project lj80v

Hier kan je verslag doen (met foto's) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.
Plaats reactie
brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 12 mei 2015 20:54

Daarom is mijn eend ook luchtgekoeld :mrgreen:

water! Je kan er alleen maar iets nuttigs mee doen als je er bier of soep van maakt :cyclopsani:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 12 mei 2015 20:59

Ploatjes
AfbeeldingAfbeelding
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
zoefsuki
Berichten: 2026
Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979
Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer

Re: project lj80v

Bericht door zoefsuki » 13 mei 2015 07:25

Hangt er netjes onder!!! :facebook
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

cota
Berichten: 58
Lid geworden op: 01 jul 2014 10:39

Re: project lj80v

Bericht door cota » 13 mei 2015 22:38

Ziet er goed uit ben wel benieuwd of het stotteren al over is ik had dat ook en ben er achter gekomen dat de benzinepomp lekte en er benzine in de olie kwam wat gaat dampen en via de ontluchting in het luchtfilter komt en weer in de carb waar door niet genoeg zuurstof meer was voor een goed mengsel en verstikte heb er nu een ander benz pompje op gezet van een 410 zat er ook al op maar hij rijd nu weer goed en heeft nog niet meer gestorterd kun je ook ff een andere pomp opzetten of de carterontluchting van het filter halen en ff gaan rijden

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 14 mei 2015 19:10

Nadat ik het nieuwe brandstof filter gemodificeerd heb is het stotter probleem opgelost :D
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 18 mei 2015 21:26

Volgende punt van de agenda
Afbeelding
het verschil in cilinderringen van een lj en een 410 pakking is toch wel groot en daardoor mist het blok compressie en dus vermogen
dus vanmiddag de kap open gezet en de werkbank op geruimd
met als resultaat
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
morgen alles weer in elkaar hopelijk
en kijken of het verschil maakt
dan kan ik rustig hierna de 1000cc opknappen
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8195
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Frankenstein » 18 mei 2015 23:12

:facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 20 mei 2015 09:57

Gisteren alles weer in elkaar gezet.
en zowaar bij de eerste draai aan de sleutel draaide de motor ook alweer

of het effect heeft gehad? Nog geen idee
ik heb nog geen tijd gehad om hem het hok uit te rijden voor een testrit :cry:

ik had ook meteen de dynamo uit elkaar gehaald en de lagers gesmeerd en koolborstels ed. schoongemaakt
want als ik alles aanzet stopt het knipperlicht ermee
maar dat heeft iig geen elkel nut gehad
als ik licht, fan, remlicht aanheb en de knipperlichten inschakel stopt die met knipperen door te weinig stroom
die valt dan terug naar onder de 10v.
iemand een idee daarover?

gewoon met draaide motor keurig 14v
en bij elke verbruiker zakt het voltage
werkt de regulator dan wel goed?
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8195
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Frankenstein » 20 mei 2015 11:43

Dynamo is gewoon krap zat voor de lj met van alles aan bij stationair. Wat zou kunnen schelen is een sj410 dynamo, past 1 op 1 en geeft iets meer ampere. Volgens mij 35 om 40 of 30 om 35 maar iig 5 meer. Wat je kan doen is een spannings onafhankelijk knipperrelais monteren, dus zo'n ding die geschikt is voor led knippers. Dan zou het knipperprobleem bij stationair ook weg moeten zijn.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 20 mei 2015 16:00

Ik had al ff naar de dynamo op de 1000cc gekeken maar die is hetzelfde
incl de nr's op de id plaatjes :(
tijd voor een mazda dynamo dus

maar met een volle accu zou dat toch niet mogen gebeuren?
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8195
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Frankenstein » 20 mei 2015 17:44

Volgens mij pakt hij alles van de dynamo af als de motor draait.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

brammie
Berichten: 1072
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 20 mei 2015 19:00

Huh?!
Dan zou het dus met stilstaande motor op contact allemaal moeten werken met een volle accu
Morgen eens testen dan
want dan is de enige oplossing idd een grotere dynamo

ik had ergens op het forum wel gelezen dat harold het probleem ook ooit heeft gehad
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2728
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door suzfan » 20 mei 2015 21:58

ik heb het ook. nou ja net iets anders. bij mij stopt de radio als ik licht, radio en richting aanwijzer aan heb. beetje gas geven en alles doet het weer. hij draait te langzaam als de motor stationair draait.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Gebruikersavatar
marceldodge
Berichten: 101
Lid geworden op: 14 sep 2009 19:08

Re: project lj80v

Bericht door marceldodge » 21 mei 2015 10:15

Ik heb dit ook gehad en heb een dynamo van een swift 1300 er in gezet die hoef je maar een klein beetje aan te passen zelfs de stekkers waren passend en alles werkte daarna naar behoren......

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9742
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 21 mei 2015 21:51

Bij montage van een andere dynamo, pas op!!!

Ik heb destijds bij Hugo een andere gehaald, en hij had (op het oog allemaal dezelfde) een hele bak vol van die dingen liggen. Er zat echter één verschil in die dingen: er zaten 3 verschillende stekkers aan!
-Vierkante stekker met 2 aansluitingen
-Vierkante stekker met 3 aansluitingen
-Ronde stekker
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Plaats reactie