5-bak samurai

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
marceldodge

5-bak samurai

Bericht door marceldodge » 03 sep 2010 22:20

Ik kreeg vandaag een vraag van iemand over een 5-bak van een samurai,op de bak zitten twee sensors eentje is vermoedelijk van de achteruitrijschakeling maar waar is de andere voor? Iemand hier misschien die dat weet?

vast bedankt

Marcel

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: 5-bak samurai

Bericht door Offroadrunner » 03 sep 2010 22:44

Volgens mij hoort er maar 1 sensor op een Samuraibak te zitten. Ik heb hier 2 oude versnellingsbakken staan en daar zit op beiden maar 1 sensor.
Volgens het werkplaatshandboek zit er ook maar 1 sensor op een Europese Samurai bak.
Het kan natuurlijk wel zo zijn dat het een Amerikaanse bak is, die hebben veel meer sensoren in een Samurai als wij hier hebben...

Oliedruk ofzo? :scratch:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

marceldodge

Bericht door marceldodge » 03 sep 2010 22:53

Ik had zelf al gedacht aan temperatuur v d olie,maar oliedruk zou een mogelijkheid zijn .....ik zal eens vragen waar hij die bak vandaan heeft misschien dat het dan beter te verklaren is?

Bedankt vast

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 04 sep 2010 01:24

Moet iemand mij wel uitleggen hoe je oliedruk in een versnellingsbak kan krijgen terwijl er geen oliepomp of olieleidingen inzitten... :wink:

Heb een paar bakken in het onderdelenprogramma opgezocht en:
Er zijn bakken met 1 en met 2 sensors.
De ene sensor is standaard voor de achteruit.
De andere sensor is voor de 5e versnelling of voor de neutraal.

Dus geen idee wat het bij deze bak precies is maar grote kans dat het dus voor de 5e versnelling of voor zijn vrij is. Kwam in ieder geval bij de spaanse en amerikaanse samurai 2 sensoren tegen.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 04 sep 2010 08:57

Frankenstein schreef:Moet iemand mij wel uitleggen hoe je oliedruk in een versnellingsbak kan krijgen terwijl er geen oliepomp of olieleidingen inzitten... :wink:
Daar zat ik later ook aan te denken ja, en ook dat oliedruk niet door zo'n sensor gemeten wordt :roll:
Frankenstein schreef:Heb een paar bakken in het onderdelenprogramma opgezocht en:
Er zijn bakken met 1 en met 2 sensors.
De ene sensor is standaard voor de achteruit.
De andere sensor is voor de 5e versnelling of voor de neutraal.
Wat is in hemelsnaam het nut van een sensor voor de 5e versnelling? :?
Voor de neutraal kan ik me nog ergens wel wat voorstellen.
Bijv. dat de bak in z'n vrij moet staan om de motor te kunnen starten... maar da's weer zo'n optie die bij de Samurai niet is toegepast dus eigenlijk ontgaat mij het nut daarvan dan ook weer :lol:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

Bericht door suzfan » 04 sep 2010 09:04

ik heb wel eens in een auto een controle lampje gezien met "overdrive" dat zou z'n 5 kunnen zijn.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!

marceldodge

Bericht door marceldodge » 04 sep 2010 10:19

nou in ieder geval zitten er veel dingen tussen die het kunnen zijn ,ik zal doorgeven aan hem dat hij kijkt ofdat het een indicatie is voor zijn 5e versnelling of dat hij voor zijn vrij is....makkelijk te meten zet hem handmatig in zijn vrij/of vijf en dan de meter er aan.........als ik heb gehoord waar die tweede sensor voor is dan laat ik het weten,

bedankt Marcel

Plaats reactie