project lj80v

Hier kan je verslag doen (met foto's) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.
Plaats reactie
brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 28 mei 2015 22:44

Door met het volgende knutsel projectje :mrgreen:
Discutabele onderdelen, maar mij hebben ze altijd goed voldaan
dus waarom niet ook op de lj :facebook
Afbeelding

als het goed is gaan ze me van een dubbel probleem afhelpen
1 ze geven 2cm verhoging en dat ruimt net genoeg om niet in elke bocht naar rechts de uitlaat met de band te raken
2 mijn voor schokbrekers (laguna) zijn lang...heel lang en hebben dus maar 3cm inveer ruimte
m.a.w. elke drempel die ik harder dan 15km neem levert een nare BONK!! op.

nadelen zullen wel zijn dat ik de remleidingen moet verlengen
en de achter schokbrekers ook moet verlengen :cyclopsani:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9813
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 29 mei 2015 04:50

Die dingen had ik destijds (als een van de eersten in NL) ook op mijn Samurai. Leuke optie!
Als je het goed doet zet je de LJ met één wiel zo hoog mogelijk, zodat de klapschommels zo veel mogelijk in en uit geveerd zijn. Dan ga je meten hoe lang en kort je schokdempers in en uit geveerd moeten zijn, en aan de hand daarvan ga je op zoek naar de juiste maat demper! Je hebt dan maximaal plezier van je klapschommels en ze werken ook het beste! Ik kon destijds mijn Samurai met één wiel bijna een meter omhoog zonder dat de andere drie wielen van de grond kwamen! :mrgreen:

Schokdempers verlengen heeft geen nu, ze zullen dan te kort zijn bij uit veren!
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 29 mei 2015 10:12

Ik had voor al andere schokbrekers gezet omdat de originele niet meer paste toen ik samurai voorveren plaatste
en deze had ik voorhanden :mrgreen: (ik probeer altijd eerst uit voorraad te putten)
Maar jouw manier is idd de weg die ik bewandel straks
ik had op de samurai rond de 80cm flex
maar die had ik iets beperkt om de veren te sparen :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9813
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 29 mei 2015 12:36

Haal voor en achter nog maar een blad weg. Wordt 'ie heerlijk soepel van en dus nog meer veerweg! :D
Note: niet aan te raden bij veel onroad km's! ;-)
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 29 mei 2015 19:38

Er moeten nog wat kleine neven probleempjes opgelost worden
maar het is nu al lachen yhe(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
en vergelijking met standaard

AfbeeldingAfbeelding
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 29 mei 2015 19:45

Zoals verwacht hangt de vooras hier nu aan de remleiding, er zit nog wel 5cm extra in
maar dat los ik volgende week tezamen met de schijfremmen op, dan hoef ik maar 1 keer te ontluchten
en achter is de schokbreker veel te kort dus daar klappen ze nog helemaal niet open

het drempelbonken is tenminste opgelost en dat rijdt al een heel stuk lekkerder.
en de bocht naar rechts gaat een stuk beter, hoewel de uitlaat nog steeds een klein beetje geraakt wordt.

kleine gok is dat ik nu al tegen de 60cm flex uitkom en er zit nog veel meer in
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 01 jun 2015 21:54

Vanmiddag een set clio achterschokbrekers op gepikt bij de locale sloper
kijken of ik die er passend onder kan krijgen
zijn in 37cm en uit 62cm
:facebook
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 05 jun 2015 22:13

Omdat ik komende vrijdag een weekendje furstenau ga doen en wel van deadlines en uitdagingen houd :?
Gister middag de vooras uit elkaar getrokken om schijfremmen op te bouwen
het drama van de 410 homokineten had ik al beschreven dus met frisse hoop samen met jan ronald (razor one) begonnen met demonteren
na een paar manieren die "experts" aangedragen hadden te hebben geprobeerd gaf jr een vage klap op een rare plaats en kijk nou :shock: hij heeft een as in zijn hand :mrgreen:
de andere kant had iets meer aansporing (lees haakse slijper) nodig maar ook die was snel overtuigd
na links en rechts uit de schuur nog wat onderdelen verzameld te hebben staat de lj weer op de vooras
en na een shabby ontluchting in mijn eentje vandaag heb ik al meer remdruk dan ooit te voor
:facebook :facebook
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 05 jun 2015 22:17

Nog te doen voor vrijdag
-de sporing opnieuw afstellen want de wielen wijzen nu naar buiten(weet iemand de wijking daarvan?)
-achterschokbrekers plaatsen

de clio schokbrekers zijn toch te lang naar mijn zin dus ik ga eerst een andere oplossing maken
misschien tijdelijk misschien niet
Afbeelding
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Razer-One
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 jan 2014 22:41
Kenteken: 89-SB-26
Bouwjaar: 27 jun 1980

Re: project lj80v

Bericht door Razer-One » 06 jun 2015 13:35

nice, ff opschieten voor furstenau Bram. (daarom ga ik niet mee. lekker rustig, geen deadline, ff bijkomen.) :mrgreen:

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 06 jun 2015 17:01

Klaar
Afbeelding
nog ff voor de zekerheid extra ontluchten maar nu al een knalhard pedaal
schokbreker steunen 5cm verlaagd en de originele dempers weer geplaats
Toespoor opnieuw afgesteld op 5mm max
4wd werkt
vitara vrijloopnaven werken
remmen werken
flex is nog iets toe genomen
remleidingen zijn lang genoeg
stuur staat recht
en hij remt als een anker in het asvalt

De kar is ook klaar
alleen de camper morgen nog ff van stal halen en wassen
en dan vrijdagavond richting duitsland
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8259
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Frankenstein » 06 jun 2015 23:20

:facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
zoefsuki
Berichten: 2074
Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979
Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer

Re: project lj80v

Bericht door zoefsuki » 07 jun 2015 22:13

:facebook :facebook
Genoeg peut meenemen hoor! :mrgreen:
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Rickerd
Berichten: 421
Lid geworden op: 09 dec 2014 19:13
Kenteken: 86-ZB-NZ
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 08 mei 1981
Locatie: Katwoude

Re: project lj80v

Bericht door Rickerd » 07 jun 2015 23:04

Meenemen? Mee terug zul je bedoelen! :mrgreen:
Bram is zeker goed bezig! Het was al de ideale terrein auto maar nu is het nog beter dan dat!
Nu nog een keer de lier erop maken en dan kan je je echt helemaal alleen redden :facebook

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 09 jun 2015 21:57

Ik heb twee lieren liggen :mrgreen:
maar ben er nog niet uit wat ik precies ermee wil
de kleinste (een 1,5 tonnertje) kan wel achter in de bak
maar de 6000lbs neemt wel een groot deel van de neus weg en brengt weer zo'n gewicht met zich mee
onder de stoel past ie niet
en achterin moet ik zo'n groot gat in de vloer zagen, dat vind ik zonde
Dus ik denk er nog even over na
maar ach een lj zit immers nooit vast :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Plaats reactie