Drie maal is scheepsrecht!

Alle nieuwtjes, ins & outs over Suzuki. Een nieuw prototype? Een update van de Ignis? Nieuws over het Suzuki Rallyteam? Hier kan je die berichten posten en lezen!
Plaats reactie
Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Drie maal is scheepsrecht!

Bericht door Offroadrunner » 25 jul 2008 18:49

Suzuki wint 86e Pikes Peak International Hill Climb

Afbeelding

De 84e en 85e editie won Nobuhiro Tajima, de president van Suzuki Sport met de bijnaam ‘Monster’ ook al, De derde maal op rij dus, maar de gepimpte Vitara heeft dan ook meer dan 1000 pk onder de motorkap.

Nou ja, de auto van Monster lijkt alleen nog maar op een Suzuki Grand Vitara XL7. Onderhuids is het een volbloed raceauto. Het motorvermogen van 1007 pk wordt gehaald uit een V6 krachtbron met een inhoud van 3,6 liter en met Variable Valve Timing, voorzien van een dubbele turbo.

Monster Tajima over zijn ‘trip to the sky’: “Het was een prima dag, geen wolken en met een temperatuur van 45 graden aan de voet van de berg. Prima raceomstandigheden. Eerst gingen klassieke auto’s en monoposto’s naar boven en ik was laat aan de beurt. Vele rijders vóór mij vlogen van de baan, omdat de bergweg naar boven op veel plaatsen weinig grip bood. De race werd dan ook maar liefst 14 keer stilgelegd. Vergeleken met vorig jaar was het parcours zwaarder, omdat aan de top de weg veranderd was door wegwerkzaamheden. Trouwens, ook het eerste deel na de start was moeilijker omdat door de zware trucks het wegdek hobbelig was geworden. Het lijkt er wel op of ze willen verhinderen dat ik mijn ultieme doel, het breken van het 10 minuten record, kan realiseren. Daarnaast was er vorige maand nog 60 centimeter sneeuw gevallen.”

De moeilijke omstandigheden beletten Monster niet om een goede tijd neer te zetten: 10 minuten en 18 seconden, 17 seconden langzamer dan vorig jaar, maar wel de allersnelste tijd

Afbeelding
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Grabber

Re: Drie maal is scheepsrecht!

Bericht door Grabber » 12 aug 2008 22:58

Monsterlijk- ik bedoel; méésterlijk!
Dat is nog eens wat anders als een Alpenrit!
staat er al een lj80 aan de start? :cyclopsani: :mrgreen:

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner » 12 aug 2008 23:07

Grabber schreef:staat er al een lj80 aan de start? :cyclopsani: :mrgreen:
Kijk zelf maar :wink:
Overigens is Tajima de enige in z'n klasse 'Unlimited'. Denk dat niemand anders het aandurft het tegen hem op te nemen :lol:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Gert-Jan
Contacteer:

Bericht door Gert-Jan » 12 aug 2008 23:08

Offroadrunner schreef:Suzuki wint 86e Pikes Peak International Hill Climb

Afbeelding

De 84e en 85e editie won Nobuhiro Tajima, de president van Suzuki Sport met de bijnaam ‘Monster’ ook al, De derde maal op rij dus, maar de gepimpte Vitara heeft dan ook meer dan 1000 pk onder de motorkap.

Nou ja, de auto van Monster lijkt alleen nog maar op een Suzuki Grand Vitara XL7. Onderhuids is het een volbloed raceauto. Het motorvermogen van 1007 pk wordt gehaald uit een V6 krachtbron met een inhoud van 3,6 liter en met Variable Valve Timing, voorzien van een dubbele turbo.

Monster Tajima over zijn ‘trip to the sky’: “Het was een prima dag, geen wolken en met een temperatuur van 45 graden aan de voet van de berg. Prima raceomstandigheden. Eerst gingen klassieke auto’s en monoposto’s naar boven en ik was laat aan de beurt. Vele rijders vóór mij vlogen van de baan, omdat de bergweg naar boven op veel plaatsen weinig grip bood. De race werd dan ook maar liefst 14 keer stilgelegd. Vergeleken met vorig jaar was het parcours zwaarder, omdat aan de top de weg veranderd was door wegwerkzaamheden. Trouwens, ook het eerste deel na de start was moeilijker omdat door de zware trucks het wegdek hobbelig was geworden. Het lijkt er wel op of ze willen verhinderen dat ik mijn ultieme doel, het breken van het 10 minuten record, kan realiseren. Daarnaast was er vorige maand nog 60 centimeter sneeuw gevallen.”

De moeilijke omstandigheden beletten Monster niet om een goede tijd neer te zetten: 10 minuten en 18 seconden, 17 seconden langzamer dan vorig jaar, maar wel de allersnelste tijd

Afbeelding
Eventuele overeenkomsten m.b.t. het type auto, (bij)naam van de coureur en de naam van mijn woonplaats, berusten op puur toeval.....

:mrgreen: :mrgreen:

Grabber

Bericht door Grabber » 12 aug 2008 23:16

))) :))): )))

Highlander
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 05 jul 1980

Bericht door Highlander » 22 dec 2008 16:07

Mooi he zo,n Vitara...... 8)