Internationale Alpentoer 2011

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
erwin
Kenteken: 32 zb 99

Re: Internationale Alpentoer 2011

Bericht door erwin »

Het is jammer, maar 50% rijdt nog probleemloos :lol:

In iedergeval succes en hopen dat dit de enige ellende blijft

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Update... vanuit thuis!
Tja... Uiteindelijk zijn we niet met 6, maar met 8 LJ's vertrokken. Op het laatste moment nog 2 Duitsers die mee gingen. En op de LJ met koppelingsproblemen, en mijn LJ, heeft de rest geen problemen meer gekend! Gelukkig maar!
En mijn LJ... heeft het gered tot Val d'Isère, en daar was het echt 'over en uit'!
Geen compressie meer, en een tik in de kop alsof het ding elke seconde kon ontploffen! We zouden eigenlijk verder rijden de Col d'Iseran over tot Lanslebourg maar de LJ wilde echt niet meer verder... En in Val d'Isère was het zo koud dat we besloten de LJ met een sleepstang achter de 'G' over de col te slepen.
Ik kan jullie vertellen dat dat spannender is als de spannendste achtbaan! :shock: 2 Meter achter de G, en je ziet NIETS! En die 8 cilinder van die G wil wel, dus we reden gewoon met 60 km/h omhoog!
Nuja, we hebben Lanslebourg gehaald, en de temperatuur was daar gelukkig ook véél aangenamer! Ruim 30 graden :mrgreen:
Daar de ANWB gebeld, en ik moet zeggen dat die gasten puik werk leveren als je echt in nood zit! 2 Uur later stond de depannage voor de deur, en die nam de LJ mee naar de thuisbasis; Tignes. Dus de LJ ging een dag later met dezelfde gang wéér de Col d'Iseran over :shock:
Weer 2 uur later nam de ANWB met mij contact op; de garage had de LJ na gekeken en ze waren tot de conclusie gekomen dat de motor echt kapot was. Reparatie ter plekke was te duur, dus ik kreeg een leenauto. Ze gingen direct kijken waar een auto voor mij beschikbaar was. Punt was alleen dat ik geen creditkaart had, dus wellicht dat ik een stuk moest rijden om de auto op te halen.
Een uur later werd ik gebeld met de mededeling dat er nabij Gap een auto voor me stond, die kon ik direct ophalen. Alleen... Gap ligt +/- 175 kilometer van Lanslebourg verwijderd... :shock: Dat redde we die dag niet meer, door de Alpen duurt die rit 3,5 uur!
Overleg met de groep leverde op dat we de volgende dag in de buurt van Susa een paar routes zouden gaan rijden. Dieter zou met mij doorrijden naar Suza om de auto op te halen. Daar zijn we de volledige dag mee zoet geweest, maar het was wel een fantastische route. En wat schetste mijn verbazing; ik kreeg een nagelnieuwe Volvo V50 mee! Met net 8 hele kilometers op de teller! :mrgreen: 8)
Een dag later hebben we in de buurt van Susa nog een fantastische route gereden, uiteraard ben ik mee gereden. Als jullie straks de foto's zien begrijpen jullie waarom :wink:
Omdat een groot gedeelte van de groep zaterdag thuis wil aankomen, hebben zij vanochtend de reis richting huis aanvaard. Er bleef nog 1 LJ achter, maar daar zaten 2 personen in. Daar bij instappen lukt niet, dus voor mij had het geen zin meer om nog langer te blijven. Om 10 uur vanochtend, na een ontbijt en afscheid nemen van 10 nieuwe en oude vrienden, in de Volvo gestapt en in 1 ruk naar huis gereden. Alleen even getankt en bij Luxemburg even wat gegeten. Nu weer hier, met een 'mixed feeling'... Wat een fantastische routes kun je daar rijden, en wat jammer dat uitgerekend mijn LJ het tijdens deze trip moest begeven...
Je kunt je auto nog zo goed voorbereiden, maar dit hadden we niet kunnen voorzien. Oorzaak van de schade is waarschijnlijk de oliepomp die de geest heeft gegeven. Kop geen olie meer, en de nokkenas ingelopen in de lagers...

Tja, volgend jaar maar een nieuwe poging... met een nieuwe motor, en wellicht nog 1 of 2 Nederlandse LJ erbij! Iemand interesse? :mrgreen:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Op zich een heel avontuur! Alleen effe pech om weer een heel jaar te moeten wachten. :(
Veel succes met de reparatie van de LJ.

Groet, Henri
Wie bewaart, die heeft wat.....

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Balen van de motorschade maar zo te horen heb je toch een goeie tijd gehad! Ander blok erin en volgend jaar weer!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Laat effe weten zodra de foto's online zijn.
Wie bewaart, die heeft wat.....

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Henri Berends schreef:Laat effe weten zodra de foto's online zijn.
Sowiezo. Al zijn het er niet heel veel.... stuk of 300 maar. Ten eerste omdat het moeilijk is om tijdens het rijden foto's te maken, en ten tweede had ik ook best de smoor in dat mijn auto kapot was...
Maar goed, er zitten wel mooie exemplaren bij. Als de boel online staat meld ik dat uiteraard :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Trouwens wel een goeie gelegenheid om een 1000cc big block in je lj te lepelen!
Eerst koffie...

Pike
Bouwjaar: 13 mei 1982
Contacteer:

Bericht door Pike »

Frankenstein schreef:Trouwens wel een goeie gelegenheid om een 1000cc big block in je lj te lepelen!
Ik heb nog een 1000cc Coupe blok liggen :mrgreen: !
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Patrick4x4 schreef:
Frankenstein schreef:Trouwens wel een goeie gelegenheid om een 1000cc big block in je lj te lepelen!
En je hebt een sleutel Harold :twisted:
Eerst koffie...

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Frankenstein schreef:
Patrick4x4 schreef:
En je hebt een sleutel Harold :twisted:
Ehm... zulke vrienden moet je zuinig op zijn. Dus zomaar even een motorblok weghalen lijkt mij geen goed plan :mrgreen:
Desalniettemin ben ik wel zeer geïnteresseerd in dat blokje... maar dat regel ik verder wel met Patrick zelf :wink:

Overigens kan het nog wel 2 á 3 weken duren voordat mijn LJ80 weer thuis staat... de repatriëring van auto's uit Frankrijk is een hele organisatie, en mijn auto staat wat dat betreft ook nog eens in een uithoek van Frankrijk... Maar ik heb al wel bericht van ze gehad dat men er mee bezig is, dus voor hetzelfde geld staat de LJ hier weer vlotjes op de oprit :roll:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Het is vakantietijd dus best kans dat de eerste autotransporter vrij snel vol is en dat hij deze kant uit komt. Wel super dat alles geregeld wordt, tot een huurauto aan toe. Er zullen vast maatschappijen zijn die auto's van deze leeftijd gewoonweg weigeren...
Eerst koffie...

mr suzuki
Kenteken: 40 NB 55
Bouwjaar: 0- 0-1978

Bericht door mr suzuki »

Jammer dat de boel kapot gelopen is,susa is een mooi gebiet om fijn te rijden,ik denk daar nog wel eens met weemoet aan terug.
Ook daar de camping in salbertran iedeaale uitgangs punt oom toeren te maken daar vandaan.
Komt vast weer goed met je lj,tje mocht je hulp nodig hebben je weet me te vinden. :D
2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

mr suzuki schreef:Jammer dat de boel kapot gelopen is,susa is een mooi gebiet om fijn te rijden,ik denk daar nog wel eens met weemoet aan terug.
Ook daar de camping in salbertran iedeaale uitgangs punt oom toeren te maken daar vandaan.
Komt vast weer goed met je lj,tje mocht je hulp nodig hebben je weet me te vinden. :D
De omgeving van Susa is idd een plek waarnaar ik terug wil, al is het maar om dezelfde route weer te rijden, maar nu met eigen LJ!
Wij hebben de Mont Pramand (route 380 uit de Denzel), en daarop aansluitend de Mont Jafferau (381) gereden, werkelijk adembenemend! Je staat op 2800 mtr hoogte gewoon in en boven de wolken!
Volgende keer wil ik daar in de omgeving graag nog de Colle Sommeiller (382) aandoen, maar helaas mocht dat dit jaar nog niet zo zijn...

Uiteraard hebben wij op weg naar Susa nog meer routes gereden. Voor wie de Denzel thuis heeft liggen, hier de nummers: 422, 421, 429. En de dag dat ik op de camping moest blijven ivm afslepen van mijn LJ heeft de rest in Lanslebourg nog de routes 455, 454, 453 en 457 gereden. Moet ook erg gaaf zijn geweest als ik de verhalen moet geloven!

Als jullie ook in Salbertrand op de camping hebben gestaan, is dat waarschijnlijk ook op camping Gran Bosco geweest. Idd een prachtige uitvalsbasis waar op een mooi veld veel meer motorrijders en 4x4's bij elkaar staat. :mrgreen: En de pizza's zijn daar werkelijk erg goed te eten, en het bier erg goed te drinken! 8)
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Afdaling van de Col de l'Arpettaz. Als je heel goed luisterd kun je de tik horen in de motor... Een dag later was het over en uit.

Beklimming van de Monte Jafferau, bijna aan de top.
Helaas niet vanuit mijn eigen LJ gefilmd... maar het geeft een indruk. :wink:
(Helaas zie je niet hoe stijl het omhoog gaat. Gemiddelde stijgingspercentage van 20%! Dalingspercentage aan de andere kant is nog steiler, met veel losse stenen!)
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Die tik hoef je echt niet goed voor te luisteren hoor! Das goed fout... Had eenzelfde tik in de 410 zitten, ander blok erin gezet maar ben er nooit achter gekomen waar die tik nou vandaan kwam.
Eerst koffie...

Plaats reactie