Internationale Alpentoer 2011

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
Plaats reactie
mr suzuki
Kenteken: 40 NB 55
Bouwjaar: 0- 0-1978

Re: Internationale Alpentoer 2011

Bericht door mr suzuki »

Offroadrunner schreef:
Frankenstein schreef: Pssst, ff typeplaatje kijken! Leeg gewicht 250kg, laadvermogen 350kg. De originele aanhanger die een tijdje geleden op het Duitse forum te koop stond had een leeg gewicht van 270 kg dus deze is zelfs lichter! En het model lijkt wel heel erg op de lj aanhanger!
Zover had ik eerlijk gezegd nog iet gekeken...
Toch denk ik dat zo'n aanhanger leeg al te zwaar is, al is he natuurlijk wel gaaf om zo'n ding opgeknapt voor de deur te hebben staan :mrgreen:
Frankenstein schreef:Jammer dat er geen foto van de dissel is, ben erg benieuwd of deze ook geremd is en hoe de handrem vast zit. Zou me echt niet verbazen als de producent van dit aanhangertje ook de lj aanhangers heeft gemaakt. Balen dat er geen merk opstaat :(
Op de eerste foto zie je de dissel wel, zit een 'militaire koppeling' aan, zo'n grote ronde ring die in zo'n speciale militaire vangmuil valt. Maar goed, die kan je natuurlijk vervangen door een normale koppeling.
Mischien eens Googlen op de woorden die Marco in zijn bericht noemde, al weet je natuurlijk het merk van de originele Suzuki aanhanger niet??...
Je kunt ook nog ff kijken op polynorm,
dit zij aanhangers die door het nl gebruikte,zijn nog wel tekoop
Een bantam en willy,s en ook de polynorm heeft de zelfde steek voor de wielen van een suz
ik heb zelf de willy,s en dat is met een oog koppeling maar je kun ze ook makelijk veranderen naar een gewone koppeling.

gr marco
2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

mr suzuki schreef: ik heb zelf de willy,s en dat is met een oog koppeling maar je kun ze ook makelijk veranderen naar een gewone koppeling.

gr marco
Weet je dan misschien ook het leeggewicht en totaalgewicht van die aanhanger? :roll: :mrgreen:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Polynorm is in ieder geval een stuk groter dan de bantam en ik denk ook groter dan we Willy's. Zit ook nog een verschil in de achterklep, sommige hebben een echte klep, andere hebben weer een vaste achterkant. Eerst de lj af en dan misschien een keer 1 opknappen of namaken.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Voor diegene die nieuwsgierig zijn, ik heb (veel te laat) een mooie selectie van 678 foto's op mijn website gezet van onze Alpentour. Veel plezier! :wink:

http://www.offroadrunner.nl --> Foto's
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Mooie poadjes, mooie ploatjes! Kan heel goed begrijpen dat je nog een keer terug wil. Heb je je oude blok nog uit elkaar getrokken om te kijken wat er nou kapot is gegaan?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Nog niet. Nog geen tijd voor gehad... Ben langzaamaan weer begonnen met schilderen hier binnen, en tussendoor m'n vader ook nog ff verhuisd. Maar de oorzaak is voor mij wel duidelijk, de nokkenas is ingesleten in de kop door te weinig olie. Alleen de bevestiging is er nog niet, daarvoor moet het blok open.

En volgend jaar terug, GRAAG! :mrgreen:
Liefhebbers die mee willen? 8)
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

zoefsuki
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Bericht door zoefsuki »

Hallo! Even een kort berichtje off_topic: we zitten heerlijk in de zon (33°) op een camping vlakbij Montpelliers. Onze dochter heeft inmiddels een studio en is nu hard op zoek naar een stageplek. Morgenavond krijgt ze de sleutels en donderdag gaan we haar spullen verhuizen. Heb me nog niet verveeld, ondanks het gemis van de LJ. Tot schrijfs!
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Heel lang geleden schreef ik:
Offroadrunner schreef: Overigens, het boek 'Geländewagentouren' (Franse Alpen) van Theo Gerstl is niet meer leverbaar... :evil:
Wel heb ik inmiddels de 'Grosser Alpenstrassen Führer' en de 'Motorrad-Touren Westalpen', beiden van Harald Denzel aangeschaft. Alleen de foto's zijn het bekijken al de moeite waard! Laat staan om daar in het eggie met je LJ te mogen rijden! :mrgreen: 8)
Ik heb er weer een uitgave bij gekocht :mrgreen: Dit keer geen resente uitgave, maar een originele 1e (eerste) uitgave! Nog geschreven door Eduard (de vader van Harald?) Denzel :mrgreen:
Jaar van uitgifte is 1956, en het boek heeft destijds DM2,50 gekost 8)
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

En dan rijdt je door de Italiaanse en Franse Alpen, en dan kom je een Google Streetview auto tegen. Niemand die er op gelet heeft, behalve Carina. Aantekening in haar telefoon gezet en laatst eens een poging gedaan om de foto's terug te zoeken in streetview. En wat blijkt? :mrgreen:
Helaas is dit op de dag geweest dat Dieter en ik de leenauto zijn gaan halen, wij staan er dus niet op... maar de rest van de groep wel!
Klik hier om naar de betreffende lokatie te gaan -> 45.153418,6.995672
Klik het streetview mannetje aan en plaats die in de kaart bij de groene 'pijl'. Het mannetje kijkt automatisch in noordelijke richting, maar als je in zuidelijke richting draait zie je de eerste auto van de groep net voorbij gereden. Draai weer terug in noordelijke richting, en verplaats je richting het noorden. Je komt dan één voor één de andere LJ's tegen :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

lj80Robbie
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie »

leuk om tezien kwam 3 lj tjes tegen ,

j.zwet3
Type: Overig
Bouwjaar: 0- 0-1983
Contacteer:

Bericht door j.zwet3 »

als ik de weg af ga, tel ik er 5
Kruising SJ410 / SJ413

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

j.zwet3 schreef:als ik de weg af ga, tel ik er 5
Plus een Mercedes Gelande van Felix. Dan mis je nog mijn LJ80, en die van Dieter. Wij waren samen op weg naar Gap om de leenauto op te halen en waren op dit moment dit punt al gepasseerd. :wink:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Deze actie moet je net weten te onthouden. Leuk om jezelf dan op zo'n tour op Streetview te ontdekken! :)
Wie bewaart, die heeft wat.....

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin »

Ook ik ben nieuwsgierig naar de foto's ,maar als ik op de link klik komt een plaats in Engeland ? tevoorschijn. Weinig LJ in de Alpen :lol:

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

erwin schreef:Ook ik ben nieuwsgierig naar de foto's ,maar als ik op de link klik komt een plaats in Engeland ? tevoorschijn. Weinig LJ in de Alpen :lol:

Erwin
Ik snap er geen jota van... Ik kopieer de coördinaten, en open ze in Maps. Ik krijg de goede kaart voor me, en ik kopieer de link die daarbij hoort om die in mijn bericht te plakken. Vervolgens krijg je dus een Engelse kaart te zien... :shock:

Kopieer anders even de coördinaten (de cijfers van de link) en plak die zelf even in Maps, dat werkt wel :wink:
EDIT: link nogmaals aangepast, werkt nu wel (als het goed is) :wink:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Plaats reactie