verzekeren van de lj

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Plaats reactie
suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

verzekeren van de lj

Bericht door suzfan » 18 dec 2008 20:32

Ik ben vandaag bezig geweest om te proberen mijn lj te verzekeren voor een beter bedrag dan de dagwaarde. Het gaat om de poly lj. Eerst heb ik geprobeerd hem onder een inboedel verzekering te laten vallen maar er is geen verzekeringsmaatschapij die een auto onder inboedel verstaat. Verzekeren van alleen casco was wel mogelijk maar dan zou ik de dag waarde krijgen (en die is volgens de tabel minder dan 200 euro). Ook als je een taxatie rapport hebt krijg je alleen de dagwaarde. Wat ik nu gedaan heb is de auto alleen casco verzekert en heb de polyester body voor 5000 euro op de accesoires lijst getzet. Volgens de verzekerings maatschapij krijg ik nu een groot deel vergoed in geval van diefstal en brand. (nooit alles dus je hebt altijd iets verlies) En dit alles voor 24,25 euro per jaar.

Ik ben nu benieuwd hoe andere hun lj hebben verzekerd? en wie heeft hem laten taxeren?

Kort om het lijkt me best interesant om eens het een en andere rond verzekeringen te bespreken.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Plaats reactie