en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Is je LJ80 toe aan een reguliere onderhoudsbeurt? Hier kan je vragen stellen hoe te werk te gaan, en verslag uit brengen (met foto's) van je werkzaamheden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8130
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein » 14 mar 2019 00:34

Spullen bij ors besteld, de keerring rechts achter begint steeds harder te lekken dus hoog tijd om dat beet te pakken. En nog een hoop andere rommeltjes voor diverse dingen die nog moeten gebeuren :mrgreen:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8130
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein » 23 apr 2019 14:39

Vandaag toch maar eens aan de lj begonnen. Eerste start van het jaar was een beetje moeizaam maar hij deed het! Motorfiets gelijk ook maar geprobeerd en die kwam ook nog tot leven :mrgreen: . Ruimte gemaakt in de garage, lj omgekeerd en binnen gezet. Trommel en remmerij kwamen er zo af, steekas had er geen zin in. Oude trommel, stuk ketting en een voorhamer van 6kg waren genoeg overtuiging. Keerring er uit gehaald en de nieuwe krom gemept bij het er in zetten :( Had er gelukkig 2 besteld dus de reserve er in gezet. Steek as er weer in, verse remschoenen zonder diffolie er in. Nu alleen de rem nog ontluchten en de schoenen afstellen als mij rug weer een beetje recht is getrokken :roll: Andere kant de schoenen gelijk nog vervangen en hopen dat de keerring daar niet lekt. Nou kwam ik ergens tegen dat de Jimmy dezelfde keerring gebruikt en heb nog een setje liggen dus even gekeken. Hele setje, dus keerring lager en klembus lijken hetzelfde dus dat maakt bestellen een stuk makkelijker :facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8130
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein » 23 apr 2019 14:45

Nummers net vergeleken en wiellager, klembus en keerring hebben dezelfde nummers voor de lj80 en de jimny type 1 4wd! Denk dat de nieuwere types ook hetzelfde zijn maar ik heb die Jimny en dat past 8)
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8130
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein » 23 apr 2019 16:31

Andere kant ook nog maar ff opengetrokken. Keerring netjes dicht aan die kant, dus remschoenen vervangen, weer dicht, afstellen en nu ff een keer een goeie proefrit maken en alles nastellen. Gelijk maar ff het veertje onder de auto aan de pook vervangen voor een nieuwe, had ik meebesteld en kwam hem tegen in de doos 8)
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8130
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein » 26 apr 2019 15:26

Differentieelolie gisteren vervangen, zag er bruin uit dus denk dat er roest of beetje vocht in de as heeft gezeten. Vanmiddag proefrit gemaakt en de remmen flink ingetrapt zodat de nieuwe remschoenen zich goed kunnen zetten. Remmen nagesteld en gekeken of hij nog lekt, alles lijkt nog steeds droog! In principe staat hij klaar voor het seizoen, wil alleen nog de softtopstangen opknappen en de achterzitjes een keer doen. En kijken voor binnenbsnden, op de een of andere manier sluiten de banden niet lekker af op de velgen en steeds pompen wordt je ook wel zat ja een tijdje. Of toch voor een setje 16 inch gaan... :?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Plaats reactie