Softtopframe en stoeltjes
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Kenteken: KD-315L
- Type: LJ80Q
- Bouwjaar: 26 mei 1983
- Contacteer:
Softtopframe en stoeltjes
Net de softtop er af gehaald als stimulans om meer te gaan rijden met het mooie weer! Nou komt het frame met plat leggen tegen de achterstoeltjes aan. Het is een lage softtop en de kleine beugel die in het midden zit komt te ver naar binnen en komt dus tegen de stoeltjes aan. Heeft iemand hetzelfde probleem? Enige oplossingen die ik kan bedenken is frame buigen maar kom nooit ver genoeg, stoeltjes er uit halen, frame een deel uit elkaar of de stoeltjes om proberen te zetten maar dat zou bijna 2cm per kant moeten wat nooit gaat lukken...
- lemor5
- donateur2123
- Kenteken: GY-16-TR
- Bouwjaar: 0- 0-1981
Re: Softtopframe en stoeltjes
Ik zou het softtopframe verwijderen door de boutjes los te draaien en het schuifmechanisme laten zitten.
Twee boutjes aandraaien en het zit er weer op.
Twee boutjes aandraaien en het zit er weer op.
let the sunshine in
- Offroadrunner
- Beheerder
- Kenteken: 63-ZB-67
- Bouwjaar: 18 apr 1981
- Contacteer:
Precies dat! Moet wel zeggen dat ik voorheen (toen ik ook nog een softtop had) dat probleem niet had... geloof ik!

Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold

WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Contacteer:
Heb ook foto's gezien van hetzelfde frame met stoeltjes dus ga komende week toch nog eens kijken. Misschien een combi van frame uitbuigen (krom nu) en stoeltjes iets uit vullen. Alles lijkt verder goed in elkaar te zitten. Framedeel wat te krap is zit aan de buitenkant in het schuivende deel dus dat zit ook zoals het hoort. Eerdaags eens naar buiten rijden en goed bekijken. Het zou moeten passen.
- DArtagnan
- donateur2123
- Kenteken: 79-ZR-RS
- Bouwjaar: 10 mei 1984
- Contacteer:
Zou het zo kunnen zijn, dat je dat probleem niet hebt in combinatie met een (Duits) hoog softtopframe?
Es tat mer good kump...

- Frankenstein
- Kroegbaas
- Contacteer:
Foto's die ik gezien heb zijn van een normaal laag frame met stoeltjes. Ik ga hem als ik tijd heb eens buiten zetten en goed meten wat er nou scheelt.
- Frankenstein
- Kroegbaas
- Contacteer:
Gisteren toch maar een keer naar de stoeltjes gekeken. Kleine beugel was iets krom bij de einden dus recht gebogen. Stoeltjes losgehaald, gaten iets geruimd zodat de stoeltjes iets verder naar binnen de auto in kunnen en kunststof spacers gemaakt en tussen de body en de rugleuning gezet. Niet origineel maar het werkt gelukkig wel
. Nu nog een keer een paar mooie spanbandjes zoeken en goeie banden maken om de bikini top te spannen naar de body toe en stevige zwarte tape voor op de stoeltjes als bescherming voor als het frame er tegenaan komt. En een keer een beetje aardig weer om te gaan rijden, wat een apenweer de laatste week zeg.

- Offroadrunner
- Beheerder
- Kenteken: 63-ZB-67
- Bouwjaar: 18 apr 1981
- Contacteer:
Fraai!
En wat dat weer betreft; de toer in het Sauerland met 19 LJ80's hebben we gewoon zonder dak en deuren kunnen rijden! Fantastisch weekendwaar je volgend jaar gewoon een keer bij moet zijn! De Nederlandse afdeling was al ruim vertegenwoordigd met 4 LJ's maar dat kan (en moet) natuurlijk veel beter!

En wat dat weer betreft; de toer in het Sauerland met 19 LJ80's hebben we gewoon zonder dak en deuren kunnen rijden! Fantastisch weekendwaar je volgend jaar gewoon een keer bij moet zijn! De Nederlandse afdeling was al ruim vertegenwoordigd met 4 LJ's maar dat kan (en moet) natuurlijk veel beter!

Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold

WWW.OFFROADRUNNER.NL

WWW.OFFROADRUNNER.NL