Acceleratieprobleem
- jmhoefs
- donateur2123
- Berichten: 420
- Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
- Kenteken: 83-LR-DP
- Bouwjaar: 0- 0-2081
- Locatie: Vleuten
Acceleratieprobleem
Hoi, ik heb al heel lang een acceleratieprobleem . Als ik vanuit stationair toerental flink gas geef,dan hikt hij en slaat meestal af. Alleen als je hem op toeren houd dan gaat dat goed. En hij is fel genoeg en bruld het uit,de benzine toevoer is het niet. Ik heb de acceleratiepomp uit elkaar gehaald, alles nog als nieuw twee jaar geleden nog vernieuwd alles. Hij loopt verders perfect.Kan dat aan de afstelling van de carburateur liggen of zo iets. Ik weet het niet. Misschien een van jullie. Gr Jan.
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Ik heb hetzelfde probleem. Carburateur een keer gereviseerd en dat heeft wel wat geholpen maar het is niet weg. Hoop met jou mee dat iemand de oplossing heeft.
-
- Berichten: 1109
- Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
- Kenteken: BB-02-BD
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 01 dec 1981
- Locatie: langweer
Re: Acceleratieprobleem
Bougie kabels
Bougies
Verdeelkap
Allemaal nog goed?
Stotters komen vaak van simpele dingen.
Of als hij lang stil gestaan heeft met e10 benzine de sproeiers even goed doorhalen met een staalborsteldraadje.
Met e10 zou ik zelfs een grotere sproeier erin zetten .
Bougies
Verdeelkap
Allemaal nog goed?
Stotters komen vaak van simpele dingen.
Of als hij lang stil gestaan heeft met e10 benzine de sproeiers even goed doorhalen met een staalborsteldraadje.
Met e10 zou ik zelfs een grotere sproeier erin zetten .
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
E10 zou ik zelf nooit tanken, iets meer voor een premium benzine voorkomt een hoop problemen. en met de kilometers die je met een lj per jaar rijdt gaat het om een paar euro. Kabels, bougies zijn bij mij al vervangen. Elektronische ontsteking dus denk echt een probleem met de carburateur. Ben ook al aan het spelen geweest met de timing, nog geen resultaat. Hij blijft dood slaan bij veel gas geven vanaf stationair. Flink vervelend als je bij een stoplicht weg wilt rijden en het kreng slaat weer eens af.
- zoefsuki
- donateur2123
- Berichten: 2129
- Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
- Kenteken: BN-04-LV
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 09 mei 1979
- Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer
Re: Acceleratieprobleem
Goedemorgen! Voorgaande lezend besef ik dat ik daar ook problemen mee heb gehad.
Ik pieker me suf hoe dat ooit is opgelost. Het ging bij mij om een luchtfilter dat erg vet werd, geloof ik. Ik laat sindsdien de carterslang in een blikje bungelen en heb de aanzuignozzle afgedopt.
Of het toen was opgelost weet ik zo gauw niet meer. Volgens mij hebben we dit probleem al een keer op het forum besproken.
Ik hoop dat je het vindt!
Fijn weekend verder!
Ik pieker me suf hoe dat ooit is opgelost. Het ging bij mij om een luchtfilter dat erg vet werd, geloof ik. Ik laat sindsdien de carterslang in een blikje bungelen en heb de aanzuignozzle afgedopt.
Of het toen was opgelost weet ik zo gauw niet meer. Volgens mij hebben we dit probleem al een keer op het forum besproken.
Ik hoop dat je het vindt!
Fijn weekend verder!
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
- DArtagnan
- donateur2123
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
- Kenteken: 79-ZR-RS
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 10 mei 1984
- Locatie: Sittard(L)
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Ik heb dat vroeger ook gehad.
Als ik me goed herinner, heb ik ( naar goed Duits voorbeeld ) het z.g "Saugkugelventil" uitgeboord en schoongemaakt.
Hiervoor moet je wel je accelleratiepomp verwijderen.
Als je het gaatje op de goede plaats boort, kun je met de achterkant van de boor, het kogeltje en het propje er uit tikken.
Het kogeltje was erg vuil en dichtte niet meer goed af.
Het gaatje dat je er aan overhoud, is geen probleem, bij het in elkaar zetten wordt dit door de originele pakking afgedekt.
Als ik me goed herinner, heb ik ( naar goed Duits voorbeeld ) het z.g "Saugkugelventil" uitgeboord en schoongemaakt.
Hiervoor moet je wel je accelleratiepomp verwijderen.
Als je het gaatje op de goede plaats boort, kun je met de achterkant van de boor, het kogeltje en het propje er uit tikken.
Het kogeltje was erg vuil en dichtte niet meer goed af.
Het gaatje dat je er aan overhoud, is geen probleem, bij het in elkaar zetten wordt dit door de originele pakking afgedekt.
Es tat mer good kump...


-
- donateur2123
- Berichten: 539
- Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
- Kenteken: 34-skd-1
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 23 apr 1981
Re: Acceleratieprobleem
Da's nog een s een pracht van een documentatie/verslag van een storing verhelpen !
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
- zoefsuki
- donateur2123
- Berichten: 2129
- Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
- Kenteken: BN-04-LV
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 09 mei 1979
- Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer
Re: Acceleratieprobleem
Goedemorgen!
Ja dat kan je wel aan Piet overlaten!
Ja dat kan je wel aan Piet overlaten!
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Ik ga hier eens induiken, dat inhouden blijft een flink minpunt. Mijn sj410 hing veel meer aan het gas, en de lj blijft stotteren.
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Zal de carburateur er eerdaags eens afschroeven en er in duiken. Heb hem toen helemaal uit elkaar gehad, uren in de ultrasoonreiniger gehad maar dit kogeltje is er volgens mij nooit uitgeweest. Als ik het goed begrijp krijgt de acceleratiepomp nu dus niet voldoende tot geen benzine om goed te werken. Hoop dat dit het is! 

- DArtagnan
- donateur2123
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
- Kenteken: 79-ZR-RS
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 10 mei 1984
- Locatie: Sittard(L)
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Zoals ik het zie kan de acceleratiepomp niet genoeg druk opbouwen omdat het kogeltje niet of nauwelijks afsluit en hierdoor te weinig (of geen) benzine inspuit.
Es tat mer good kump...


- zoefsuki
- donateur2123
- Berichten: 2129
- Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
- Kenteken: BN-04-LV
- Type: LJ80V
- Bouwjaar: 09 mei 1979
- Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer
Re: Acceleratieprobleem
Ik ga daar ook maar eens op die manier naar kijken. Mijne slaat ook steeds af bij het afremmen tot stilstand. Heb ook al zitten klooien met allerlei stelschroeven.
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Berichten: 8383
- Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Locatie: Schipluiden
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Ok, net aan project carburateur begonnen. Alles los, carb er af, ding uit elkaar gepuzzeld, gaatje bepaald en geboord, propje en kogel er voorzichtig uit getikt en je raadt het al... Volledig schoon
Geen spatje vuil te zien, alle kanaaltjes doorgeblazen maar nog geen duidelijk probleem gevonden. Ga me nu maar verdiepen in de werking van de carb en een fbik hem vorige keer goed in elkaar heb gezet. Heb nog een betere kwaliteit revisie set liggen dus misschien zet ik die er compleet in (toen gekocht voor 1 deeltje wat niet in de andere set zat) en anders kijken naar de vacuüm aansluiting voor de ontsteking. Die zit nu midden op het inlaat spruitstuk net na de carb.

- DArtagnan
- donateur2123
- Berichten: 1153
- Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
- Kenteken: 79-ZR-RS
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 10 mei 1984
- Locatie: Sittard(L)
- Contacteer:
Re: Acceleratieprobleem
Ja, dat is jammer. Maar wel een goede exercitie om de carb beter te doorgronden. Ben benieuwd, of de volgende stap iets oplevert.
Es tat mer good kump...

