Leesbaarheid van berichten

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Plaats reactie
zoefsuki
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Leesbaarheid van berichten

Bericht door zoefsuki » 07 mei 2011 21:25

Beste forumleden: wat ik nu ga vertellen heeft totaal niets met dit topic te maken.
Maar . . . ik zou toch graag leesbare verhaaltjes willen zien. Ik kom er soms echt niet meer uit. Ik moet soms wel vier keer iets lezen wil ik weten waar een zin begint of eindigt. Zonder hoofdletters aan het begin van een nieuwe zin en zo nu en dan punten en komma's wordt het een onleesbare brij.
Zeg me waar ik dit moet posten en ik doe het meteen op de goeie plek, maar ik hoop dan wel dat iedereen het leest. Het wordt hier en daar echt te erg . . .
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Dick
Kenteken: tf-82-pf
Type: Overig
Bouwjaar: 06 apr 1986

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Dick » 08 mei 2011 19:03

zoefsuki schreef:Beste forumleden: wat ik nu ga vertellen heeft totaal niets met dit topic te maken.
Maar . . . ik zou toch graag leesbare verhaaltjes willen zien. Ik kom er soms echt niet meer uit. Ik moet soms wel vier keer iets lezen wil ik weten waar een zin begint of eindigt. Zonder hoofdletters aan het begin van een nieuwe zin en zo nu en dan punten en komma's wordt het een onleesbare brij.
Zeg me waar ik dit moet posten en ik doe het meteen op de goeie plek, maar ik hoop dan wel dat iedereen het leest. Het wordt hier en daar echt te erg . . .
sorry als het op mijn stukje was,heb hem proberen aan te passen,gr dick
D'N AERDVRUTTER
Sj413 V 86
Sj413 K 85
Sj410 V 87

Steven
Kenteken: Nog Geen
Bouwjaar: 07 jul 1980

Bericht door Steven » 09 mei 2011 07:58

Dick schreef:
zoefsuki schreef:Beste forumleden: wat ik nu ga vertellen heeft totaal niets met dit topic te maken.
Leerkracht Nederlans?! ik vind het niet Erg dat er mensen zijn met een zeer groot taal gevoel, maar ik lig nu eenmaal liever onder mijn lj dan tekstjes schijf. als u Zich stoort aan mijn schrijven, lees dan iets anders aub.

lemor5
Kenteken: GY-16-TR
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 0- 0-1981

Bericht door lemor5 » 09 mei 2011 17:04

het gaat niet om storen Steven, maar om duidelijkheid. Even je tekst doorlezen voor je hem post. en zonodig even corrigeren. (ik weet niet of je het met zin hebt gedaan, maar in het stukje hierboven, ontbreekt een stukje tekst en diverse letters. ) :roll: en we zijn hier met elkaar om aan onze hobby te sleutelen, dus niet zo boos reageren. :(
let the sunshine in

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: Leesbaarheid van berichten

Bericht door Offroadrunner » 09 mei 2011 17:37

Ik heb het bericht van Zoef toch maar even in een apart topic geplaatst om de leesbaarheid in het andere topic te behouden.

Steven: trek het je niet persoonlijk aan, iedereen maakt fouten en niemand is perfect!
Dat er taalfouten worden gemaakt op een forum is normaal, dat gebeurd op ieder forum. Op ieder forum zwerven ook meerdere personen rond die dyslexie (woordblindheid) hebben en daar heeft de rest van de gebruikers ook rekening mee te houden!
Wel kunnen we er met z'n allen voor zorgen dat we de berichten zo leesbaar mogelijk houden door zo nu en dan wat leestekens en hoofdletters te gebruiken. Dat zorgt niet alleen voor meer leesplezier, maar ook dat mensen terug blijven komen op het forum. Klinkt gek, maar dat laatste is na onderzoek bewezen! (niet bij ons op het forum, maar 'men' heeft daar destijds eens een onderzoek naar gedaan)

Dus als iedereen na het typen van zijn bericht niet gelijk op de 'bevestigen' knop ramt, maar eerst z'n bericht nog eens doorleest en de fouten eruit haalt dan helpt dat al een heel stuk. En nogmaals, als er na het doorlezen nog steeds wat foutjes door sluipen is dat helemaal niet erg!
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 09 mei 2011 18:43

Heel kort gezegd, het is geen Nederlands examen maar probeer het leesbaar te houden. Een kleine moeite maar voor iedereen wel zo prettig!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

zoefsuki
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Bericht door zoefsuki » 09 mei 2011 21:31

Hoi allemaal!

Mooi dat er een beetje aandacht voor is.
Goed begrijpen: het is beslist niet belerend bedoeld geweest of vingerwijzend naar bepaalde forumleden. Integendeel, ik maak er soms ook wel eens een zooitje van in het café, maar waar het gaat om meer serieuze zaken is het wel lekker als je in één keer begrijpt waar het over gaat. Het leesplezier raakte er een beetje af.
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

marceldodge

Bericht door marceldodge » 09 mei 2011 23:00

Het café is er voor om er af en toe een beetje een zooitje van te maken,daarom is het het café dit soort topics heb je haast op ieder forum.Maar verder is het inderdaad prettig om het in de meer serieuze topics goed leesbaar te houden.En dan blijft het leuk voor iedereen......ik post bv.niet erg veel maar lees wel alles zoveel mogelijk mee

Groeten Marcel

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin » 10 mei 2011 21:01

marceldodge schreef: Antwoord met een citaat Bericht Geplaatst: ma mei 09, 2011 10:00 pm
Het café is er voor om er af en toe een beetje een zooitje van te maken,daarom is het het café dit soort topics heb je haast op ieder forum.Maar verder is het inderdaad prettig om het in de meer serieuze topics goed leesbaar te houden.En dan blijft het leuk voor iedereen......ik post bv.niet erg veel maar lees wel alles zoveel mogelijk mee
Helemaal mee eens, en voor mij ook van toepassing.

Erwin

ps wel gemakzuchtig om te citeren ipv zelf te schrijven :lol:
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

Plaats reactie