5e stoel maken in de lj80

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
Plaats reactie
Grabber

5e stoel maken in de lj80

Bericht door Grabber » 17 jan 2008 10:50

Stel je wilt heel af en toe met z'n vijven in de LJ kunnen. Dan red je het zelfs niet met twee klapstoeltjes of een bankje achterin.
Een vriend maakte een mooie oplossing voor me.
Je neemt een bestaand klapstoeltje en slijpt de leuning eraf (zit anders in de weg). Verder zet draai/sla je de bevestigingssteunen onderaan 180 graden om zodat ze naar binnen staan i.p.v. naar buiten. Je maakt een plaat die over de dwarsstang achter de voorstoelen heenpast (vouwen of lassen) en last het stoelje daarop. Met twee boutjes borg je het geheel op de dwarsstang.
Op de foto's zie je hoe ik het geheel uit elkaar genomen heb en in de grondverf zet. De zittingen worden aan de achterkant zwart; de rest van het stoeltje krijgt straks de kleur van mijn auto. In het U-profiel dat over de dwarsstang heenvalt, wil ik straks nog rubber plakken tegen lakbeschadigingen.
De eerste laag grondverf dekt nog lang niet:
Afbeelding
De hoes van de rugleuning heb ik er even afgehaald om de roest er goed onderuit te kunnen krabben alvorens te schilderen
Afbeelding

Plaats reactie