413 met DDiS

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

413 met DDiS

Bericht door hans »

Wie o wie heft er ervaring met het inbouwen van een 1.3 DDiS blok in een 413 ?

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8351
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Frankenstein »

Wat ben je nu allemaal weer van plan Hans?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

Re: 413 met DDiS

Bericht door hans »

Dit lijkt mij maar voor een uitleg vatbaar , straks belastingvrij dieselen , alle events zijn meestal verweg . :D :D :D

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9892
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Offroadrunner »

Nu wil ik geen roet in het eten gooien, maar krijg je die auto dan nog goed gekeurd?
Er is wel een Samurai met dieselmotor geleverd, maar om nu zelf zo'n blok in je wagen te gooien lijkt me nogal riskant zonder typegoedkeuring... een SJ413 is tenslotte geen Samurai, hoe veel ze ook op elkaar lijken :shock:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8351
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Frankenstein »

Als je een diesel in gaat bouwen moet je langs de rdw om het zaakje goedgekeurd te krijgen en dat valt niet echt mee, als het al lukt. Je kunt het wel inbouwen zonder naar de rdw te gaan maar bij de eerste apk of als er wat gebeurd hang je. Misschien beter om hem om te bouwen naar lpg als hij belastingvrij is?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Highlander
Berichten: 143
Lid geworden op: 07 okt 2008 16:27
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 05 jul 1980
Locatie: Koppie noord holland

Re: 413 met DDiS

Bericht door Highlander »


Bovenstaande advertentie bewijst dat het kan.....
Je kan een sj 413 om laten keuren.

Deze had alleen de fout gemaakt zijn wielbasis te wijzigen.
Maar op zich de diesel ombouw was goed.
Moet mits goed ingebouwd (en dat kan je aan hans wel overlaten) volgens mij geen probleem zijn.

Wij hebben in het verleden ook wel auto's omgekeurd qua motor type.
Eigenlijk ook nooit last mee gehad.

:twisted:
4X4 Rijders, Grote kerels die nog steeds met water en zand spelen
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8351
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Frankenstein »

Je kan het best doen maar ik zou ook goed denken wat nou helemaal de voordelen zijn. Het zijn geen auto's om hele grote afstanden te rijden en dan vallen de brandstofkosten ook wel mee.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9892
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Offroadrunner »

Zo is het!
En ik denk ook niet dat je er, als je er een diesel in hebt gelepeld, veel meer extra gewicht mee mag trekken. Het totaal eigengewicht van de auto gaat maar mondjesmatig omhoog dus een zwaardere last erachter wordt hoe dan ook onverantwoord... hoe krachtig de motor ook is die erin ligt.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

Re: 413 met DDiS

Bericht door hans »

Ik kan wel wat positieve geluiden gebruiken ????

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9892
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Offroadrunner »

Dat snap ik Hans, maar het zou zonde zijn als je je straks een hoop werk op je hals haalt en het blijkt allemaal voor niets te zijn... :shock:
Als het veel voordelen zou hebben een diesel in een Samurai of SJ413 te hangen zouden natuurlijk al veel eerder veel meer mensen dit gedaan hebben...
Mijns inziens kan je dan beter iets als een Daihatsu Rocky 2.8 Diesel aanschaffen ofzo, die zijn wel wat zwaarder maar je mag er ook (bij een geblazen motor) 'gewoon' 3,5 ton achter hangen!! :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

Re: 413 met DDiS

Bericht door hans »

Nou luitjes , ik vind het best wel een uitdaging ! :D :D :D

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9892
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Offroadrunner »

Hahaha, dan gaat de weddenschap NU in! :thumleft:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Tinus »

t gaat je vast lukken en ik zie er wel voordeel van
wegenbelasting vrij en dan op diesel lekker veel kracht onderin.
Zeker voor de lange afstanden die je rijd.

En je zegt zelf al dat je nu met de 1300 op de snelweg toch tegenvalt
en met lpg heb je nog minder vermogen.
dus ik zeg doen als je de mogelijkheid heb en zelf heil in ziet :thumright:
Ik zou het zo doen in de lj als het kon
Afbeelding

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8351
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Frankenstein »

Een uitdaging is het zeker maar ik zou eerst goed informeren wat de eisen zijn en of het wat rdw betrefd haalbaar is. Hoe kom je trouwens met je versnellingsbakverhoudingen enzo uit? Diesel werkt in een heel ander toerengebied dan een benzinemotor en je moet natuurlijk wel de normale snelheden kunnen halen.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

Re: 413 met DDiS

Bericht door hans »

Tinus , het probleem met de lj is dat je 30kw op kenteken heb . Voor de 413 is dat al een stuk, beter plus dat je kan chiptunen wat niet in je kenteken word vermeld .
Frank de versnellingsbak zou een probleem kunnen worden , suggesties ? :?:

Plaats reactie