Toffe LJ-gadgets

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Bericht door Tinus » 28 mei 2007 20:04

voor het eerst dit weekend EEN SCHEP hahaha
Afbeelding

Grabber

Bericht door Grabber » 28 mei 2007 20:07

Om op te scheppen? :wink:

Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Bericht door Tinus » 28 mei 2007 21:30

nee ik had wat koelings problemen dusssss
Afbeelding
zat wat bagger op de radiateur
Afbeelding

Grabber

Bericht door Grabber » 28 mei 2007 21:33

TEGEKKE foto! :thumright:

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8200
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 28 mei 2007 22:14

Grabber schreef:Brrr... wat is het stil op dit topic! Rijdt iedereen zo standaard? Wie heeft er nog extra's op zin LJ?
De lijst van opties kan nu al zijn:
- Grotere wielen
- Verhoogde vering
- Grotere motor
- Vrijloopnaven
- Schijfremmen
- Snorkel
- Andere stoelen
- Polyester delen
- 27 mc set
- Zwaardere rolbeugel
- Lier
- Andere bumper (of lierbumper of bullbar)
- Sidebars
- 4punts rolgordels
- Ander sper
- Verstalers
- Raketwerper
- Parachute
- Zwemvest
-Enz... Vul maar aan!!! :)
Elektrische ontsteking en een goeie radio (met bandje, cd slaat over) :D
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Thomas

Verre nabije toekomst

Bericht door Thomas » 29 mei 2007 20:10

De mijne ligt nog gigantisch uit elkaar, maar de volgende opties staan nog op m'n verlanglijstje:

Spoa
Bredere Banden (lees, diepere velg, ligt de auto wat breder ivm spoa)
1000cc motor
sj413 bak
Rolkooi
Hoekbeschermers achter
Rocksliders
lockers
lier + lierbumper
offroad verlichting

Ik denk verder nog over van alles na, maar het doel is om het meeste zelf te maken (spoa, rolkooi, hoekbeschermers, rocksliders, lierbumper etc.)...

Het is eigenlijk de bedoeling om alleen de buitenkant vrij origineel te houden, verder sta ik eigenlijk voor alles open. Maar goed, de tijd zal het leren.

Grt Thomas

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9747
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 29 mei 2007 20:20

Thomas, een 413- bak past niet achter een 1000 cc motor!
Als je dan toch aan het aanpassen bent zou ik gelijk voor een 1300 motor kiezen. :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Thomas

Bericht door Thomas » 29 mei 2007 20:25

Ah, kijk, weer zo'n nuttige tip! De standaard bak van de lj past wel achter een 1000cc, toch? En die 1300 is wel leuk, maar dan moet ik echt aan het aanpassen. Misschien iets voor een later stadium. 1600 uit een vitara is dan ook wel wat... en een 6-cilinder past ook!

Veelheid aan opties...

Denk dat ik het maar bij een 1000cc hou!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9747
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 29 mei 2007 20:29

Goeie keuze, dan hoef je ook de tunnel niet te verbreden. :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Thomas

Bericht door Thomas » 29 mei 2007 21:09

Tja, zo'n automaat achter een zescilinder vergt waarschijnlijk nog wel iets meer aanpassingen...

Das trouwens ook wel een leuke aanpassing, een automaat achter je 1000cc. Zou dat passen? Zijn er automaten voor zo'n blok?

Ideaal, altijd juiste versnelling, niet hoeven schakelen in het terrein...

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8200
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 29 mei 2007 23:48

Thomas schreef:Tja, zo'n automaat achter een zescilinder vergt waarschijnlijk nog wel iets meer aanpassingen...

Das trouwens ook wel een leuke aanpassing, een automaat achter je 1000cc. Zou dat passen? Zijn er automaten voor zo'n blok?

Ideaal, altijd juiste versnelling, niet hoeven schakelen in het terrein...
Volgens mij is er geen automaat voor de f8a en f10a motor(lj80 en sj410).
Wat trouwens wel een optie kan zijn is een 1 liter 3 cilinder uit een alto, deze is korter dan de 1300, kan injectie hebben en de sj413 bak kan eraan. Heb je toch 5 versnellingen... Maar de 1000cc geeft genoeg power voor zo'n licht wagentje en het gaat om de terreincapaciteiten toch?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie » 30 mei 2007 17:27

ik had er spoa op zitten maar omdat ik als de lj klaar is nog ermee naar de rdw moet lijkt mij het niet verstandig om spoa erop te laten,
dus effe maar org ,
verder heb ik rvs motorkap sluiting erbij ,ipv die zwarte kunstof,
en wat er verder volgt weet ik nog niet moet hem nog eerst opbouwen
dat gaat eind van de zomer langzamerhand gebeuren

Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2728
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door suzfan » 30 mei 2007 19:10

waar heb je die rvs sluiting vandaan??
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Gebruikersavatar
frisian-outlaw
Berichten: 242
Lid geworden op: 14 mei 2007 12:37
Kenteken: HK-77-HS
Locatie: Zwaagwesteinde
Contacteer:

Bericht door frisian-outlaw » 30 mei 2007 19:28

Thomas had het over een automaat in een LJ.

Maar volgens mij is de 413/samurai er ook uitbracht in een automaat.......
ik heb ze zelf nog nooit in het echt gezien, maar in het haynes (volgens mij) werkplaatshandboek staat er zelfs een klein stukje over in.

Is dat misschien een optie??? ALS ze te vinden zijn!!!
____
Hans

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie » 30 mei 2007 20:01

die zatten er al op toen ik hem kocht,
ik zal er is een foto van maken,

suzfan schreef:waar heb je die rvs sluiting vandaan??

Plaats reactie