Treffen am Edersee

Evenementen en terreinen
Terrein gevonden waar gereden mag/kan worden? Vertel het hier! Ook beschrijvingen van-, of verslagen van bezoeken aan- bestaande terreinen of evenementen kun je hier kwijt.
Plaats reactie
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Treffen am Edersee

Bericht door Offroadrunner » 28 aug 2016 17:47

Mochten er hier nog mensen zijn, die het weekend van 10 en 11 september niets te doen hebben, dan kunnen ze nog mee naar de Edersee! Joe en Stefan (buurman en buurman :mrgreen: ) organiseren voor de zoveelste keer een fantastische tour door het Sauerlandse landschap rondom de Edersee!
De Edersee is zo'n 40 km voorbij Winterberg gelegen, en dus nog net goed te doen qua afstand! Aankomen kan op vrijdag eigenlijk al de hele dag, en vertrek naar huis kan uiteraard op zondag (meestal na een heerlijke brunch en de nodige koffie!).

Foto;s van vorige edities:
* 2014
* 2012

Aanmelden kan via het Duitse forum, maar wanneer de Duitse taal een probleem is dan wil ik je ook wel even aanmelden. Uiteraard krijg je na aanmelding van mij dan wel de juiste adresgegevens.

Nu mijn reis naar Bulgarije niet doorgaat ga ik er vrijwel zeker naar toe! Het hangt er alleen nog even van af wat de uitslag van de open hartoperatie van mijn LJ80 wordt... maar ik ga ervan uit dat Arno de oorzaak weet te vinden en de LJ80 weer netjes tot leven wekt!
Ik zit er ook nog aan te denken om na dit treffen nog een aantal dagen door te blijven trekken met de LJ80. Waarheen weet ik nog niet... maar je moet toch wat met je vakantie en thuis blijven zitten is ook zo wat! :mrgreen:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Re: Treffen am Edersee

Bericht door Offroadrunner » 14 sep 2016 21:38

En weer thuis! :mrgreen: :facebook :mrgreen:
Ik had al gezegd dat ik vanuit Vöhl nog een paar dagen door zou rijden... En dat heb ik samen met goede vriend Friedel mogen doen!
Vooraf had ik Friedel gevraagd of hij zin had, en hij had er wel zin in. Ik had zelf een zeer globale route uitgezet vanuit Vöhl onder Frankfurt door richting Luxemburg en dan via België weer richting huis, maar Friedel heeft in het geniep een werkelijk prachtige route uitgezet die iets korter was, maar absoluut een aanrader qua landschap!
Gestart in het Sauerland (Vöhl) in zuidelijke richting via Marburg het prachtige Westerwald in gereden. We doorkruisen het Wispertal en overnachten direct aan de Lahn in het plaatsje Runkel. De volgende dag komen we na vele fraaie haarspeldbochten in een dichtbegroeid bos dan aan bij de Rijn. We volgen de Rijn een stukje stroomafwaarts om deze bij Sankt Goarshausen met een pont over te steken. Van daaruit trekken we rechtstreeks de heuvels in van de Hundsrug, en komen via de fraaiste haarspeldbochten uit bij de Moesel. Ook deze rivier volgen we een stukje en steken hem over bij Cochem. Van daaruit volgen we de rivier in tegenovergestelde richting om hem bij Bullay wéér over te steken op weg naar de camping. De volgende morgen vervolgen we onze weg richting het westen dwars door de Eifel. Onderweg buigen we af richting het noorden om uiteindelijk bij Monschau uit te komen. Dan vervolgen we onze weg door de Belgische Hoge Venen, en minst mooie stuk van de hele route. Dan komen we Limburg binnen gereden en we overnachten bij Dagmar en Piet. De volgende morgen nemen Friedel en ik afscheid om ieder weer op eigen gelegenheid richting huis te rijden. Een gezellig LJ80 treffen in Vöhl, en een fantastische route samen met Friedel blijven in mijn herinnering gegrift!

Foto's zullen nog volgen... daar was het vanmiddag ff te warm voor! En bij deze wil ik Friedel bedanken voor het gezelschap en de fantastische route die hij in zeer korte tijd in elkaar heeft gedraaid! Wat een verrassing! En uiteraard moet ik hier ook Dagmar en Piet bedanken voor de Limburgse gastvrijheid! Geweldig!

:facebook :facebook :facebook :facebook :facebook
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 15 sep 2016 00:29

Klinkt als een prima vakantie! Fijn dat je toch een mooie tijd hebt gehad ondanks het afketsen van de andere plannen :facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

DArtagnan
Kenteken: 79-ZR-RS
Bouwjaar: 10 mei 1984
Contacteer:

Bericht door DArtagnan » 15 sep 2016 09:25

:facebook
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Offroadrunner
Beheerder
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 15 sep 2016 16:59

Ploaties van het treffen en de mini vakantie!
https://suzukilj80.wordpress.com/vohl-m ... iday-trip/
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL

Plaats reactie