LIMBURGRIT OP 4 JUNI!!!!

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: LIMBURGRIT OP 4 JUNI!!!!

Bericht door Offroadrunner » 05 jun 2011 12:57

Verder nog helemaal geen foto's hier? :shock: :mrgreen:

Nah, ben weer 'Zu Hause' en ik ben nog volop aan het nagenieten!
Ik heb werkelijk een FAN-TAS-TISCH weekend achter de rug! Meer ga ik nog ff niet verklappen, eerst de tent even te drogen gooien en de bagagewagen leeg trekken. Ondertussen de foto's ff van de camera op de pc gooien en daarna een mooie selectie maken om in een album te plaatsen... Nog een paar uurkes geduld dus :shock:

EDIT:
Even een klein voorproefje :mrgreen:
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

man power
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Contacteer:

Bericht door man power » 05 jun 2011 15:36

tjonge een mooie bulldog met huifkar op de achtergrond,pffff ik zit maar thuis te wachten tot onze zoon geboren word.
ik zal dit najaar iets organiseren hier in brabant en je zal je 4x4 nodig hebben geen probleem hier hahahahahaha.
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!

DArtagnan
Kenteken: 79-ZR-RS
Bouwjaar: 10 mei 1984
Contacteer:

Bericht door DArtagnan » 05 jun 2011 16:12

Frankenstein schreef:Leuk cluppie bij elkaar en schitterend weer!
Niet alleen schitterend weer, maar ook schitterende mensen leren kennen.
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 05 jun 2011 16:25

DArtagnan schreef:
Frankenstein schreef:Leuk cluppie bij elkaar en schitterend weer!
Niet alleen schitterend weer, maar ook schitterende mensen leren kennen.
En dat is geheel wederzijds! 8)

6 LJ80's, waarvan ik Dieter al meerdere keren ontmoet had.
Erna en Benno kende ik achteraf ook al, ik had tenslotte 3 jaar geleden een hardtop bij ze gekocht maar had nu niet direct de link meer gelegd...
En Patricia kende ik omdat ik een hele tijd geleden eens een paar banden bij Jos heb afgegeven. Jos was werken maar zijn vrouw was wel thuis.
En voor de rest waren het allemaal nieuwe mensen die ik heb mogen ontmoeten. En wat voor mensen, het was een gezellige groep waarbij (in mijn ogen) iedereen het goed met elkaar kon vinden!

(en héél stiekum heb ik de campingbeheerder alvast ingelicht dat we volgend jaar (1e weekend juni) weer graag terug komen. Houd die datum dus vast maar vrij in je agenda) :wink:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

DArtagnan
Kenteken: 79-ZR-RS
Bouwjaar: 10 mei 1984
Contacteer:

Bericht door DArtagnan » 05 jun 2011 17:49

Helemaal mee eens en wat mij betreft:...voor herhaling vatbaar!
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 05 jun 2011 19:26

cabroof schreef: Kort samengavat;
het eerste weekend van juni in 2012: DE 2e LIMBURGRIT!! :suz:

TOT DAN!?!?!?!
Wat mij betreft zeker! :mrgreen:

En euhm... Net zoals ik teveel ouwehoer (volgens jou dan :wink: ) ben ik ook ietwat uitgeschoten in mijn verslagje... :mrgreen: :oops:

---
Limburgrit. 3 t/m 5 juni 2011

We beginnen al op donderdagavond. Ik ben op het gemakkie an alle kampeerspullen bij elkaar aan het gooien in mijn bagagewagentje, evenals wat kleding en wat je zoal nog meer nodig hebt om een gezellig weekendje weg te gaan. Eerder deze dag Cabroof (Marc) nog een Persoonlijk Bericht gestuurd met de mededeling dat ik er enorm veel zin in heb, en hem alvast te bedanken dat hij zoveel moeite heeft gedaan een leuke route samen te stellen voor de zaterdag.

Dan komt er een berichtje terug. Marc heeft vandaag de route voor gereden als laatste check, er kan tenslotte zomaar iets veranderd zijn door een (tijdelijke) afsluiting oid. Hij was erg tevreden, maar toen hij weer bijna terug was op de camping stopte zijn LJ80 er mee… Goede raad is duur, dus het ding naar huis gesleept en daar maar eens beginnen met de LJ een servicebeurt te geven. En wonder boven wonder loopt ‘ie weer als een zonnetje!

De volgende dag hoef ik dus niet langs Marc om hem nog even te helpen de oorzaak te vinden. En dus rijdt ik om ongeveer 15:30 uur de prachtige, maar volle camping op die Marc voor ons heeft uitgezocht. Een logische keuze, de eigenaar is bevriend met Marc en eerlijk is eerlijk, ze doen er alles aan om er een fijn verblijf te creëren voor hun gasten! Ik ben aangenaam verrast, niet alleen is het sanitair volledig nieuw, ook het restaurant heeft een meer dan uitstekende keuze (al heb ik daar persoonlijk niet veel van kunnen proeven, maar dat terzijde).

Om 18:00 uur arriveren Erna en Benno, samen met hun 8 maanden jonge pup (wiens naam ik alwéér vergeten ben…). Hernieuwde kennismaking, tentje bouwen, gezellig kletsen… en dan… telefoon…
Marc aan de lijn: “Hé Harold, ik ben onderweg naar de camping, en ben weer stil gevallen”
Na enig overleg wat het euvel kan zijn besluit ik met wat gereedschap en reserveonderdelen in m’n LJ te stappen, en hem op te zoeken. Heel erg ver stond hij niet weg (Zuid Limburg is tenslotte niet zo heel groot), dus ik had hem snel gevonden. Eerst maar eens kennis maken met hem en zijn vrouw, en dan maar eens kijken naar de LJ. Brandstoffilter verwisselt, bobine verwisselt, maar nog steeds niets… Veel meer reserveonderdelen had ik ook niet bij me, en we konden zo ook niet zo snel bedenken wat de oorzaak nou was.

Even overleggen leverde nog een extra ritje op richting Marc’s huis, samen met Marc's vrouw. Marc zou bij de LJ blijven, en wij haalden samen de Kia om daarmee de LJ80 naar de camping te kunnen slepen.

Als we uiteindelijk op de camping arriveren blijkt dat Jos (JOPA) ook aanwezig is, samen met een goede vriend die ook een LJ80 heeft. Met z’n allen duiken we onder de motorkap om de oorzaak van het falen te achterhalen. Jos komt al snel tot de ontdekking dat er een nieuwe condensator op de ontsteking zit, en vraagt hoelang die er op zit. Als Marc zegt dat hij die er de avond tevoren heeft op gezet, zegt Jos dat hij dat ook eens heeft gehad, en dat hij daarna vergelijkbare problemen heeft gehad. Het ding verwisselen voor een ander exemplaar levert weer een tevreden snorrend 1000 cc Coupé GS blokje op in Marc’s machinekamer. Probleem opgelost!

En dus zetten we gang richting terras, om daar gezamenlijk wat te drinken op een gezellig weekend! Het wordt al snel gezellig en voor we het weten is het zomaar ‘laat’. Jos gaat met z’n maat weer naar huis, en ook Marc gaat samen met zijn vrouw in de Kia weer naar huis. De LJ80 blijft lekker op de camping overnachten. Je moet het noodlot niet tarten natuurlijk.

De volgende morgen om 8 uur branden we de tent uit van de warmte, geeft niets want het beloofd een mooie dag te worden. Even ontbijten en koffie drinken, en dan komt ook Dieter (ollymann) aan gewandeld. De slagboom was nog niet open, maar ze waren al wel zo nieuwsgierig om alvast een kijkje op de camping te komen nemen. Als ze later hun auto ook op de camping hebben neer gezet komt Jos ook weer aanrijden, nu samen met z’n vrouw Patricia en hun 2 dochters. Ook Piet (DArtangan) komt samen met zijn vrouw aangewandeld, en er worden vele handen geschud. Een hoop nieuwe kennismakingen, en het klikt onderling allemaal wonderwel. Als laatste komen Marc en zijn vrouw aangewandeld, en we besluiten op het terras nog een gezamenlijke kop koffie te drinken voordat we gaan beginnen aan de ‘rondleiding’ die Marc ons gaat geven door het Limburgse landschap.

Was de planning rond 10 uur te vertrekken, wordt het toch weer later. Maar wat geeft het, gezelligheid staat voorop, en gezelligheid is er! Marc heeft de route perfect voorbereidt, en hij deelt iedere auto een exemplaar uit aan de hand van het bolletje – pijltje systeem. Daar zijn toch best wat uurtjes in gaan zitten, weet ik uit ervaring!
We gaan op pad, vooraf hadden we al besloten om in 1 groep bij elkaar te blijven rijden. Ten eerste is het veel gezelliger, en ten tweede ben je zo in het drukke Limburg een kleine rijdende bezienswaardigheid. En da’s toch ook best leuk op z’n tijd.
De route leidt ons over heuvelachtige landweggetjes langs de mooiste plekjes die Limburg rijk is. Af en toe steil omhoog of omlaag, en dan de kamikaze wielrenners zien te ontwijken die zich met ware doodsverachting richting het dal laten dalen. Want die zijn er, en ze komen uit alle hoeken en gaten. Niet heel erg, maar ze moeten niet denken dat de weg alleen van hun is!

Als we ongeveer een derde van de route hebben gehad rijden we de parkeerplaats op van een restaurantje om de dorstige kelen even te smeren. Eigenlijk is het al rond het middaguur, en hebben een aantal mensen best behoefte om wat te eten, toch doen we dat niet! Marc heeft namelijk geregeld dat we een stuk verderop in de route bij een restaurant aankomen met ‘het mooiste uitzicht van Naderland’. Daar heeft hij een tafel gereserveerd op het mooiste plekje van het terras, met uitzicht over een groot gedeelte van Limburg. Toen we daar aankwamen had ik niet het idee dat we zo hoog zouden zitten!

Na een heerlijke lunch en een paar drankjes hebben we onze tocht weer voortgezet voor het laatste deel van de route. We hebben de mooiste weggetjes inmiddels wel gehad, en rijden over wat meer en breder asfalt (maar nog steeds via uitermate fraaie weggetjes) weer terug richting camping. Onderweg heb ik even m’n ruitenwissers nodig, in eerste instantie wil ik volhouden dat dat komt omdat de ruitensproeier van Erna en Benno volledig verkeerd staat afgesteld, maar uiteindelijk moest ik toch concluderen dat er toch echt wat regendruppels naar beneden vielen. Te weinig om te stoppen en het dak op de auto te zetten, dat hebben we pas gedaan nadat we op de camping terug waren.

Als alle daken weer op de auto’s zitten, besluiten we ons richting terras te begeven om de conversatie daar voort te zetten onder het genot van een prima maaltijd. Het moet gezegd, de keuken van het campingrestaurant verdient aanbeveling!
Als de vrouw van Marc besluit om met de Kia richting huis te gaan om het nieuwe gazon water te geven, komt daar niet veel later een busje aangereden met daarin Friedel, samen met zijn vrouw en een vriendin. Zij zijn op de terugweg van een lang weekendje weg, en besluiten ons voor een paar uurtjes te bezoeken. Erg leuk initiatief, en leuk om deze mensen weer eens te zien!

Tegen 23:00 gaan Jos en Patricia weer richting huis, en ook Marc besluit z’n LJ80 thuis te gaan brengen. Er dreigen donkere wolken boven ‘het Limburgse’ en Marc wil eigenlijk graag droog thuis aankomen. Wij drinken nog een glaasje bij de tenten, maar als het dan echt begint te regenen besluiten we maar om allemaal onze eigen tent op te zoeken. Friedel besluit om z’n bus op te zoeken en een geschikte slaapplaats te zoeken.

Die nacht heeft het aardig geregend, maar als blijkt dat bij Marc thuis een ware hoosbui is geweest dan hebben we nog aardig mazzel gehad! We hebben die nacht meer last gehad van grazende paarden op 1 meter afstand, dan van de regen.

De volgende morgen is het weer heerlijk droog weer. Na de koffie en het ontbijt ruimen we de boel weer op, en pakken als laatste de tent in. Nog net niet helemaal droog, maar dat komt thuis wel weer. Het is het einde van een lang weekend vrij in Nederland, en dus verwacht ik best wat drukte op de A2 richting het noorden.
Om 10:05 rijden we richting receptie om de slagboompas in te leveren, en rond 10:15 vertrek in richting huis. Nog een laatste SMS-je naar Marc om hem nogmaals te danken voor een fantastisch weekend: Vaarwel Limburg, tot volgend jaar… want dan hopen we met z’n allen de 2e Limburgrit mee te mogen maken!
---

Overigens heb ik van diverse mensen al foto's binnen gehad, ik ga straks eens kijken of ik dat in een mooi album kan samen vatten! :wink:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 05 jun 2011 20:00

Klinkt weer erg gezellig!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

JOPA
Bouwjaar: 29 aug 1981
Contacteer:

Bericht door JOPA » 05 jun 2011 20:18

Dag Allen .
Wat moet ik nu nog zeggen na zo`n uitgebreid verslag van Harold ? (onze lj80 kilometervreter)
Ik wist niet, dat je zo veel kilometers achter elkaar kunt rijden zonder moe of krom gezeten te zijn(wel goede stoelen)
De Limburgrit was geweldig. De volgende rit zijn wij er zeker weer bij.
Foto`s zet ik zo snel mogelijk erop.

Gr Jos

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin » 05 jun 2011 21:11

Als ik het voorgaande lees en zie is het inderdaad een succes geweest.
Ook van een niet deelnemer (helaas) de complimenten en dank aan Marc :thumleft:

Nu nog even wachten op de foto's :D

Van wie is de grijs groene lj 1e van links op de foto van D'artagan?

Het lijkt bijna dat ik er toch bij was :mrgreen:

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 05 jun 2011 21:23

erwin schreef: Van wie is de grijs groene lj 1e van links op de foto van D'artagan?

Het lijkt bijna dat ik er toch bij was :mrgreen:

Erwin
Misschien wordt het zo iets duidelijker :wink:
't is trouwens een originele Dandyish bruine. :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

ernabenno
Bouwjaar: 0- 6-1983

Bericht door ernabenno » 05 jun 2011 21:31

Hallo allemaal,

Wij zijn ook weer thuis na een heerlijk weekendje limburg, gelukkig ook met zon afgesloten!
's Nachts, wakker liggend in ons tentje van de paarden, zag ik onszelf al naar huis rijdend met de LJ omhuld door plastic folie....

Het was een korte termijn beslissing, maar we hebben van onze deelname aan het weekend absoluut geen spijt gehad. Van het gezelschap tot aan de ge-wel-di-ge rit, was het genieten. het weer was slechts bonus!

En dan onze uniek-standaard LJeetje, wat heeft het zich goed gehouden.
Voorheen jaren stilgestaan, tot wij het drie jaar geleden mee naar huis namen.
180 kilometer heen, 80 kilometer rit en 180 kilometer terug naar huis, no problem!

De tent inmiddels schoon, droog en ingepakt. De rest gereinigd en opgeruimd, zitten we de filmpjes en de foto's te bekijken. En nagenieten.
Het zal even duren voor we de boel verwerkt hebben, morgen weer aan het werk.

Iedereen enorm bedankt voor de gezelligheid!

Ennuh: Marc, ik neem graag de honeurs waar voor Hortence. Kan zij rustig de bloemetjes buiten gaan zetten.....eh, water gaan geven!

Enneh Harold, ze heet Maggy............ :mrgreen:

Erwin, 't is de onze en hij is origineel "dandish brown"

Groetjes, Benno en Erna
Goodgoan! , Erna & Benno

We don't get lost, we just change where we want to go...

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin » 05 jun 2011 21:38

ernabenno schreef:Erwin, 't is de onze en hij is origineel "dandish brown"
Oké, volgende keer zal ik beter naar de foto's kijken. :lol:

Bedankt voor jullie antwoord. De rest van jullie post is weer een aanmoediging om volgende jaar naar Limburg te gaan.

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

ollymann
Contacteer:

Bericht door ollymann » 05 jun 2011 21:52

Nur ganz besonders nette Leute hab ich dieses Wochende kennengelernt!
Das Treffen war großartig!
Die Tour war der Hammer !

Vielen Dank an alle!

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 06 jun 2011 00:54

Na mijn humoristische :mrgreen: samenvatting staan nu ook de foto's online!
http://www.offroadrunner.nl --> Foto's

Veel kijkplezier :wink:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

ernabenno
Bouwjaar: 0- 6-1983

Bericht door ernabenno » 06 jun 2011 22:09

Hallo luitjes,
Wij hebben ook nog een paar foto's gemaakt van de Limburgrit
Hier zou je ze moeten vinden.

Gr. Erna en Benno
Goodgoan! , Erna & Benno

We don't get lost, we just change where we want to go...

Plaats reactie