even voorstellen

Stel hier jezelf en je LJ80('s) voor. Het liefst natuurlijk met een foto van je auto met jou erin, -op of -bij.
kruytbosch
Kenteken: jy13gs
Type: Overig
Bouwjaar: 0- 0-1983

even voorstellen

Bericht door kruytbosch »

Als nieuwe suzuki rijder wil ik mij hier even voorstellen.
Mijn naam is Manfred en ik woon in de buurt van Apeldoorn.
Ik heb onlangs een suzuki sj410 Q aangeschaft als opvolger van mijn citroen mehari, als boerderijauto. Het is niet dat de mehari niet beviel maar deze zijn bijna niet meer te krijgen voor een redelijke prijs. Op zoek naar een alternatie viel "vond" ik de suzuki. Ik dacht dat de mehari een kleine auto was maar deze is nog kleiner. Eigenlijk past de 410 K op auto scout 24, beter maar deze heeft 2 problemen. Het dak kan niet open en hij is bijna net zo duur als een mehari.

Ik weet dat ik eigenlijk op een verkeerd forum zit (geen lj80) maar hier kon ik tot nu toe de meeste informatie vinden over de suzuki. Maar nog niet alles. Mijn auto heeft rondom trommelremmen terwijl ik dacht dat de 410 voor schijfremmen zou hebben, misschien weet iemand hoe dat zit.

Ik moet nog verder wegwijs worden in suzukiland met betrekking tot adressen voor het onderhoud e.d. welke onderdelen moet ik in de gaten houden naast roest. Ik zou graag een keer een aantal collega rijders ontmoeten om in levende lijve wat kennis en ervaringen uit te wisselen.

Het is een flink verhaal geworden, dat had ik niet van mijzelf verwacht. Ik hoop even enthousiast te worden over de suz als dat ik over de mehari was\ben.
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Re: even voorstellen

Bericht door Frankenstein »

Welkom op het leukste lj80 (en 410!) forum van Nederland! De lj80 en sj410 delen best wel wat techniek met elkaar, schijfremmen van de 410 kunnen op een lj80 gezet worden en het 1000cc big block uit de 410 is in feite hetzelfde blok als de 800cc uit de lj80.

Je hebt zo te horen een sj410 type 1 gevonden, gebouwd tussen 1982 en 1984 en inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2, zelfde dashboard als de type 1 maar met schijfremmen voor en zelfstellende trommelremmen achter. Na 85 kwam de sj413 met 1.3 motor en de sj410 type 3 met het dashboard in de stijl van de sj413. Ik heb zelf een type 2 metaltop uit 1985 gehad, gaaf om te rijden, vind het nog steeds een mooi model maar helaas aardig aangetast door de roestduivel. Voornaamste punten zijn de onderkant van de deuren, de voorspatborden en de bevestigingspunten van de carrosserie op het chassis. Als die van jou in goeie staat is zou ik er zuinig op zijn! Naar mijn mening wordt of is de 410 zeldzamer dan de lj80. De meeste worden afgeragd in het terrein terwijl er maar heel weinig liefhebbers zijn die ze willen bewaren. Ik zou er zelf graag nog eens een 410 metaltop bijhebben maar heb er absoluut geen ruimte voor.

Post eens een paar foto's, ben erg benieuwd!!!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Welkom!
SJ410 of LJ80, wat mij betreft ben je welkom! :wink: Zoals Frank al zei hebben beide auto's best wat technische overeenkomsten, dus je zit hier wat dat betreft aardig op de goede plek.
Frankenstein schreef: Je hebt zo te horen een sj410 type 1 gevonden, gebouwd tussen 1982 en 1984 en inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2
Eind '83 Frank :wink: Mijn eerste Suzuki was een 410 van oktober '83 en die had voor schijven en achter zelfstellende trommels. Was wel een speciale editie; zwarte lak met rode bekleding en deurpanelen. :mrgreen:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Offroadrunner schreef:inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2
Eind '83 Frank :wink: Mijn eerste Suzuki was een 410 van oktober '83 en die had voor schijven en achter zelfstellende trommels. Was wel een speciale editie; zwarte lak met rode bekleding en deurpanelen. :mrgreen:[/quote]
Heb ook nog 410's met trommelremmen van 84 gezien, altijd lastig om dan te bepalen wanneer ze met schijven begonnen zijn :wink: Maar jij had dan echt 1 van de eerste! Mijn lj80 is van 83, terwijl ze in 82 gestopt zijn met de productie :mrgreen:
Eerst koffie...

suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Welkom.

[ Post made via Mobile Device ] Afbeelding
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie »

welkom op dit forum ,we zijn haast buren .

kwa roest spatbordranden oa binnenkant voor en achter, einde rolbeugel achter die zwarte kunstofplaatjes die kan je er af wippen , chassis bijna niet maar kijk wel bij de zijsteunen .
bodem zelf onder de stoelen enz .het is maar net hoe de mee omgegaan is .
zoefsuki
donateur2123
donateur2123
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Bericht door zoefsuki »

Welkom Manfred! Hoop dat je een hoop lol met je auto krijgt! En weinig roest . . . :D
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
mr suzuki
Kenteken: 40 NB 55
Bouwjaar: 0- 0-1978

Bericht door mr suzuki »

Ja welkom bij de club met suzuki gekken :mrgreen: :ljwit
2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff
marceldodge

Bericht door marceldodge »

welkom hier op het forum!
DArtagnan
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 79-ZR-RS
Bouwjaar: 10 mei 1984
Contacteer:

Bericht door DArtagnan »

Manfred, welkom op het leukste en leerzaamste forum van Nederland..... :mrgreen:
Es tat mer good kump...

Afbeelding
ernabenno
donateur2123
donateur2123
Bouwjaar: 0- 6-1983

Bericht door ernabenno »

Manfred, welkom hier.
Ik dacht dat de mehari een kleine auto was maar deze is nog kleiner.
't Is maar goed dat je geen LJ hebt uitgezocht. Die is nog kleiner :mrgreen:
Goodgoan! , Erna & Benno

We don't get lost, we just change where we want to go...
Dick
donateur2123
donateur2123
Kenteken: Vbp 62 r
Bouwjaar: 06 apr 1986

Bericht door Dick »

Hoi manfred de vooras kun je beter gewoon een nieuwer type onderzetten,in wezep kun je die hoogstwaarschijnlijk wel vinden dan heb je in ieder geval fatsoenlijke remmen.
Alhoewel dat ook tegenvalt onze 410 is niet bekrachtigt,en de 2 413 ens wel een wereld van verschil.
Kijk even op het forum www.hannibal-offroad.nl ,speedy-wezep heeft de wereld aan onderdelen hij is de moddereter daar,kun je alles voor je 410 vinden
D'N AERDVRUTTER
Lj81 1979
Sj413 K 85
Sj410 V 87
brammie
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981

Bericht door brammie »

welkom
zal wel een flinke cultuurshock voor je zijn om van de onvolprezen vering van een mehari naar een stuiterende 410 te gaan

de mehari's zijn idd niet meer te betalen (heb nog een 69er staan die opgeknapt moet worden)net als de andere citroën a types helaas
de crisis zal de prijzen wel doen zakken binnenkort
maar voor minder geld heb jij nu een super 4wdtje

niet zo zuinig
niet zo soepel
maar geweldig in het terrein :mrgreen:

oh heb je ook foto's van de mehari

en de 410 natuurlijk :oops:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
kruytbosch
Kenteken: jy13gs
Bouwjaar: 0- 0-1983

Bericht door kruytbosch »

De meeste worden afgeragd in het terrein
Ik ga de auto niet tiptop (laten) restaureren, daarvoor zijn de melkprijzen niet hoog genoeg. Maar afraggen is ook niet de bedoeling gewoon een "boodschappen" wagen , baaltje hooi wegbrengen raster repareren en kalveren ophalen e.d.
Bijlagen
dit zijn de foto's van marktplaats
dit zijn de foto's van marktplaats
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Die ziet er netjes uit! Niet comleet origineel maar wel heel netjes gedaan :facebook
Eerst koffie...

Plaats reactie