Suzuki LJ80 Q cabrio

In dit forum kan iedereen die een LJ80 in zijn bezit heeft zijn auto (met foto) registreren. Zo krijgen we een beeld van het aantal nog rijdende LJ80's in Nederland (en Belgie?)
Grabber

Bericht door Grabber » 21 mei 2007 21:25

Dik hé?
Bijlagen
lj80.jpg

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 22 mei 2007 00:21

Lijkt wel een trekkert!!!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 22 mei 2007 05:24

Ik vind die hardtop wel mooi :!:
Mooier dan de originele LJ80 hardtop in ieder geval.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Grabber

Bericht door Grabber » 22 mei 2007 08:26

De hardtop is (nieuw na aflevering) nog een beetje aangepast zodat de klep van de top niet omhoog maar opzij scharniert, met het reserviewel mee zeg maar. Verder heb ik de laatste weken wat rubberstrips moeten aanwenden om de naden te dichten... water buiten OK, maar niet van binnen! :ahem:

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3280
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie » 23 mei 2007 18:19

had je hem via marktplaats ik meen dat hij daar op stond ?

Grabber schreef:Inderdaad, dit is de oude LJ van Kees. Heerlijk apparaat en fijn om te weten wie het oude 'baasje' ervan was; ook een echte liefhebber!

Grabber

Bericht door Grabber » 23 mei 2007 18:22

Yep! :wink:

Thomas

Bericht door Thomas » 23 mei 2007 22:45

Hoe handelt je LJ op de weg? Lijkt verschrikkelijk gaaf zo, maar een beetje instabiel...

Grabber

Bericht door Grabber » 23 mei 2007 22:59

Klopt, je kunt er niet mee 'hoeken' en 't dweilt een beetje op snelheid. Maar ja, hij voelt zich gewoon beter thuis naast de weg dus dat kun je 'm niet kwalijk nemen. :wink: Ik vind het wel vermakelijk (voor niet al te lange afstanden :roll: )

Grabber

Bericht door Grabber » 05 nov 2007 21:16

Ff een andere vraag:
Mijn auto is van 1981, maar hij is voor het eerst op (NL) kenteken gekomen vanaf 1983.
Wat zou de oorzaak daarvan zijn?
a) pas in 1983 door de dealer verkocht (onbegrijpelijk)
b) tot 1983 in staatsdienst geweest (bijv. marechausse oid)
c) uit buitenland afkomstig
d) of.... zijn er nog andere mogelijkheden?
Wellicht weet jij er meer van Henri?

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 05 nov 2007 21:32

euhm... misschien een showroom model?
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Henri Berends
Berichten: 1219
Lid geworden op: 20 mei 2007 00:32
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Locatie: Doorwerth, Gelderland
Contacteer:

Bericht door Henri Berends » 05 nov 2007 23:51

Ik heb 'm destijds uit het grensgebied gehaald. Meest zuidelijkste puntje van Limburg. Volgens mij is ie van oorsprong duits. Zie hiervoor ook de aanwezigheid van de duitse softop.

Henri

Grabber

Bericht door Grabber » 05 nov 2007 23:54

Zou kunnen natuurlijk. Maar zijn er verder nog typerende verschillen tussen een in NL of D geleverde LJ?

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 06 nov 2007 00:02

Ja!
De handrem handel zit bij een Duitse LJ aan de bestuurderskant op de tunnel, en bij een NL LJ aan de bijrijderskant.
En de Duitse LJ heeft de parkeersper knop op de middentunnel zitten, met natuurlijk een parkeersper in de achteras.
Verder de al eerder genoemde Duitse hoge softtop.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Grabber

Bericht door Grabber » 06 nov 2007 00:09

Afgezien van de softtop lijkt mijn LJ dan erg NL...??? :scratch:

Gebruikersavatar
Henri Berends
Berichten: 1219
Lid geworden op: 20 mei 2007 00:32
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Locatie: Doorwerth, Gelderland
Contacteer:

Bericht door Henri Berends » 06 nov 2007 07:20

Of een Belg??

Plaats reactie