even voorstellen
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jan 2013 14:07
- Kenteken: jy13gs
- Type: Overig
- Bouwjaar: 0- 0-1983
even voorstellen
Als nieuwe suzuki rijder wil ik mij hier even voorstellen.
Mijn naam is Manfred en ik woon in de buurt van Apeldoorn.
Ik heb onlangs een suzuki sj410 Q aangeschaft als opvolger van mijn citroen mehari, als boerderijauto. Het is niet dat de mehari niet beviel maar deze zijn bijna niet meer te krijgen voor een redelijke prijs. Op zoek naar een alternatie viel "vond" ik de suzuki. Ik dacht dat de mehari een kleine auto was maar deze is nog kleiner. Eigenlijk past de 410 K op auto scout 24, beter maar deze heeft 2 problemen. Het dak kan niet open en hij is bijna net zo duur als een mehari.
Ik weet dat ik eigenlijk op een verkeerd forum zit (geen lj80) maar hier kon ik tot nu toe de meeste informatie vinden over de suzuki. Maar nog niet alles. Mijn auto heeft rondom trommelremmen terwijl ik dacht dat de 410 voor schijfremmen zou hebben, misschien weet iemand hoe dat zit.
Ik moet nog verder wegwijs worden in suzukiland met betrekking tot adressen voor het onderhoud e.d. welke onderdelen moet ik in de gaten houden naast roest. Ik zou graag een keer een aantal collega rijders ontmoeten om in levende lijve wat kennis en ervaringen uit te wisselen.
Het is een flink verhaal geworden, dat had ik niet van mijzelf verwacht. Ik hoop even enthousiast te worden over de suz als dat ik over de mehari was\ben.
Mijn naam is Manfred en ik woon in de buurt van Apeldoorn.
Ik heb onlangs een suzuki sj410 Q aangeschaft als opvolger van mijn citroen mehari, als boerderijauto. Het is niet dat de mehari niet beviel maar deze zijn bijna niet meer te krijgen voor een redelijke prijs. Op zoek naar een alternatie viel "vond" ik de suzuki. Ik dacht dat de mehari een kleine auto was maar deze is nog kleiner. Eigenlijk past de 410 K op auto scout 24, beter maar deze heeft 2 problemen. Het dak kan niet open en hij is bijna net zo duur als een mehari.
Ik weet dat ik eigenlijk op een verkeerd forum zit (geen lj80) maar hier kon ik tot nu toe de meeste informatie vinden over de suzuki. Maar nog niet alles. Mijn auto heeft rondom trommelremmen terwijl ik dacht dat de 410 voor schijfremmen zou hebben, misschien weet iemand hoe dat zit.
Ik moet nog verder wegwijs worden in suzukiland met betrekking tot adressen voor het onderhoud e.d. welke onderdelen moet ik in de gaten houden naast roest. Ik zou graag een keer een aantal collega rijders ontmoeten om in levende lijve wat kennis en ervaringen uit te wisselen.
Het is een flink verhaal geworden, dat had ik niet van mijzelf verwacht. Ik hoop even enthousiast te worden over de suz als dat ik over de mehari was\ben.
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Welkom op het leukste lj80 (en 410!) forum van Nederland! De lj80 en sj410 delen best wel wat techniek met elkaar, schijfremmen van de 410 kunnen op een lj80 gezet worden en het 1000cc big block uit de 410 is in feite hetzelfde blok als de 800cc uit de lj80.
Je hebt zo te horen een sj410 type 1 gevonden, gebouwd tussen 1982 en 1984 en inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2, zelfde dashboard als de type 1 maar met schijfremmen voor en zelfstellende trommelremmen achter. Na 85 kwam de sj413 met 1.3 motor en de sj410 type 3 met het dashboard in de stijl van de sj413. Ik heb zelf een type 2 metaltop uit 1985 gehad, gaaf om te rijden, vind het nog steeds een mooi model maar helaas aardig aangetast door de roestduivel. Voornaamste punten zijn de onderkant van de deuren, de voorspatborden en de bevestigingspunten van de carrosserie op het chassis. Als die van jou in goeie staat is zou ik er zuinig op zijn! Naar mijn mening wordt of is de 410 zeldzamer dan de lj80. De meeste worden afgeragd in het terrein terwijl er maar heel weinig liefhebbers zijn die ze willen bewaren. Ik zou er zelf graag nog eens een 410 metaltop bijhebben maar heb er absoluut geen ruimte voor.
Post eens een paar foto's, ben erg benieuwd!!!
Je hebt zo te horen een sj410 type 1 gevonden, gebouwd tussen 1982 en 1984 en inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2, zelfde dashboard als de type 1 maar met schijfremmen voor en zelfstellende trommelremmen achter. Na 85 kwam de sj413 met 1.3 motor en de sj410 type 3 met het dashboard in de stijl van de sj413. Ik heb zelf een type 2 metaltop uit 1985 gehad, gaaf om te rijden, vind het nog steeds een mooi model maar helaas aardig aangetast door de roestduivel. Voornaamste punten zijn de onderkant van de deuren, de voorspatborden en de bevestigingspunten van de carrosserie op het chassis. Als die van jou in goeie staat is zou ik er zuinig op zijn! Naar mijn mening wordt of is de 410 zeldzamer dan de lj80. De meeste worden afgeragd in het terrein terwijl er maar heel weinig liefhebbers zijn die ze willen bewaren. Ik zou er zelf graag nog eens een 410 metaltop bijhebben maar heb er absoluut geen ruimte voor.
Post eens een paar foto's, ben erg benieuwd!!!
- Offroadrunner
- Beheerder
- Berichten: 9914
- Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
- Kenteken: 63-ZB-67
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 18 apr 1981
- Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Welkom!
SJ410 of LJ80, wat mij betreft ben je welkom!
Zoals Frank al zei hebben beide auto's best wat technische overeenkomsten, dus je zit hier wat dat betreft aardig op de goede plek.
Mijn eerste Suzuki was een 410 van oktober '83 en die had voor schijven en achter zelfstellende trommels. Was wel een speciale editie; zwarte lak met rode bekleding en deurpanelen. 
SJ410 of LJ80, wat mij betreft ben je welkom!

Eind '83 FrankFrankenstein schreef: Je hebt zo te horen een sj410 type 1 gevonden, gebouwd tussen 1982 en 1984 en inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2


Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold

WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Eind '83 FrankOffroadrunner schreef:inderdaad met rondom trommelremmen. 84 en later was type 2


Heb ook nog 410's met trommelremmen van 84 gezien, altijd lastig om dan te bepalen wanneer ze met schijven begonnen zijn


- lj80Robbie
- donateur2123
- Berichten: 3338
- Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
- Kenteken: 98-XRL-2
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 19 feb 1982
- Locatie: Zutphen
Re: even voorstellen
welkom op dit forum ,we zijn haast buren .
kwa roest spatbordranden oa binnenkant voor en achter, einde rolbeugel achter die zwarte kunstofplaatjes die kan je er af wippen , chassis bijna niet maar kijk wel bij de zijsteunen .
bodem zelf onder de stoelen enz .het is maar net hoe de mee omgegaan is .
kwa roest spatbordranden oa binnenkant voor en achter, einde rolbeugel achter die zwarte kunstofplaatjes die kan je er af wippen , chassis bijna niet maar kijk wel bij de zijsteunen .
bodem zelf onder de stoelen enz .het is maar net hoe de mee omgegaan is .
- zoefsuki
- donateur2123
- Berichten: 2127
- Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
- Kenteken: BN-04-LV
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 09 mei 1979
- Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer
Re: even voorstellen
Welkom Manfred! Hoop dat je een hoop lol met je auto krijgt! En weinig roest . . . 

Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
-
- Berichten: 566
- Lid geworden op: 12 nov 2010 21:37
- Kenteken: 40 NB 55
- Bouwjaar: 0- 0-1978
- Locatie: Heelsum
Re: even voorstellen
Ja welkom bij de club met suzuki gekken



2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff
Veel moois beleeft al die jaren pffff
- marceldodge
- Berichten: 101
- Lid geworden op: 14 sep 2009 19:08
Re: even voorstellen
welkom hier op het forum!
- DArtagnan
- donateur2123
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
- Kenteken: 79-ZR-RS
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 10 mei 1984
- Locatie: Sittard(L)
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Manfred, welkom op het leukste en leerzaamste forum van Nederland..... 

Es tat mer good kump...


- ernabenno
- donateur2123
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 17 mei 2008 08:37
- Bouwjaar: 0- 6-1983
- Locatie: Achterhoek
Re: even voorstellen
Manfred, welkom hier.

't Is maar goed dat je geen LJ hebt uitgezocht. Die is nog kleinerIk dacht dat de mehari een kleine auto was maar deze is nog kleiner.

Goodgoan! , Erna & Benno
We don't get lost, we just change where we want to go...
We don't get lost, we just change where we want to go...
- Dick
- donateur2123
- Berichten: 503
- Lid geworden op: 27 dec 2010 21:07
- Kenteken: Vbp 62 r
- Type: Overig
- Bouwjaar: 06 apr 1986
- Locatie: wijhe
Re: even voorstellen
Hoi manfred de vooras kun je beter gewoon een nieuwer type onderzetten,in wezep kun je die hoogstwaarschijnlijk wel vinden dan heb je in ieder geval fatsoenlijke remmen.
Alhoewel dat ook tegenvalt onze 410 is niet bekrachtigt,en de 2 413 ens wel een wereld van verschil.
Kijk even op het forum www.hannibal-offroad.nl ,speedy-wezep heeft de wereld aan onderdelen hij is de moddereter daar,kun je alles voor je 410 vinden
Alhoewel dat ook tegenvalt onze 410 is niet bekrachtigt,en de 2 413 ens wel een wereld van verschil.
Kijk even op het forum www.hannibal-offroad.nl ,speedy-wezep heeft de wereld aan onderdelen hij is de moddereter daar,kun je alles voor je 410 vinden
D'N AERDVRUTTER
Lj81 1979
Sj413 K 85
Sj410 V 87
Lj81 1979
Sj413 K 85
Sj410 V 87
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
- Kenteken: BB-02-BD
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 01 dec 1981
- Locatie: langweer
Re: even voorstellen
welkom
zal wel een flinke cultuurshock voor je zijn om van de onvolprezen vering van een mehari naar een stuiterende 410 te gaan
de mehari's zijn idd niet meer te betalen (heb nog een 69er staan die opgeknapt moet worden)net als de andere citroën a types helaas
de crisis zal de prijzen wel doen zakken binnenkort
maar voor minder geld heb jij nu een super 4wdtje
niet zo zuinig
niet zo soepel
maar geweldig in het terrein
oh heb je ook foto's van de mehari
en de 410 natuurlijk
zal wel een flinke cultuurshock voor je zijn om van de onvolprezen vering van een mehari naar een stuiterende 410 te gaan
de mehari's zijn idd niet meer te betalen (heb nog een 69er staan die opgeknapt moet worden)net als de andere citroën a types helaas
de crisis zal de prijzen wel doen zakken binnenkort
maar voor minder geld heb jij nu een super 4wdtje
niet zo zuinig
niet zo soepel
maar geweldig in het terrein

oh heb je ook foto's van de mehari
en de 410 natuurlijk

Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 20 jan 2013 14:07
- Kenteken: jy13gs
- Type: Overig
- Bouwjaar: 0- 0-1983
Re: even voorstellen
Ik ga de auto niet tiptop (laten) restaureren, daarvoor zijn de melkprijzen niet hoog genoeg. Maar afraggen is ook niet de bedoeling gewoon een "boodschappen" wagen , baaltje hooi wegbrengen raster repareren en kalveren ophalen e.d.De meeste worden afgeragd in het terrein
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: even voorstellen
Die ziet er netjes uit! Niet comleet origineel maar wel heel netjes gedaan 
