Internationale Alpentoer 2011

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
Plaats reactie
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Internationale Alpentoer 2011

Bericht door Offroadrunner »

Deelnemers gezocht! :mrgreen:

Heb jij (evt. met je gezin) al plannen voor een vakantie volgend jaar zomer?

Ja?
Jammer, verder lezen hoeft dan niet. Óf je moet je nieuwsgierigheid niet de baas kunnen en tóch benieuwd zijn naar de rest van dit bericht…

Nee?
Lees dan verder! ;-)

Wij (Dieter Homann en ikzelf) hebben het plan opgevat om volgend jaar zomer, ergens halverwege of eind van de maand Augustus, een weekje te gaan toeren door de Franse Alpen!
Een Internationale Alpentour zeg maar.

Nog steeds (serieus) geïnteresseerd? Gewoon verder lezen dan! ;-)

De bedoeling zoals wij zo’n reis nu voor ons zien is om in bijv. 2 dagen (zaterdag en zondag) richting een verzamelpunt te rijden ergens in de Alpen.
Vervolgens gaan we dan een dag of 5 (bijv. maandag t/m vrijdag) hele mooie routes rijden door de Alpen. Het kan zijn dat we dagelijks op een andere camping uitkomen, maar het zou ook zo maar kunnen zijn dat we een dag of wat op één camping doorbrengen. Ook een rustdag tussendoor behoort tot de mogelijkheden om bijvoorbeeld wat cultuur te gaan snuiven o.i.d. Alle opties staan open!
Na die 5 dagen heb je dan weer bijv. 2 dagen de tijd (zaterdag en zondag) om weer thuis te komen, om ’s maandags weer fris en monter op je werk te verschijnen! ;-)
Uiteraard is het ook mogelijk om deze trip aan je vakantie te koppelen.

De plannen zoals die er nu liggen zijn nog maar heel summier, en uiteraard zijn andere ideeën ook van harte welkom!
De datum is zo gekozen omdat het eerder in de vakantie nog gewoon te koud kan zijn hoog in de Alpen, en er ook nog eens een tourkaravaan door de Alpen trekt die je niet tegen wilt komen!
De heen- en terugreis maak je op eigen gelegenheid, maar uiteraard kan je onderling ook afspreken om samen op te rijden.

We willen deze Alpentour met maximaal 5 á 6 LJ80’s gaan maken, omdat meer auto’s gewoon teveel wordt i.v.m. onderlinge wensen. +/- 2 á 3 uit Duitsland, en +/- 2 á 3 uit Nederland.

Heb jij serieuze interesse om volgend jaar deel uit te maken van deze fantastische reis, laat mij dit dan maar eens weten. Er is geen haast bij, maar om een beeld te krijgen van de serieuze interesse ben ik maar gelijk begonnen om één en ander te peilen.

Om een beeld te krijgen van een dergelijke reis neem je een kijkje op onderstaande links:

http://www.suzukilj80.de/Alpentour%202004.htm

http://blog1.de/koch
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

ollymann
Contacteer:

Re: Internationale Alpentoer 2011

Bericht door ollymann »

Hi
Im Moment sieht es so aus, das Mike (Scheikmigel) und Felix (Felix) aus dem LJ80Freunde-Forum mit dabei sind.
Es währe schön wenn von Euch noch welche mitfahren.

Groeten Dieter

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Hallo Dieter,

Wie es jetzt aussieht bin Ich dabei! :wink:
Es wäre schön, wenn es ein paar Niederländer könnte!

Even voor de Nederlandse lezers:
Mike zal samen met zijn vrouw en kids mee gaan vermoed ik, dus mocht je interesse hebben, gewoon mee gaan samen met je gezinnetje, je vriendin, een vriend, je moeder, of wie dan ook! :mrgreen:

Ik ken de (voorlopige) Duitse deelnemers allemaal persoonlijk, en ik moet zeggen dat het een leuk groepje bij elkaar is! Persoonlijk kan ik nu al niet meer wachten tot het zover is... :roll:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Ohja, mocht er iemand toch mee willen, maar het te ver rijden vinden in z'n eigen LJ80... ik heb evt. nog een stoeltje vrij :wink: Kunnen we de kosten delen en hebben we beiden een vrij goedkope vakantie :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Zojuist contact gehad met Dieter over de trip!

In Duitsland is de belangstelling groot! Zo groot dat er waarschijnlijk besloten wordt maar met een klein groepje te gaan. Tot nu toe is er belangstelling van een groepje 'fanatiekelingen' die ook beide keren bij ons op de meeting zijn geweest, te weten Dieter (Ollymann) Felix, Mike (sheikmigel) en Friedel.
Daar komt mijn persoontje dan nog bij, en evt. nog één of 2 auto's uit Nederland.

Dus ben je geïnteresseerd? Laat het dan ff weten! Vol is vol en je krijgt onherroepelijk spijt als je niet mee bent geweest en later alle verhalen en foto's te zien krijgt! :mrgreen:

EDIT: Nog een link met wat héle mooie plaatjes!
http://www.tc-offroad-trekking.de/tco/alpenalbum7.htm
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

De datum staat vast! :mrgreen:

De Alpentour 2011 zal worden gehouden van zaterdag 2 juli t/m zondag 10 juli!

Eerder dan de eerste plannen, maar op deze datum kon iedereen mee die zich tot nu toe had aangemeld.

Ik kan niet meer wachten... :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Pike
Bouwjaar: 13 mei 1982
Contacteer:

Bericht door Pike »

Kom je op de terugweg maar een bakkie doen (of een biertje), want ik zit met de sleurhut in de buurt :mrgreen: !
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Patrick, waar zit jij ergens in Frankrijk? En in welke periode? Als het te combineren is kom ik wel een bakkie bij je doen (en misschien wel met 4 á 5 andere LJ80's erbij) :mrgreen:

Nog een vraag aan Henri; Heb jij nog aanraders van mooie pistes die we niet mogen missen in de Franse Alpen? 't Zou zonde zijn als we straks thuis zijn en we krijgen te horen dat we bepaalde pistes toch écht hadden moeten rijden omdat die zo de moeite waard zijn... :roll:
Zelf zit ik in ieder geval te denken aan de Col de Parpaillon :mrgreen:

Overigens, het boek 'Geländewagentouren' (Franse Alpen) van Theo Gerstl is niet meer leverbaar... :evil:
Wel heb ik inmiddels de 'Grosser Alpenstrassen Führer' en de 'Motorrad-Touren Westalpen', beiden van Harald Denzel aangeschaft. Alleen de foto's zijn het bekijken al de moeite waard! Laat staan om daar in het eggie met je LJ te mogen rijden! :mrgreen: 8)
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Offroadrunner schreef: Nog een vraag aan Henri; Heb jij nog aanraders van mooie pistes die we niet mogen missen in de Franse Alpen? 't Zou zonde zijn als we straks thuis zijn en we krijgen te horen dat we bepaalde pistes toch écht hadden moeten rijden omdat die zo de moeite waard zijn... :roll:
Zelf zit ik in ieder geval te denken aan de Col de Parpaillon :mrgreen:

Overigens, het boek 'Geländewagentouren' (Franse Alpen) van Theo Gerstl is niet meer leverbaar... :evil:
Wel heb ik inmiddels de 'Grosser Alpenstrassen Führer' en de 'Motorrad-Touren Westalpen', beiden van Harald Denzel aangeschaft. Alleen de foto's zijn het bekijken al de moeite waard! Laat staan om daar in het eggie met je LJ te mogen rijden! :mrgreen: 8)
Als je toch is die regio zit moet je Col de Parpaillon zeker aandoen. Mag je niet missen. Maar "Ligurische Grenzkammstrasse" zou dan ook fraai zijn. Is wel effe iets verder naar het zuiden. Is overigens ook beschreven in de 'Grosser Alpenstrassen Führer'. http://de.wikipedia.org/wiki/Ligurische ... tra%C3%9Fe
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Wie bewaart, die heeft wat.....

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Henri Berends schreef: Als je toch is die regio zit moet je Col de Parpaillon zeker aandoen. Mag je niet missen. Maar "Ligurische Grenzkammstrasse" zou dan ook fraai zijn. Is wel effe iets verder naar het zuiden. Is overigens ook beschreven in de 'Grosser Alpenstrassen Führer'. http://de.wikipedia.org/wiki/Ligurische ... tra%C3%9Fe
Oew, wow! :shock:
Ik was nog niet zo zuidelijk aan het oriënteren in deze boeken, maar deze route staat zeer uitgebreid beschreven in de Motorrad touren! En wát een fraaie foto's zeg! :mrgreen:
Of wij ook zo zuidelijk gaan komen weet ik niet... hangt ook af van wat de rest van de groep wil uiteraard. Maar als het aan mij ligt gaan we daar heen 8)
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Henri Berends
Contacteer:

Offroadrunner schreef:
Henri Berends schreef: Als je toch is die regio zit moet je Col de Parpaillon zeker aandoen. Mag je niet missen. Maar "Ligurische Grenzkammstrasse" zou dan ook fraai zijn. Is wel effe iets verder naar het zuiden. Is overigens ook beschreven in de 'Grosser Alpenstrassen Führer'. http://de.wikipedia.org/wiki/Ligurische ... tra%C3%9Fe
Oew, wow! :shock:
Ik was nog niet zo zuidelijk aan het oriënteren in deze boeken, maar deze route staat zeer uitgebreid beschreven in de Motorrad touren! En wát een fraaie foto's zeg! :mrgreen:
Of wij ook zo zuidelijk gaan komen weet ik niet... hangt ook af van wat de rest van de groep wil uiteraard. Maar als het aan mij ligt gaan we daar heen 8)
De Duitsers (......LJ-rijders natuurlijk :) ) zijn er destijds ook geweest. Met de aanschaf van http://www.amazon.de/Gro%C3%9Fer-Alpens ... 3850477649 kan men nog vele jaren vooruit. Jammer dat er een beperking van verlofdagen is..... Zelfs zijn er ritten beschreven in Italie/Slovenie (Rond het Gardameer is ook onverhard te rijden. Zelfs heel zware passages.) Dit boek zou deel uit moeten maken van elke vakantiebagage! Bij mij in ieder geval wel. :D

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Henri Berends schreef:Dit boek zou deel uit moeten maken van elke vakantiebagage! Bij mij in ieder geval wel. :D
Inmiddels in bezit, en wel de nieuwste (24e) uitgave :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Ehm Henri... Ik hoop dat je met de 'Ligurische Grenzkammstrasse' iets anders bedoeld als de motorrijders in deze video? :shock: :mrgreen:

Overigens, in mijn ogen zijn die gasten gewoon ziek in hun hoofd, of levensmoe! :wink:

In dezelfde route zit ook een leuke klim met héul véul haarspeldbochten! (ik tel er op de kaart 60!!) :shock:
Afbeelding
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Henri Berends
Contacteer:

Hier moet je wel een heeeeel groot hart voor hebben. Deze motorrijders zijn idd. levensmoe. D'r zijn ook geen mogelijkheden om te keren...... Normaliter doe ik zulke paadjes op de wandelschoenen. Zelfs dan is het oppassen geblazen.
Maar d'r zijn wel heel veel mooie plaatjes van deze fraaie Kammstrasse te vinden op het web. Ooit zal ik 'm ook eens zien te rijden met een LJ. Maar dan wel de eerste 1100 km op een trailer achter de LC..... :oops:

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Henri Berends schreef:Ooit zal ik 'm ook eens zien te rijden met een LJ. Maar dan wel de eerste 1100 km op een trailer achter de LC..... :oops:
Ach, als het met een SJ413 lukt om in 3 weken naar Gambia te rijden dan moet het met een LJ80 ook wel lukken om in een paar dagen naar de Alpen te rijden :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Plaats reactie