Kitcar op basis LJ80

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Kitcar op basis LJ80

Bericht door Pike » 16 sep 2007 13:52

Ik ga weer eens heiligschennis plegen en dat nog wel op zondag :twisted:

Voor praktisch elke Suzuki 4x4 model is een kitcar te verkrijgen (of te maken :wink: )
Waarom eigenlijk niet voor een LJ?
De LJ lijkt mij een perfecte kandidaat!

In de VS bouwen ze de mooiste constructies op een Samurai, vaak van buizenframes.

Ik zit dus weer te dromen...

Ik heb straks een complete LJ over met een rotte body.
Zou je daar zelf een carrosserie voor mogen ontwerpen?
Een kooiconstructie van een lichte metaalsoort en natuurlijk het liefst roestvrij!

Kom je ermee door de APK ? (wel belangrijk!), want vaak mag je hier alleen terreinrijden met voertuigen met een geldige APK.

Volgens mij krijg je een ultralichte en wendbare offroadmachine!!! :lol:

Zoiets als op de foto misschien?
Dan een constructie met makkelijk te verwijderen spatborden voor over de wielen :wink:
Bijlagen
sat390.jpg

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 16 sep 2007 14:03

In Nederland mag (nog) een hoop, zeker in evrgelijking met andere Europese landen!
Maar of je zoiets als op de foto nog roadlegal krijgt? Ik betwijfel het...

Volgens mij moet sowiezo de verlichting kompleet werken, moet je een voorruit hebben, en wellicht ook deuren. Dus geen dichtgelaste halve deuren, dat is niet toegestaan.
Er zal nog best een hele lijst aan regeltjes zijn, die kan je vast wel ergens opvragen lijkt mij...

In ieder geval wél een leuk idee voor een prachtig project! :wink:
Euhm... het hoeveelste project wordt dat dan van je Patrick?? :roll:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Pike » 16 sep 2007 14:12

Die Blitz die gebaseerd is op de SJ-modellen komt ook door de APK!!
Als je dit idee nou toepast op een LJ80?

Krijg je een nog betere offroader :shock: !

Eerst natuurlijk de LJ en SJ413k afmaken, daana zien we wel!

Maar als het mogelijk is, denk ik er serieus over na om het te doen.

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8202
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein » 16 sep 2007 14:32

hij moet veilig zijn en aan de apk eisen voldoen. Dus verlichting moet het doen, gordels moeten aanwezig zijn en je moet iets van een uitvalbeveiliging hebben in je deuropening. In principe is een ketting al genoeg daarvoor. Verder moet je kijken dat er geen scherpe hoeken aanzitten waaraan een voetganger zich kan bezeren. Voorruit weet ik niet zeker of dat verplicht is, maar dat is zo te maken. Het zou een leuk project zijn, zeker als de body toch al weggerot is. Betekend zeker wel dat je huidige lj project tot in detail gerestaureerd wordt?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 16 sep 2007 14:32

Ik denk niet dat je een betere offroader krijgt door er een andere body op te zetten. Om dat te bewerkstelligen zal je het één en ander aan de ophanging moeten veranderen. Vering, demping, noem maar op.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Grabber

Bericht door Grabber » 16 sep 2007 14:38

Je bandenprofiel moet volgens mij ook geheel bedekt zijn met een spatbord. Verder natuurlijk een werkende claxon, mistachterlicht etc.
Is allemaal wel te regelen toch?

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Pike » 16 sep 2007 14:52

Offroadrunner schreef:Ik denk niet dat je een betere offroader krijgt door er een andere body op te zetten. Om dat te bewerkstelligen zal je het één en ander aan de ophanging moeten veranderen. Vering, demping, noem maar op.
Natuurlijk, maar dat hoeft niet al te extreem te zijn!
Ik zit te denken aan gewicht en stevigheid.
Daarnaast is de body van een LJ een beperkende factor (bijv. grootte wielkasten).

Bovendien vind ik de body van een LJ te mooi om mee terrein te rijden :wink:

Ik zit dan te denken om de firewall (hoe heet dat in Nederlands?) met dashboard etc. in tact te laten en gewoon de LJ motorkap te gebruiken.
I.p.v. de voorschermen een of andere buizenconstructie.
Misschien is het voorfront/grill ook te integreren?
De vloer natuurlijk van roestrij staal.
Halve LJ deurtjes van Weiss-design!
Natuurlijk een stevige rolkooi.
Ik heb geen flauw idee hoe de achterkant eruit zou moeten komen te zien???

Meet een beetje geluk blijft het nog erg op een LJ lijken!!

Leuk he, dagdromen :wink: !

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Pike » 16 sep 2007 14:55

Frankenstein schreef:Betekend zeker wel dat je huidige lj project tot in detail gerestaureerd wordt?
Yep!!

Dan kan ik al die gekke fratsen zoals 410 versnellingsbak, 1000 cc coupe motor en misschien zelfs wel spiraalveren hierop botvieren :lol:

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Bericht door Pike » 16 sep 2007 16:11

Even zomaar een schetsje.
Ik ben helaas geen kunstenaar :oops:

Het oranje gedeelte is origineel.
De dikke zwarte delen zijn een buizenframe.
Het blauw ertussen rvs plaatwerk.

Wat vinden jullie ervan?
Bijlagen
ljbuggy.JPG

Gebruikersavatar
lemor5
Berichten: 1346
Lid geworden op: 18 mei 2007 11:36
Kenteken: GY-16-TR
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 0- 0-1981
Locatie: Leeuwarden

kit

Bericht door lemor5 » 16 sep 2007 16:22

ik ben blij dat je het logo niet gemaakt hebt :D en er is maar een lj80 dus ik vind het niks, ook lijkt het mij dat je een type goedkeuring nodig hebt om er mee op de weg te mogen want het is niet meer origineel :roll:
let the sunshine in

Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: kit

Bericht door Pike » 16 sep 2007 16:32

lemor5 schreef:ik ben blij dat je het logo niet gemaakt hebt :D en er is maar een lj80 dus ik vind het niks,
Ik weet dat er maar één lj80 is, daarom ben ik ook bezig met de restauratie van één.
Dit gaat om heel iets anders.
ook lijkt het mij dat je een type goedkeuring nodig hebt om er mee op de weg te mogen want het is niet meer origineel :roll:
Ooit van de Blitz gehoord ??????

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 16 sep 2007 16:39

Je hebt geen typegoedkeuring nodig, die is ooit al afgegeven voor die auto :wink:
Je veranderd 'alleen' de body, en dat mag gewoon. Zoals Patrick al aangaf gebeurd dat ook als je een Blitz body op het chassis van een Samurai zet.
Als je bij het plaatsen van een andere body opnieuw een typegoedkeuring zou moeten aanvragen zou dat ook bij een poly body moeten gebeuren, da's tenslotte ook een kompleet ander materiaal...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Bericht door Tinus » 16 sep 2007 16:39

Zo heb ieder zijn eigen smaak ja.
Persoonlijk vind dan z'n blitz model dan mooier om te plaatsen.

Maar ben dan inderdaad wel eens benieuwt wat je dan allemaal moet doen.
Kwa regels\legaal en zo. Ik vind z'n blitz body op een vitara onderstel namelijk wel heel mooi.

EN ja dromen moet je hebben :wink:
Bijlagen
PICT0122 (Small).jpg
Afbeelding

Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Bericht door Tinus » 16 sep 2007 16:43

dit is een blitz

Voor degene die het wil weten :D
Bijlagen
PICT0033 (Small).jpg
Afbeelding

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9749
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 16 sep 2007 16:45

Pesoonlijk vind ik die Blitz 3x helemaal niets! Maar da's mijn smaak. :wink:

Als ik in Patrick's schoenen stond was ik gegaan voor een ultralicht buizenframe met heel weinig bodypanels. Wel het schutbord (firewall Patrick :wink: ) en de motorkap met frontje en wat lichte aluminium beplating. Op die manier een voertuig maken dat max. 600 kg wordt. Dan een 1- assige aanhanger aanschaffen van max. 300 kg en je kan de hele 'bende' zo achter je Samurai meenemen. Niks geen regels meer met verlichting en APK!
Ik heb zelf zo jaren lang m'n LJ80 vervoerd naar de evenementen door heel Europa, en dat beviel best! Oké, ik had er een Vitara voor staan, maar Patrick heeft er een Vitara blok in liggen met meer PK's dan ik toen had. :wink: :wink:
Laatst gewijzigd door Offroadrunner op 16 sep 2007 16:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Plaats reactie