Grondlak

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Grondlak

Bericht door Frankenstein »

Even een vraag, wie weet wat voor kleur grondlak er meestal in autospuiterijen wordt gebruikt? Zwart, grijs of wit? Heb een paar kleurenstalen gemaakt en grijs als grondlak gebruikt. Ik begin nu steeds meer naar de donkerdere sunflower yellow te neigen! Had een kleine staal laten maken bij een spuiterij maar daar mengen ze zo'n klein beetje voor dat je zo een afwijking hebt. Ik heb nu spuitbussen laten mengen op kleur en door de hoeveelheid zou je beter bij de originele kleur moeten zitten! En ik kan zeggen dat er een behoorlijk verschil zit tussen de stalen, de sunflower wordt nu veel meer geel, de kleine staal zat een beetje richting oranje. Met een lichte grondlaag zou de kleur ook weer iets lichter moete worden dus daarom mijn vraag!

Oh ja, de grote stalen moeten alweer overnieuw. Had ze in plastic hoesjes gedaan om te beschermen met naar huis meenemen maar blijkbaar hard die verf uit de spuitbussen zo langzaam uit dat de hele verf verziekt is. Kleur is gelukig nog wel goed te zien dus mijn missie is wel geslaagd...
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
lemor5
donateur2123
donateur2123
Kenteken: GY-16-TR
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 0- 0-1981

Re: Grondlak

Bericht door lemor5 »

ik zou voor geel, witte grondlak nemen, dit dek je beter met geel, en geeft een egaler eindresultaat . beschadigingen vallen dan ook minder op.
let the sunshine in
marceldodge

Re: Grondlak

Bericht door marceldodge »

wat het allerbeste is om grondlak in kleur te gebruiken zeker voor kleuren zoals rood geel oranje enz..... doen ze in de professionele spuiterijen ook ...... dan heb je het beste resultaat....en je hebt ook aal gele spuitplamuur/grondlak in spuitbussen......

suc6 !
Plaats reactie