Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg vermog

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8208
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door Frankenstein » 13 nov 2014 17:39

Dacht dat ik ooit eens de lengte van de versnellingsbakken opgemeten heb maar gen idee of dat ergens bewaard gebleven is. Als je de opbouw van de bak ziet is het niet onwaarschijnlijk dat de lengte van de assen hetzelfde is. Schakelde trouwens wel erg lekker, zo'n 410 bak!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8208
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door Frankenstein » 13 nov 2014 17:40

Meetlint te voorschijn en meten! Het wordt wel proppen om alles er in te krijgen en voor de 413 versnellingsbak moet je al een flinke bodylift en/of de tunnel verbreden.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door brammie » 13 nov 2014 18:42

Tuurlijk
alles kan
met de nodige aanpassingen

een 1000 past zo
op je bak en in je steunen
alleen de carter en uitlaat overzetten en klaar

maar als jij zegt dat hij wel vermogen heeft maar niet op gang komt denk ik toch dat er iets anders is
wat voor banden maat rijd je op?
En hoe weet je dat hij wel vermogen heeft?
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9756
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door Offroadrunner » 13 nov 2014 19:52

Alles is pas te maken, zelfs een 5.2 ltr V8! :twisted:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
man power
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 sep 2010 09:25
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Locatie: woensdrecht
Contacteer:

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door man power » 13 nov 2014 19:56

brammie schreef:Tuurlijk
alles kan
met de nodige aanpassingen

een 1000 past zo
op je bak en in je steunen
alleen de carter en uitlaat overzetten en klaar

maar als jij zegt dat hij wel vermogen heeft maar niet op gang komt denk ik toch dat er iets anders is
wat voor banden maat rijd je op?
En hoe weet je dat hij wel vermogen heeft?
ik rij op 245x75x16 en de mijne haalt 100 dit weekend nog geprobeert :mrgreen:
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!

brammie
Berichten: 1074
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door brammie » 13 nov 2014 22:31

Lomperik
het arme ljtje zo mishandelen :lol:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8208
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Snelheid max 70/80 loopt hoog in toeren...wel genoeg ve

Bericht door Frankenstein » 13 nov 2014 23:34

Hans uit Den Helder had een 1300 in zijn lj gebouwd maar dat was een aardige klus. Niks past zomaar bij zo'n ombouw.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Plaats reactie