starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
canard
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jan 2016 11:28
Bouwjaar: 01 jan 1981

starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door canard » 09 dec 2017 15:27

Zijn deze onderdelen specifiek voor het blok van een LJ80 of passen die van andere modellen er ook op? (heb hier een blokje liggen dat op zich nog best goed is; maar zonder deze onderdelen draait het slecht)

Idem voor koppeling & drukgroep: specifiek voor LJ80 of past iets van SJ410 ook?
Bij voorbaat dank voor de reacties!

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door brammie » 11 dec 2017 10:28

Van een sj410 past er ook op
Is verder het zelfde blok.
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

canard
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jan 2016 11:28
Bouwjaar: 01 jan 1981

Re: starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door canard » 12 dec 2017 19:28

Bedankt Brammie!
Moet een SJ410 blok aangepast worden om erin te steken of past het zo op de drukgroep? (de versnellingsbak en tussenbak zijn anders, niet?)

brammie
Berichten: 1086
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door brammie » 14 dec 2017 09:36

De sj410 motor (f10a) past 1op1 op je motorsteunen, versnellingsbak, koppeling.
Alleen een + voor de benzineafsluiter op de carb maken en een 410uitlaatspruitstuk heeft een andere aansluiting op de uitlaat
Of je zet alle lj spullen erop dat kan ook.
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8258
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door Frankenstein » 14 dec 2017 13:37

Carterpan oliepickup wisselen en het Ontstekingshuis zou ik omzetten. Anders steekt de ontsteking omhoog en dat past net niet. Wel ff kijken of je een F10 uit een 410 of een Carry hebt. Carry zit een tandwiel voor de ontsteking op de nokkenas die andersom loopt.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

canard
Berichten: 27
Lid geworden op: 06 jan 2016 11:28
Bouwjaar: 01 jan 1981

Re: starter / alternator / carburator / uitlaatcollector

Bericht door canard » 14 dec 2017 22:29

Bedankt voor de info! Wie in het Antwerpse passeert; heeft een koffie (of sterkers) tegoed van mij!

Dan zit er in mijn LJ een 410blok met LJ-kop (uitlaat & carb van lj80); en een 410versnellingsbak. Nu nog nagaan wat de tussenbak dan is. Gelukkig heeft ie ook de remmen van een 410 ...

(heb er dus nog een lj80 blok bijgekregen; maar zonder genoemde onderdelen. de onderdelen apart aanschaffen is te duur; voor dat geld heb je een compleet blok. maar leuk als ze op de keuring er ineens achterkomen dat het niet origineel is; dan kan ombouwen nog altijd)

Plaats reactie