Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Het cafè voor alle zin en onzin. Hier kan het over van alles en nog wat gaan, het hoeft niets te maken te hebben met Suzuki en/of LJ80.
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8166
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 13 jun 2019 23:37

suzuki.pickup schreef:
13 jun 2019 22:59
ja, oudere motoren blijven leuk: heb mijn eerste ook nog en rijdt daar toch nog nog wel twee keer per jaar op. wat natuurlijk veel te weinig is. Een yamaha sr 250 se uit 81 die ik in 85 kocht. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna elke tweede week wel even op mijn kreidler lf uit 75 rijdt: heb ik in juni 1982 gekocht en destijds tot aan mijn motorrijbewijs meegereden. twee jaar geleden helemaal weer opgeknapt en blok laten reviseren.
Hoezo tweede jeugd ? Ik zit nog steeds in mijn eerste ! :mrgreen:
Ben aan mijn derde motor bezig. Eerste was een honda cb450S, gekocht voordat ik mijn motorrijbewijs had. Licht ding en je schakelde je het apenlazerus maar dat ding kon je blind elke bocht ingooien en gewoon met het rubber nog steeds onder er weer uit! Daarna een Suzuki vx800 gekocht. Mooie motor om te zien, dikke 800cc v twin met bijpassend geluid en trekkracht maar een stuurgedrag van een flatgebouw. Ding moet je ongeveer een bocht in laten vallen en hopen dat je er goed uitkomt. Uiteindelijk toch maar verkocht (veels te lang gewacht en ondertussen daardoor veels te weinig gereden) en toen een Suzuki gsx750et gekocht uit 1982 voor 350 euro! Opgeknapt en weer beetje lol in het rijden gekregen! Maar dan komt het tijdgebrek weer om de hoek kijken met 2 kinderen, een huis bouwen+ verhuizen, de tuin, lj restauratie en aanverwante dingen en ondertussen dus weer veels te weinig gereden. Afgelopen zondag weer eens een stukkie wezen toeren en blijft toch een oude maar fijne motor! Ben wel van mening dat de modernere (ik vind vanaf 1998 al modern :mrgreen: ) motoren veel makkelijker en beter rijden dus mocht ik veel meer kilometers gaan maken komt er weer wat anders. En wil ook nog een keer een lichte motor verbouwen tot Tracker... En, nog een keer een oldtimer brommer, en en en... Zie daar ook een beetje het probleem, vind te veel dingen leuk en de ruimte en tijd zijn beperkt maar daar heeft denk iedereen hier last van :shock:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

suzuki.pickup
Berichten: 394
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 14 jun 2019 08:08

klopt. helemaal met je eens. maarrr nu kunnen we het nog dus niet te veel nadenken over later. Eerst maar koffie.
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '92
Volvo 240 '90
grand vitara 5drs '99

brammie
Berichten: 1064
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door brammie » 20 jun 2019 10:38

Met een 2cv, HY, lj80V, lj80q, zundapp ks50 en een honda mt5 heb ik wel even genoeg hobby's........zegt mijn vrouw :mrgreen:

Ik zwijg over de ford mondeo en de ford saai. :ljgr
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Gebruikersavatar
jmhoefs
Berichten: 355
Lid geworden op: 05 sep 2015 16:45
Kenteken: 83-LR-DP
Bouwjaar: 0- 0-2081
Locatie: Vleuten

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door jmhoefs » 21 jun 2019 12:27

De ophangrubbers van de versnellingsbak zitten er weer op. Was wel een heel gepruts op je rug onder de LJ maar het is gelukt. 9 boutjes en 2 moeren los halen maar je kunt er slecht bij. Er uit draaien ging zwaar maar er weer in makkelijk. En met een beetje gepruts kreeg ik die rubbers er ook in. Er was mij gezegd dat de motor en versnelligsbak een stukje naar voren moest maar dat hoefde niet. Wel moest ik de motor en bak een stukje op hijsen om ruimte te krijgen. ruim een halve dag druk geweest. Nu een nieuwe afspraak maken voor herkeuring. Dan is alles weer in orde. Gr. Jan
TO GO ANYWHERE, LJ80 THE BEST.

Gebruikersavatar
DArtagnan
Berichten: 1102
Lid geworden op: 29 mei 2008 00:38
Kenteken: 79-ZR-RS
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 10 mei 1984
Locatie: Sittard(L)
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door DArtagnan » 21 jun 2019 22:57

Goed bezig, Jan.
:facebook
Es tat mer good kump...

Afbeelding

Gebruikersavatar
zoefsuki
Berichten: 2002
Lid geworden op: 16 dec 2007 23:52
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979
Locatie: Mooiste dorp aan de rand van de Wieringermeer

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door zoefsuki » 22 jun 2019 17:05

Mooi gaan Jan!
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8166
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 22 jun 2019 18:46

:facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
lj80Robbie
Berichten: 3275
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door lj80Robbie » 23 jun 2019 09:26

:facebook Goed Jan

suzuki.pickup
Berichten: 394
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 23 jun 2019 12:17

succes, we wachten af
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '92
Volvo 240 '90
grand vitara 5drs '99

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9712
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Offroadrunner » 24 jun 2019 07:22

Een jaar...
Vorig jaar in de Alpen ging het mis... iets met een aanrijding en repatriëren enzo.
Dit jaar zou Thomas een tour door de Vogesen organiseren, met aansluitend het jaarlijkse LJ80 treffen in het 'Wilden Süden' in zuide Duitsland, en aangezien ik toen nog niet kon voorzien dat de reparatie en afhandeling met de verzekering zó lang zouden duren had ik mij daarvoor uiteraard ook aangemeld. Toch was mijn LJ80 nog niet op tijd klaar, en wilde ik thuis blijven... Geen LJ80, geen tour dacht ik! Uiteindelijk toch besloten mee te gaan, want het gaat voor een overgroot deel toch om de gezelligheid en niet om de auto! Totaal geen spijt van gehad, want Heidi en Thomas hebben ons een fantastische route voorgeschoteld! En het treffen overtreft zo'n beetje alle verwachtingen, maar ja, als je zoiets ook al voor de 8e keer organiseert weet je wel hoe je dingen moet regelen!

Maar het mooiste nieuws kreeg ik wel halverwege de Vogesentour; precies een jaar na het ongeval is mijn LJ80 klaar! Gelijk afgesproken dat er verse APK op komt, en dat Suzi's Place gelijk de al aangekochte Santana 5-bak in gaat bouwen! Dat staat in de komende weken nog te wachten, en hopelijk kan ik dan nog deelnemen aan het Münsterlandtreffen, en het Sauerland treffen.

Verder krijg ik geregeld de vraag of ik de Zuiderzeetour nog een keer wil organiseren... Er broeien wel weer wat plannen, maar wanneer de uitvoor plaats kan vinden is nog even volstrekt onduidelijk... Hopelijk volgend jaar, maar beloven doe ik nog ff helemaal niets! Werk eist veel (te veel) tijd en een tour voorbereiden (ook al heb je die in 2016 al eens [gedeeltelijk] gereden) vergt ook de nodige uurtjes!

Nu m'n laatste vakantiedag, zooi opruimen en naar Suzi's Place om de uitlaat van m'n GV te laten repareren...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8166
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 24 jun 2019 10:17

Mooi dat je lj weer klaar is en dat de tour en het treffen gaaf waren!! Ben heel benieuwd hoe de 5 bak gaat bevallen, is een omgebouwde of een originele Santana bak? Als het een Santana is ben ik benieuwd of en hoe goed hij in de tunnel past, heb weleens gelezen dat dat zonder bodylift niet past maar het kan meevallen!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9712
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Offroadrunner » 24 jun 2019 15:23

Bernd, één van onze Duitse LJ-vrienden, heeft ook een 5-bak in z'n LJ, en ook hij heeft een Weiss body. Zonder bodylift!
Eén van de problemen waar je tegenaan loopt is dat het stuurhuis in de weg zit, je moet óf een heel stuursysteem ban een 410 monteren (met het stuurhuis vooraan op het chassis), óf een gat in de bellhousing van de versnellingsbak maken en deze met een plaatje metaal afdichten. Dat laatste gaat (net als bij Bernd) bij mijn LJ gebeuren. Ook moet de dwarsligger in het chassis worden aangepast, en de kachel moet iets omhoog en naar voren worden verplaatst. Allemaal zaken die te doen zijn! Uiteraard moeten er nieuwe ophangpunten worden gemaakt, maar dat kan je wel aan Suzi's Place uitbesteden!

Waar je met de standaard versnellingsbak op de snelweg met 90 km/h ongeveer 5.000 RPM rijdt, maakt de 5-bak nog slechts 3.500 RPM! Wat zal dat lekker rustig rijden! :mrgreen:

Oh, ik heb een originele 410 Santana 5-bak, mocht het wat uitmaken.. geen idee of die afwijkt van een zelf in elkaar geknutseld exemplaar :roll:
Bijlagen
P1010341.jpg
P1010343.jpg
P1010351.jpg
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8166
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 24 jun 2019 17:01

:facebook :facebook :facebook
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8166
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 25 jun 2019 18:18

Iedereen al gesmolten?
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

suzuki.pickup
Berichten: 394
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 25 jun 2019 19:35

ben bezig.......met smelten...
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '92
Volvo 240 '90
grand vitara 5drs '99

Plaats reactie