Oldtimer regeling bevroren?

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Grabber

Re: Oldtimer regeling bevroren?

Bericht door Grabber » 20 nov 2008 20:33

Pas maar op, straks krijgen we nog een rekening voor verwijderingsbijdrage per cm2 roest! :shock:

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 20 nov 2008 20:43

Zelfs dat wordt steeds minder, gaten tellen tenslotte niet :D
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Grabber

Bericht door Grabber » 21 nov 2008 00:05

Als er veel gaten in zitten komen we in het BTW tarief voor Goudse Kaas te vallen.

Gert-Jan
Contacteer:

Bericht door Gert-Jan » 25 nov 2008 22:38

Jammer dat het vandaag geen 1 april was:
http://www.autoweek.nl/nieuws.php?id=10329

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 25 nov 2008 22:48

"De ChristenUnie wilde dit omdat er steeds meer gebruikt wordt gemaakt van dit soort auto’s voor het dagelijkse verkeer (vanwege de gunstige belasting), terwijl de vrijstelling oorspronkelijk is bedoeld voor hobbyisten."

Jaja, en dat moeten wij armzalige belastingbetalers geloven??
Geldzuigers zijn het daar in het Haagsche, niets meer en niets minder!

Gelukkig zijn onze auto's belastingvrij, en blijven ze dat ook! :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 25 nov 2008 23:41

Ze hadden er beter een maximum aantal kilometers op kunnen gooien in plaats van deze regel. De oldtimerverzekering heeft zo'n maximum er al inzitten. Gelukkig gaat de wegenbelasting toch nog een keer veranderen/verdwijnen en is mijn sj410 nog van een goed bouwjaar!
Eerst koffie...

Grabber

Bericht door Grabber » 26 nov 2008 09:58

Zonder dat ik advocaat van dit luizige plan wil zijn, kan ik wel zeggen dat het geheel in de pas loopt met wat er in het buitenland ook gebeurd (in Duitsland komt e rbijv. een recyclingbonus voor auto's van 8 jaar en ouder). De reden ervoor is dat men het wagenpark wil vernieuwen. Dat stimuleert de economie, bespaat brandstof enz.
Betekent wel dat de wegenbelastingvije klassiekers straks écht een unieke status krijgen! :wink:

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 26 nov 2008 18:48

Hoe hoog is die recyclingbonus voor een sj410 van bijna 24 jaar oud???
Eerst koffie...

Grabber

Bericht door Grabber » 26 nov 2008 20:05

Ben ik ook benieuwd naar! :D
Ducktape telt niet mee natuurlijk hè? :mrgreen:

lj80Robbie
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie » 29 nov 2008 21:06

24 euro denk ik, euro per jaar, :mrgreen:

emperor

Bericht door emperor » 05 jan 2009 01:39

[quote="Frankenstein"]Het grijs kenteken kon ik wel een beetje begrijpen. Dit was een regeling voor bedrijfsauto's waar heel veel particulieren jarenlang van hebben kunnen profiteren. Helaas is het mede door een hoop mensen met een busje met dubbele cabine misbruikt en hebben ze de rem erop gegooid en teruggebracht tot de groep waar het eigenlijk voor bedoeld was.

Met de oldtimers is er ook een grote groep die heel veel kilometers rijdt in een belastingvrije auto terwijl de regeling is bedoeld voor liefhebbers die maar een paar 1000 km per jaar rijden dus gaan ze hier ook de rem op gooien. Waarschijnlijk gaat de wegenbelasting er toch af en worden die mensen dalijk geconfronteerd met rekeningrijden en gaan ze weer in een nieuwere auto rijden omdat het voordeel weg is. Gelukkig zijn bijna alle lj80's oud genoeg en hebben wij er dus geen last van
denk jij nu werkelijk dat rekenig rijden de oplosing is
de provincie wil nu ook al een deel hebben van het rekening rijden
en grijskenteken auto,s frankenstien waren niet aan bedrijvan gekoppelt maar aan een maatvoering in de wet vast gelegd DUS GEEN MISBRUIK
want dan zou de oltimer regeling ook misbruik zijn
ben indertijd nog met Henri op het maliveld geweest om ertegen te protesteren zou ik nu zo ook weer doen voor de oltimer regeling
voor de grijskenteken regeling is een stichtin sgb delft
is ook altijd op te richten voor de oltimer regeling

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 05 jan 2009 19:08

Emperor,

Stel je eerst eens voor voordat je tegen iemand tekeer gaat.

Het grijs kenteken is ooit in het leven geroepen voor bedrijfsauto's, daar kan je gewoon niet omheen. Dat mensen er jarenlang gebruik van hebben kunnen maken doordat het aan een maatvoering was gekoppelt was voor hun mooi meegenomen. De maatvoering en inrichtingseisen zijn in het verleden ook al verschillende keren aangepast dus je kan dan ook al bedenken dat ze de regeling nog een keer aan kunnen passen wat ze dus hebben gedaan. Misbruik was misschien een verkeerd gekozen woord van mij maar blijft een feit dat een hoop mensen jarenlang hebben geprofiteerd van een regeling die eigenlijk (zo in de wet genoemd of niet) niet voor hun bedoeld was. Je kan er op rekenen dat als veel mensen gebruik maken van een gat in een regeling dat ze het gat gaan dichten.

Wat rekening rijden betreft weet ik niet waar jij vandaan haalt dat ik voor rekening rijden ben of dat ik denk dat het de oplossing is. Ik vind het zelf ook belachelijk wat je in Nederland moet betalen om auto te kunnen rijden of om zelfs maar een auto voor de deur te hebben. Het feit ligt er dat ze het in willen voeren en dat de wegenbelasting dan verdwijnt en dat is het enige wat ik er over gezegd heb.

Frank
Eerst koffie...

Grabber

Bericht door Grabber » 13 jan 2009 09:31

En uiteindelijk......... moeten we maar gewoon afwachten wat de hoge Heren met de BMW -7's gaan doen...
En hoe het daadwerkelijk uitpakt voor ons als burger. Eén ding weet ik vrij zeker; goedkoper zal het er wel niet op worden.
Maar ik stel voor dat als ze de oldtimerregeling er helemaal uitgooien we een dag prikken om autowrakken op het binnenhof te parkeren :twisted:

SWuzuki

Bericht door SWuzuki » 14 jan 2009 18:18

autowrakken op het binnenhof??
Daar bedoel je toch niet de LJ80's mee? :lol:
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding

Grabber

Bericht door Grabber » 14 jan 2009 21:07

Nee met de LJ80's rijden we dan vervolgens juist over de berg wrakken heen om de kamerleden die een wijziging van wetsvoorstel willen gaan tegenhouden naar de voordeur te vervoeren! :wink:

Plaats reactie