scherpere regels voor invoer.

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2728
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

scherpere regels voor invoer.

Bericht door suzfan » 05 sep 2010 10:42

Van de week al een stuk op tv gezien er over en toch maar even bij de RDW op gezocht.

Dit schrijft de RDW:
Geen invoerkeuring meer zonder deel 1
Vraagt u een Nederlands kentekenbewijs aan voor een voertuig waarvoor eerder een kentekenbewijs is afgegeven in een andere lidstaat van de Europese Unie, dan moet u volgens de wet het deel 1 en deel 2 van dat kentekenbewijs overleggen.

Toch zijn er aanvragers die voertuigen bij de RDW aanbieden, waarvan de vereiste documenten ontbreken. Deze aanvragen werden tot nu toe wel in behandeling genomen. Deze coulance kan echter niet langer worden gehandhaafd.

In de praktijk betekent dit dat het deel 1 van het buitenlandse kentekenbewijs altijd aanwezig moet zijn. Datzelfde geldt voor deel 2 – voor zover dit is afgegeven. De RDW maakt geen uitzonderingen meer voor bijvoorbeeld buitenlandse schadevoertuigen en historische voertuigen.

Zonder deel 1 wordt de aanvraag niet in behandeling genomen. Is er wel een deel I maar geen deel 2, dan registreert RDW het voertuig alleen als de autoriteiten van de betreffende EU-lidstaat uitdrukkelijk toestemming verlenen. De afhandeling kan hierdoor wel langer duren.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Offroadrunner » 05 sep 2010 11:13

Ik had er vorige week al een bericht over gelezen op het internet, maar de site waar dat stond vind ik zelf niet 100% betrouwbaar... Toen op de site van de RDW gezocht en daar stond nog niets, dus ik bedacht me dat het een onzin bericht zou zijn...

Nu blijkt het dus toch waar... Toch mooi hé, één Europa! :roll:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 05 sep 2010 11:20

Als het goed is zijn mijn papieren compleet, morgen maar even goed nakijken...
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door lj80Robbie » 05 sep 2010 11:51

ik had het ook gezien op tv ,
ik heb er papieren bij
ofwel 1 groot dokument ,

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 05 sep 2010 21:36

Had jij nou ook een Duits chassis Robbie?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door lj80Robbie » 05 sep 2010 22:43

Frankenstein schreef:Had jij nou ook een Duits chassis Robbie?
ja ik heb een duits chassis met papieren ,

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 05 sep 2010 23:42

Ik ga morgen ff mijn papieren opzoeken, kunnen we kijken of we allebei een beetje hetzelfde hebben.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 08 sep 2010 15:29

Ik heb een deel 1, deel 2 en een fahrzeugbrief erbij maar ik denk dat die fahrzeug niet meer gebruikt wordt. Daar staan wel 2 namen in met een datum maar niet de laatste eigenaar dus denk dat die vervangen is door het deel 1 en 2.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Offroadrunner » 08 sep 2010 17:27

Frankenstein schreef:Ik heb een deel 1, deel 2 en een fahrzeugbrief erbij
En ben je dan compleet?
Bij mijn weten heb je ook nog zoiets nodig als een overschrijvingsbewijs... vroeger het copie deel III...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door lj80Robbie » 08 sep 2010 17:46

ik heb 1 groot papier met 2 vouwen erin
achterkant staan tech gegevens voertuig
en gegevens nog van eerste eigenaar op de linker voorkant
fahrzeugbrief

moet voldoende bewijs zijn gaat erom dat je het kan aantonen
helemaal geen papieren lijkt mij een groter probleem

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 08 sep 2010 19:42

Offroadrunner schreef:
Frankenstein schreef:Ik heb een deel 1, deel 2 en een fahrzeugbrief erbij
En ben je dan compleet?
Bij mijn weten heb je ook nog zoiets nodig als een overschrijvingsbewijs... vroeger het copie deel III...
Overschrijvingsbewijs is volgens mij iets typisch Nederlands. In Duitsland staat het kenteken op naam van de persoon en hangt niet aan de auto vast dus denk dat ze dat daar helemaal niet kennen.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 08 sep 2010 19:49

lj80Robbie schreef:ik heb 1 groot papier met 2 vouwen erin
achterkant staan tech gegevens voertuig
en gegevens nog van eerste eigenaar op de linker voorkant
fahrzeugbrief

moet voldoende bewijs zijn gaat erom dat je het kan aantonen
helemaal geen papieren lijkt mij een groter probleem
Heb net even mijn Duits opgepoetst en als ik het goed begrijp is het deel 2 de vervanger voor de fahrzeugbrief. Die van mij is ook ongeldig verklaard en op het deel 2 staan de gegevens van de man waar ik hem van gekocht heb. Deel 1 staan ook zijn gegevens in en hij is op zijn naam gezet op 03-03-2008. Ik denk dat de fahrzeugbrief vroeger alles in 1 was en dat ze die door regelgeving van de europeese unie vervangen door een deel 1 en 2, net zoals in Nederland en andere landen. Jouw chassis zal denk voor die overgang al naar Nederland zijn gekomen en heeft dus nog de originele brief. Ik zou voor de zekerheid alles even navragen bij de RDW, zou zonde zijn als je dalijk klaar bent en hij kan niet op kenteken gezet worden.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2728
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door suzfan » 08 sep 2010 19:52

Mijn ervaring is dat ze bij de rdw je graag helpen.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door Frankenstein » 08 sep 2010 19:55

Zag net nog een paar kleine lettertjes:

Deel 1 is de fahrzeugschein
Deel 2 is de fahrzeugbrief
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: scherpere regels voor invoer.

Bericht door lj80Robbie » 09 sep 2010 16:47

bij mij staat een kruisje bij de zin ; alter fahrzeugbrief nr .......
wurde eingezogen /aufgeboten auf die aufbietung wurde verzichtet.

Plaats reactie