LJ50

Hier kan je verslag doen (met foto's) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

LJ50

Bericht door Pike »

Omdat mijn vorige thread over mijn LJ50 gecrashed is, begin ik gewoon een nieuwe.
Zoals jullie je wellicht nog kunnen herinneren heb ik dit jaar een heuse LJ50 tweetakt, 3 cilinder op de kop getikt.
Na wat informatie te hebben ingewonnen bij de NIMAG blijkt het om een LJ50 type 1 te gaan. Bouwjaar 1976/1977.
De LJ50 is in redelijk originele staat. Helaas waren de motorkap, het stuur, de spiegels en de stoelen niet origineel.
De motor ligt inmiddels bij het bedrijf dat de motor gaat reviseren, want deze was in de soep gelopen.
Hieronder wat foto's: misschien kan een moderator de 4e foto draaien?
DSCF0695 [].JPG
DSCF0698 [].JPG
DSCF0697 [].JPG
DSCF0699 [].JPG
DSCF0715 [].JPG
DSCF0714 [].JPG
DSCF0737 [].JPG
DSCF0736 [].JPG
Laatst gewijzigd door Pike op 23 okt 2008 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Natuurlijk wil ik mijn LJ50 zo origineel mogelijk krijgen.
Ik ben dus hard op zoek naar onderdelen gegaan.
Eerst naar het meest opvallende: de motorkap.
Zoals jullie op deze foto kunnen zien, past de LJ80 motorkap niet goed.
DSCF0733 [].JPG
Na weken surfen :shock: vond ik op een sloperij in Australie een LJ50 wrak met een originele motorkap!
index.jpg
Na heel wat mailen en bedelen kreeg ik ze zover de motorkap naar mij op te sturen.
De motorkap kostte bijna niets, de verzendkosten (zeepost) het veelvoudige :( .
Dat was 4,5 maand geleden!
Ik begon 'm al een beetje te knijpen tot vandaag...
Een groot pakketje via de post!
IMG_4634 [].JPG
Ik hou het spannend!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Vooruit dan maar :wink:
Voor 99,999999% van de wereldbevolking is dit slechts schroot, maar voor mij is het een schat van grote waarde: een LJ50 type 1 motorkap!
IMG_4635 [].JPG
IMG_4636 [].JPG
IMG_4637 [].JPG
IMG_4638 [].JPG
Oké, er zit 'iets' laswerk aan en het kan een likje verf gebruiken...

Toen mijn vrouw de motorkap in kwestie zag was haar reactie: en daar maak je je nou al 4 maanden druk om?
Gelukkig weet ze niet wat het gekost heeft :lol: !

Het valt mij op dat de LJ50 motorkap toch wel meer afwijkt van de LJ80 motorkap dan ik aanvankelijk dacht.
Natuurlijk het meest opvallende is het gebrek aan ventilatiesleuven vooraan, waardoor de kap lager is. Echter in het midden van de motorkap loopt van het raam naar de grille een verhoging van circa 30 cm breed!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Grabber

Re: LJ50

Bericht door Grabber »

Het lijkt wel alsof de onderzijde naar voren toe ook iets naar onder buigt.
Bovendien steekt de kap van boven gezien in het midden ook wat verder naar voren.

Leuk dit!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9893
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Offroadrunner »

Grabber schreef:Het lijkt wel alsof de onderzijde naar voren toe ook iets naar onder buigt.
Dat doet de LJ80 kap ook hoor, alleen valt het normaal niet zo op omdat de kap netjes aansluit op de schermen :wink:

Overigens heeft er nog iets van een ornament op die kap gezeten lijkt wel... precies in het midden in de lengterichting van de kap zit iets van een 'afdruk' met 2 gaatjes

Toch een nette score Patrick! :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Dat ding heb ik er gelijk afgehaald.
Ik dacht eerst dat het van plastic was, maar het is een metalen sierstrip.
Leuk ding, maar niet voor een LJ!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Ik heb inmiddels in Australie ruim 20 kilo aan onderdelen besteld.
Voornamelijk voor de remmen, koppeling en motor.
En ook 2 originele spiegels.
Dit zal pas over enkele maanden hier zijn.

Helaas zijn de spiegelsteunen niet meer leverbaar.
Ik ga Frank binnenkort maar weer eens verzoeken of hij zijn vrienden van LJ10.com wil vragen mij een tekening met afmetingen en dimensies te mailen of een kopie te laten maken.
Ik ga binnenkort ook nog via de Suzuki dealer een en ander bestellen (met dank aan de NIMAG).

Momenteel ben ik gefixeerd op een originele LJ50 stuur. Deze is iets anders dan een LJ80 stuur. Mochten jullie iets weten of tegenkomen...
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9893
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Offroadrunner »

En hoe is het met de rest van de auto Patrick?
Wordt deze kompleet gerestaureerd of ga je 'm voorlopig in originele staat terug brengen en er dan eerst van genieten (lees rijden)?
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Offroadrunner schreef:En hoe is het met de rest van de auto Patrick?
Wordt deze kompleet gerestaureerd of ga je 'm voorlopig in originele staat terug brengen en er dan eerst van genieten (lees rijden)?
Het plaatwerk is nog redelijk goed!
Het is bij deze eerder de techniek die niet goed is.
Er zitten gaten in de zuigers!

Omdat ik nog zo lang moet wachten op deze onderdelen, wordt binnenkort begonnen met wat laswerk aan de body. O.a. die rare 'verstevigingen' op de dorpels moeten eraan geloven.

Planning is volgende zomer rijden!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9893
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Offroadrunner »

Patrick4x4 schreef:Planning is volgende zomer rijden!
Can't wait to see it driving in real life :mrgreen:
Al nagedacht over de kleur? Of blijft 'ie vooralsnog 'gewoon' rood?
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8353
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Frankenstein »

Ze hebben er zeker andere bougies ingezet dat er gaten in de zuigers zitten? Dat is een veelgemaakte fout bij 2takt motoren, hetere bougies branden er zo een gat in. Ik zal even na gaan vragen voor de spiegels. Stuur was toch dezelfde als op de lj20?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Frankenstein schreef:Ze hebben er zeker andere bougies ingezet dat er gaten in de zuigers zitten? Dat is een veelgemaakte fout bij 2takt motoren, hetere bougies branden er zo een gat in. Ik zal even na gaan vragen voor de spiegels. Stuur was toch dezelfde als op de lj20?
Hier een plaatje van het stuur:
B050K [].jpg
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8353
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Frankenstein »

Volgens mij is dat toch weer een ander stuur dan de lj20. Zijn de spiegelsteunen van de lj50 wel hetzelfde als de lj20?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Langzamerhand druppelen de onderdelen binnen!

Complete koppelingset, bobine, membraan set etc.

De planning voor de zomer rijden ga ik helaas niet meer halen.
Ik moet nog teveel onderdelen binnen krijgen.
IMG_4831 [].JPG
IMG_4832 [].JPG
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: LJ50

Bericht door Pike »

Gisteravond zijn 2 pakjes uit Australie gearriveerd!
Nog maar 1 pakje te gaan en dan heb ik de onderdelen compleet!
IMG_4857 [].JPG
IMG_4858 [].JPG
IMG_4859 [].JPG
IMG_4860 [].JPG
IMG_4861 [].JPG
IMG_4864 [].JPG
IMG_4867 [].JPG
IMG_4868 [].JPG
IMG_4869 [].JPG
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Plaats reactie