schijfremmen rondom

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
hans
Berichten: 108
Lid geworden op: 01 jan 2008 21:52
Kenteken: 72-JB-06
Bouwjaar: 0- 0-1979
Locatie: den helder home of the suzuki`s

schijfremmen rondom

Bericht door hans »

ik heb mijn lj voorzien van schijfremmen rondom, kan ik met de standaard remdrukverdeler uit de voeten of moet er een andere remdrukverdeler tussen. (ivm blokkeren achter)?

nothing compares to you.

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9893
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Volgens mij kan je goed uit de voeten met de standaard remverdeler. Standaard heeft de LJ rondom trommels, en nu bij jou dus schijven... in principe zou je dus denken dat de remdruk hetzelfde moet blijven. En ff uit m'n hoofd heb ik op het forum van lj10.com ook een keer zoiets gelezen van iemand die dat had toegepast.

Hoe heb jij de schijven achter gemaakt? Ik heb hier nog een setje spullen liggen om schijven op een Samurai achteras te maken, maar ben nu eigenlijk van plan m'n LJ ook van schijven te voorzien... al is het alleen maar om alle ellende te voorkomen die Grabber nu geeft met z'n remmen... :roll:
Heb je misschien foto's van de verbouwing?
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8353
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Bij een samurai zetten ze er vaak een regelbare remdrukverdeler tussen om het blokkeren tegen te gaan en dat zou ik bij een lj ook doen. Hij heeft wel trommels rondom maar daar zit ook een verschil in. Voor zitten 2 remcilinders en achter 1, dus met voor en achter dezelfde remklauw gaat je achterkant dus echt blokkeren.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9893
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Hmm... Frank denkt dus duidelijk ff verder na dan ik... :oops:

Tja, 't is ook nog vroeg... ben nog nie helemaal wakker :lol:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8353
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

En dat terwijl ik absoluut geen ochtendmens ben :coffee:

Maar het gaat hier om de veiligheid van je auto en het remsysteem is het belangrijkste onderdeel, dus liever iets teveel eraan doen dan te weinig en een ongeluk krijgen.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Plaats reactie