bollen van homokineten aan aszijde

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
Lammert

bollen van homokineten aan aszijde

Bericht door Lammert » 12 dec 2016 11:10

ik heb de homokineten uit elkaar gehaald en schoongemaakt.
Vilten en rubberen ringen ga ik vervangen en ook de konische lagers.
Ik wil de vooras en achteras in de RX5 zetten en daarna misschienin de RX10.
RX5 is een middel om verdere roestvorming tegen te gaan en droogt glanzend op. Het oppervlak wordt dus gladder. RX10 is een zwarte glanzende afedkking die iets flexibel blijft.
Heeft er iemand ervaring met RX5 en is het verstandig om de ronde bollen aan de aszijde hiermee te behandelen of is goed schoonmaken en voor zover mogelijk gladschuren en daarna alles in elkaar zetten beter. Graag advies waarvoor dank!

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: bollen van homokineten aan aszijde

Bericht door Offroadrunner » 12 dec 2016 19:09

Ik heb ervaring met de RX5, maar ik heb destijds niet die bollen ermee ingesmeerd... geen idee of het een goed idee is maar ik heb die bollen ook wel gewoon in de kleurlak zien staan. Die lak verdwijnt dan op de plekken waar de vilten en rubberen ringen over de bol heen schuren maar de rest van de bol blijft keurig.
Je kan het natuurlijk gewoon proberen, al weet ik niet of je dat spul (indien nodig) ook weer kunt verwijderen als je dat zou willen...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Re: bollen van homokineten aan aszijde

Bericht door Frankenstein » 13 dec 2016 00:45

Ik zou de bollen gewoon glad schuren en klaar. De verf die je er op smeert gaat een keer loslaten en als dat achter de keerring is zit het gelijk overal tussen. Vergeet trouwens niet gelijk de keerring om je steekas te vervangen, kost niet veel maar scheelt een hoop ellende achteraf als dat ding besluit te gaan lekken als alles nieuw in elkaar zit :wink:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Plaats reactie