project lj80v

Hier kan je verslag doen (met foto's) van de totale restauratie van je LJ80, of een gedeelte daarvan. Vragen stellen kan natuurlijk ook.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9756
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 13 jan 2014 22:02

brammie schreef: Er zitten nu 205x16 at banden onder dus op zich niet zo gek voor een eerste kennismakingsrit :wink:
Prima maat! Iets groter als de standaard 6.00x16!
Ik rijdt zelf ook met die maat. Kan goed meekomen in het verkeer (ook met aanhanger) en het staat net ff stoerder! :facebook
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 13 jan 2014 23:15

Whahahaaa 235 85 16 staat nog veel stoerder hoor :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9756
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 13 jan 2014 23:58

brammie schreef:Whahahaaa 235 85 16 staat nog veel stoerder hoor :mrgreen:
Eens! Maar je moet er zoveel extra voor aanpassen! En da's in mijn geval alleen maar nadelig omdat ik er alleen mee over de weg rijdt (en nog veel km's ook)... :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 14 jan 2014 20:14

Ja dan kan je het beter standaard en klein houden
dat rijd het best

maar goed
omdat ik er tegenaan liep
en me niet in kon houden
Heb ik vandaag een 1600carb 8v uit een vitara gekocht
samen met twee 5.125diffs en vrijloopnaven
zien dat ik de remschijven en cilinders en de hoofdcilinder er ook bij krijg
en dan heb ik zo'n beetje alles klaar om de lj standaard te houden :mrgreen:

vandaag de laatste rem ook los gekregen en 100 meter voor en achteruit gereden
toen omgedraaid en met de neus de goede kant op tussen de brug gezet
dus weer een drempel genomen

het blok lekt wel flink olie onder de kop
en gezien de superverseschonepreciesoppeilzijnde olie in het blok toen ik hem haalde
denk ik dat....nou ja :wink:
komt ook wel goed
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9756
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Offroadrunner » 14 jan 2014 20:28

brammie schreef:J
...samen met twee 5.125diffs ...
Alleen die diffs hebbie niets aan, daat moeten op z'n minst Samurai assen bij, of die van een Vitara. Bij een LJ80 as kan je proppen wat je wilt, je krijgt ze er van z'n lang zal ze leven niet in! ;-)
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
man power
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 sep 2010 09:25
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Locatie: woensdrecht
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door man power » 14 jan 2014 20:51

hahaha gewoon standaard houden brammie,maar oke een vitara achteras heb ik liggen en remschijven klauwen, assen aandrijfassen hoofd remcilinder vitara oja vrijloopnaven ook nog hahahaha kom maar winkelen,kun je gelijk een rondje mee doen met een standaart lj op 245 75 16 en zien wat da kan :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 14 jan 2014 21:17

Offroadrunner schreef:
brammie schreef:J
...samen met twee 5.125diffs ...
Alleen die diffs hebbie niets aan, daat moeten op z'n minst Samurai assen bij, of die van een Vitara. Bij een LJ80 as kan je proppen wat je wilt, je krijgt ze er van z'n lang zal ze leven niet in! ;-)
Duh samassen heb ik liggen
vit achteras heb ik ook liggen
Voorremspul vit en hrc vit check

ik had al gewaarschuwd dat ik geen purist was toch :mrgreen:
wat ik wel ben is eigenwijs
koppig
eigenzinnig
hardleers

maar het zit er nog niet onder hè
zoals gezegt ik liep er tegenaan en dat betekend bij mij dat ik het niet laat liggen
als je het later zoekt kost het altijd geld
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 14 jan 2014 21:48

Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Razer-One
Berichten: 199
Lid geworden op: 09 jan 2014 22:41
Kenteken: 89-SB-26
Bouwjaar: 27 jun 1980

Re: project lj80v

Bericht door Razer-One » 14 jan 2014 22:09

Lachen! Ik heb een voorruit voor je staan, dat glaasje voor je km.teller ben ik vergeten..... Hij had een losse liggen nota bene.
Mooi standaard verbouw spul Bram. :facebook

Gaat al weer mooi uit de hand lopen.....

Ik doe nog ff niks aan de lj, eerst donderdag de zwarte door de apk zien te loodsen. Handrem gerepareerd en nog ff een aandrijfas vervangen, dan kan die er voor

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 14 jan 2014 22:21

Glaasje van de teller heb ik nog
alleen de naald is vernaggeld maar misschien kan ik er nog iets mee

ik kom zaterdag het raam (en de warflaggrill halen) :facebook
dan wisselen we wel weer veels te veel grote plannen uit :wink:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8208
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door Frankenstein » 15 jan 2014 01:11

brammie schreef:
:facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
zoefsuki
Berichten: 2033
Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979
Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer

Re: project lj80v

Bericht door zoefsuki » 15 jan 2014 12:49

brammie schreef:
Dat lachje helemaal op het eind zegt alles . . . .!!!
Mooi gaan en succes!
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 17 jan 2014 20:44

Ondertussen heb ik de remtrommels er achter af gekregen
de vier moeren van de trommels los en flink aan het wiel trekken en schudden deed wonderen
en wat komt er achter weg........?!
Mooie droge wit geschilderde remplaten en trommels
nagenoeg nieuwe remschoenen
centreer dingetjes die soepel willen rond draaien
alleen de cilindertjes zitten wat vast geplakt door jaren stilstand
niets dat niet te redden is dus
Ligt nu allemaal in de wd40 te weken

als het goed is krijg ik zaterdag een sleutel 34 voor de voorst trommels
en dan hoop ik dat die net zo mooi zijn
dan alleen het "er hangt remvloeistof aan de achterkant van de hoofdremcilinder" puntje tackelen
alles doorspoelen met verse remvloeistof en dan moet het weer werken

ondertussen ook nog even een in onderdelen door de schuur liggende samurai as in elkaar gezet
En met de 32ers onder de lj gerold om te zien hoeveel breder dat zou worden
6cm per kant erbij
valt mee vind ik
Afbeelding
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2729
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: project lj80v

Bericht door suzfan » 17 jan 2014 20:48

toch wat afleiding in het midden van de foto :D
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: project lj80v

Bericht door brammie » 17 jan 2014 21:14

Oe bedoel je de sneakpreview van de dualTcase
of de foto van mijn nichtje :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Plaats reactie