Erstes Marburger LJ Treffen

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Erstes Marburger LJ Treffen

Bericht door Offroadrunner » 21 jul 2011 20:44

Hallo,

nachdem wir schon viele LJ Treffen besucht haben wird es mal Zeit selber eines zu veranstalten...

Wir laden alle LJ Freunde zum ersten Marburger LJ Treffen ein.

Start ist Freitag der 05.August 2011 ab Nachmittag
Ende ist Sonntag der 07.August 2011

Für Samstag haben wir eine kleine Ausfahrt in und um Marburg geplant, diese werden wir um ca. 10:00h starten.
Wer möchte kann bei uns im Garten zelten. Wer mit dem Wohnwagen oder Zeltcaravan anreisen möchte fragt bitte vorher bei uns an, da der Platz im Garten wo wir Zelte aufbauen können nicht mit den LJs erreicht werden kann.
Für Verpflegung sorgt bitte jeder selber, gute Einkaufsmöglichkeiten sind ganz in der Nähe. Freitag und Samstag abends werden wir den Grill aufbauen. Samstag und Sonntag früh werden wir für Euch Kaffe kochen, einen Bäcker gibt es in Laufweite.
Unsere Adresse und Telefonnummer bekommt Ihr nach erfolgter Zusage per PN.

Wir freuen und schon auf Dich/Euch
Grüße
Carina und Bernd
Hallo,

Nadat we veel LJ-meetings hebben bezocht is het nu een keer tijd om er zelf één te organiseren...

We nodigen alle vrienden uit voor de eerste Marburg LJ80 bijeenkomst.

Start is vrijdagmiddag, 05 augustus 2011
Zondag 07 augustus 2011 eindigt de meeting

Voor zaterdag hebben we een kleine tour door de omgeving van Marburg, daar beginnen we om ongeveer 10:00 uur mee.
Kamperen kan bij ons in de tuin. Wie met de caravan of vouwwagen komt graag vooraf aangeven, omdat de ruimte in de tuin waar we kunnen kamperen, niet met de auto te bereiken is.
Graag voor eigen eten zorgen, goede winkelmogelijkheden in de buurt. Vrijdag-en zaterdagavond zullen we de barbecue aan zetten. Zaterdag en zondag 's ochtends zorgen wij voor de koffie, is er een bakker op loopafstand.
Als je mee wilt stuur dan een PB. Je krijgt dan ons adres als bevestiging per PB retour gestuurd.

We kijken ernaar uit om jullie te ontmoeten.
Groeten
Carina en Bernd
Iemand zin om mee te gaan? :mrgreen:
Marburg ligt 'maar' 400 kilometer vanaf Soest. Vind ik wel een mooie testrit voor het nieuwe motortje :lol:
Marburg ligt in het prachtige heuvelachtige landschap van Hessen. Volgens mij een mooie gelegenheid voor een weekendje weg! :mrgreen:
Google Maps
Voor de geïnteresseerden heb ik nog een stoel vrij, maar uiteraard kan je ook met eigen LJ80 mee rijden!
In het laatste geval kan je je op het Duitse forum via PB aanmelden in dit topic. Niet aangemeld bij onze Oosterburen? Stuur mij dan een PB. Ik zal dan regelen dat je ook mee kunt :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Re: Erstes Marburger LJ Treffen

Bericht door Offroadrunner » 07 aug 2011 17:27

Wow...
Allemachtig, wat een weekend! Tot in de puntjes verzorgd door Carina en Bernd, alleen het weer hadden ze iets beter kunnen regelen :mrgreen:

Vrijdagmorgen om 10:00 uur vertrokken, en zo rond 16:30 gearriveerd in Marburg. Ontvangen met koffie en koek (lees: gebak) in de garage, en als 's avonds zo'n 6 LJ80 zijn gearriveerd barst de regen los! In 20 minuten 19 liter per m2 gevallen! :shock:
Maar dan klaart het weer weer op, en breekt de zon zelfs nog even door voordat hij onder gaat. De garage is omgebouwd tot een soort café, en aan het balkon wordt nog een groot zeil bevestigd zodat we alle ruimte hebben om gezellig te kletsen, maar ook ruimte hebben voor de barbecue! Wat een gezelligheid!
De volgende dag druppelen er meer LJ80's binnen, zodat we de rondrit rond Marburg (een 'studentenstad' met ruim 100.000 inwonders) aanvangen met 10 LJ80's. En dat voor een eerste treffen georganiseerd door Carina en Bernd!
De gehele dag blijft het droog, en het was een gok maar de deuren zijn thuis gebleven die dag! :mrgreen:
Een prachtige rondrit, met een bezoek aan een grote burcht, een picknick op het hoogste punt van de omgeving, en nog een bezoek aan een fraaie uitkijktoren. Na afloop van de tour wordt nog even de plaatselijke supermarkt overvallen voor het nodige vlees voor de barbecue 's avonds, en het wordt thuis alweer snel heel gezellig, ondanks dat net voordat de barbecue wordt aangestoken weer een onwijs onweer losbarst, er valt weer ruim 15 liter per m2 in zeer korte tijd, en de wind zorgt ervoor dat het grote zeil niet hield...!
De volgende dag komt er nog een laatste deelnemer 'op de koffie', en die persoon heeft een werkelijk prachtexemplaar van een LJ80 bij zich! Die ziet er, tot in het kleinste detail, beter uit als nieuw! Als je niet beter weet zou je denken dat die auto zo nieuw uit de showroom komt, werkelijk ongekend!
Zo rond 11.30 uur vang ik de terugreis weer aan, en 5 uurtjes later zit ik weer thuis. Weer een aantal nieuwe mensen leren kennen, en stuk voor stuk waren het weer even gezellige mensen als de mensen die ik al kende! Jammer dat het weekend zo snel voorbij gegaan is... en jammer dat het achterste deel van mijn uitlaat de geest heeft gegeven...

Over een maandje (ongeveer) weer een Duitse meeting, net achter Winterberg. Ik ga zeker proberen weer die kant op te gaan! Dus als de wiedeweerga op zoek naar een andere uitlaat... iemand?? :roll: :mrgreen:

Ohja, ik heb maar een paar foto's gemaakt.... :? Ik zal ze straks ff bekijken of het de moeite is ze hier te laten zien :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

zoefsuki
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Bericht door zoefsuki » 07 aug 2011 20:39

Mooi dat je het zo lekker heb gehad :D :D :D
Hoop daar toch ook weer eens aan mee te kunnen doen.
Ben vandaag even wezen testen in Almere. Eerst vanmorgen vroeg nog een andere thermostaat geplaatst en wat kleine dingen veranderd. Mudders achterin en de picnickmand met broodjes en koffie.
Na een zonovergoten dag moe maar voldaan weer huiswaarts. Alles is heel gebleven. Witje heeft het prima gedaan. Wat een doordouwer . . . . :D

Ik heb mijn achtestuk bij Mobilityparts.nl gekocht. Misschien kunnen ze er nog een leveren.
Ik hoop binnenkort een nieuwe avatar te kunnen leveren. Vandaag gemaakt door Luuk, de zoon van Ruud (Highlander)
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 07 aug 2011 21:00

zoefsuki schreef:Hoop daar toch ook weer eens aan mee te kunnen doen.
Wat dacht je van over een week of 4?
Treffen bij Joe, klein stukje voorbij Winterberg (km of 40). Schitterende omgeving en er zullen weer heel wat leuke mensen op af komen!
Ohja, en de meeting bij Dieter zal er ook wel weer aan komen ergens in Augustus of September. :mrgreen:
zoefsuki schreef: Ik heb mijn achtestuk bij Mobilityparts.nl gekocht. Misschien kunnen ze er nog een leveren.
Goeie tip Fred, gelijk besteld! :thumleft:
Jammer dat ze de voorpijp niet meer hebben, anders had ik die meteen mee besteld...
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 07 aug 2011 21:12

Offroadrunner schreef:
zoefsuki schreef: Ik heb mijn achtestuk bij Mobilityparts.nl gekocht. Misschien kunnen ze er nog een leveren.
Goeie tip Fred, gelijk besteld! :thumleft:
Jammer dat ze de voorpijp niet meer hebben, anders had ik die meteen mee besteld...
Kon die site nog niet maar dat ziet er best uit! Remschoenen hebben ze ook voor weinig!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 07 aug 2011 21:21

Offroadrunner schreef: Goeie tip Fred, gelijk besteld! :thumleft:
Wel frappant dat de pijp het al na 2 jaar al voor gezien houdt... toen heb ik veel moeite gedaan om nog een pijp te vinden. Gelukkig nu dan een pijp gevonden dankzij Fred :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

zoefsuki

Bericht door zoefsuki » 07 aug 2011 21:32

Ik heb mijne onder die witte zitten. Ziet er prima uit. Past ook goed. Heeft wel een brommetje, wat ik helemaal niet erg vindt . . . :mrgreen:
Groetz, Fred

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 07 aug 2011 21:36

Toch jammer dat er maar 1 zo'n mooie gele kentekenplaat bij staat... :mrgreen:
Marburg2011 018s.jpg
Marburg2011 005s.jpg
En om jullie een idee te geven van de omgeving, dit is Marburg
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin » 08 aug 2011 11:10

Offroadrunner schreef:Toch jammer dat er maar 1 zo'n mooie gele kentekenplaat bij staat... :mrgreen:
Helaas, de Alpentour en nu dit treffen zijn dit jaar niet te combineren met vakantie en werk. :(

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 08 aug 2011 12:07

Ik blijf het zeggen, in de hoop dat er nog eens iemand zin en tijd heeft om mee te gaan :roll:
Over een week of 4 (datum wordt snel bekend gemaakt) organiseerd Joe nog een treffen (40 km oost van Winterberg), en ook het treffen bij Dieter komt er wel weer aan (Selm, 30 km noord van Dortmund)
Ik weet zeker dat heel veel Duitse vrienden het ook erg leuk vinden eens wat meer Nederlandse LJ80 vrienden te ontmoeten. Iedere keer als ik ze tref vragen ze waarom ik toch altijd alleen kom... :roll:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

lj80Robbie
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie » 08 aug 2011 15:44

Offroadrunner schreef:Toch jammer dat er maar 1 zo'n mooie gele kentekenplaat bij staat... :mrgreen:

ja dat kan er ook nog wel bij :cry:

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 08 aug 2011 16:05

lj80Robbie schreef:
Ach ja Robbie, ga je de volgende keer toch gezellig mee!
Ik heb nog een stoel vrij, en via Zutphen naar Duitsland is een ommetje van slechts enkele kilometers. :wink:
Tentje mee, schone onderbroek en tandenborstel mee, en je hebt een weekend plezier!
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

man power
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Contacteer:

Bericht door man power » 08 aug 2011 16:33

ik ga volgend jaar zeker proberen mee te gaan,dit jaar zit het er niet meer in heb nog een paar weekende van de club,en dan eerste weekend in oktober hier bij mij als er voldoende mensen komen.
en de kleine is volgend jaar ook wat groter om hem mee in de suzuki te laten stuiteren hahaha.
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!

lj80Robbie
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie » 08 aug 2011 17:22

Offroadrunner schreef:
lj80Robbie schreef:
Ach ja Robbie, ga je de volgende keer toch gezellig mee!
Ik heb nog een stoel vrij, en via Zutphen naar Duitsland is een ommetje van slechts enkele kilometers. :wink:
Tentje mee, schone onderbroek en tandenborstel mee, en je hebt een weekend plezier!
hmmm daar ga ik zeker nog over denken die volgende keer ,
vrouw en dochter naar schoonouders sturen :mrgreen:
simpel tentje kopen ,
die schone onderbroek is zeker voor als we de ravijn inrijden :lol:

zoefsuki

Bericht door zoefsuki » 08 aug 2011 17:27

lj80Robbie schreef:
Offroadrunner schreef:
lj80Robbie schreef:[quote="die schone onderbroek is zeker voor als we de ravijn inrijden :lol:
Nee, voor erna . . . . :mrgreen: :mrgreen:
Groetz, Fred

Plaats reactie