413 met DDiS

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: 413 met DDiS

Bericht door Offroadrunner »

hans schreef: Frank de versnellingsbak zou een probleem kunnen worden , suggesties ? :?:
Probeer eens na te gaan wat voor motor er in de Samurai diesel ligt die nieuw in NL is geleverd (´94?). En probeer dan ook eens te kijken wat voor bak daarbij zit. Volgens mij is de motor van Peugeot dus je hebt kans dat de bak daar ook vandaan komt
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

hans schreef:Tinus , het probleem met de lj is dat je 30kw op kenteken heb . Voor de 413 is dat al een stuk, beter plus dat je kan chiptunen wat niet in je kenteken word vermeld .
Type brandstof staat ook op je kenteken vermeld.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

hans
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979

Bericht door hans »

Er is mij door door de S dealer aangeraden een `nieuwe diesel `te gebruiken ivm de gewichtsbesparing , de samurai diesel ( lees psa ) is een zware motor dus , tijd voor vernieuwing . :D

Tinus
Contacteer:

Bericht door Tinus »

Frankenstein schreef:
hans schreef:Tinus , het probleem met de lj is dat je 30kw op kenteken heb . Voor de 413 is dat al een stuk, beter plus dat je kan chiptunen wat niet in je kenteken word vermeld .
maar met dit al kan je toch naar de rdw of niet zodat het allemaal wordt verandert ?
Afbeelding

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Tinus schreef:
Frankenstein schreef:
maar met dit al kan je toch naar de rdw of niet zodat het allemaal wordt verandert ?
Kan waarschijnlijk wel maar ik zou eerst goed informeren wat voor eisen er allemaal aan een dieselombouw worden gesteld en of je je kenteken behoud of dat ze het als nieuw voertuig gaan beschouwen. In dat geval krijgt hij een ander bouwjaar en ben je je oldtimervoordeel kwijt. Je zult zeker een strenge keuring moeten doorstaan.
Eerst koffie...

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Frankenstein schreef:In dat geval krijgt hij een ander bouwjaar en ben je je oldtimervoordeel kwijt. Je zult zeker een strenge keuring moeten doorstaan.
En dus is het voordeel dat Hans hier dacht te halen niet meer relevant... Je zal waarschijnlijk meer gaan betalen dan een standaard Sam omdat het gewicht hoger wordt... en dan nog niet eens gesproken over dat je voor een diesel moet gaan betalen! Of de kosten die de ombouw en de keuring gaan kosten...

Tja, ik zal negatief zijn, of pessimistisch, of hoe je het noemen wilt... maar ik blijf zeggen dat als het écht voordelen heeft, er al veel eerder veel meer mensen die ombouw hadden gedaan!
Waarschijnlijk zouden bedrijven als D&G Tuning dan zelfs complete ombouwkits te koop hebben. :wink:

Hans, het spijt me echt als ik je de moed in de schoenen laat zakken, maar ik denk dat je beter vooraf deze info kunt krijgen als naderhand... :shock:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Ik zou eerst eens goed bij de rdw informeren hoe alles precies in elkaar steekt. Misschien valt het mee en is het goed te doen, misschien kost het meer dan het oplevert. Tot je de juiste informatie hebt weet je eigenlijk nog niks...
Eerst koffie...

Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

hans schreef:Dit lijkt mij maar voor een uitleg vatbaar , straks belastingvrij dieselen , alle events zijn meestal verweg . :D :D :D
:wink: Zeker als je straks in augustus van Den Helder naar Landgraaf moet kachelen.....
Wie bewaart, die heeft wat.....

hans

Bericht door hans »

Dat het geld kost is duidelijk , indien ik voldoende info heb start de ombouw pas in de winter 2010 / 2011 . :D :D :D

erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin »

feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80

hans

Bericht door hans »

Ik heb het liefst een suzuki blok onder de motorkap . :D