Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Alle nieuwtjes, ins & outs over Suzuki. Een nieuw prototype? Een update van de Ignis? Nieuws over het Suzuki Rallyteam? Hier kan je die berichten posten en lezen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Berichten: 9852
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Bericht door Offroadrunner » 14 aug 2009 10:05

Afbeelding

We hebben eindelijk officiële foto’s van de Japanse dubbelganger van de Fiat Sedici; de Suzuki SX4. Belangrijk nieuws natuurlijk, aangezien dit beestje wellicht de basis zal zijn voor de volgende “Hillclimb Special”.

Nobuhiro ‘Monster’ Tajima heeft onlangs als snelste de fameuze Pikes Peak in Amerika bedwongen en voor het vierde achtereenvolgde jaar de Pikes Peak International Hill Climb op zijn naam geschreven! De ‘King of the Mountain’ deed dat met een Suzuki SX4 Hillclimb Special en sindsdien hebben we de SX4 in onze harten gesloten.

Maar wat is er in godsnaam veranderd? De belangrijkste wijzigingen zijn nieuwe bumpers, nieuwe boordcomputer, automatische climate control, nieuw ontworpen lichtmetalen wielen, nieuwe kleurtjes, yada yada. Niet veel bijzonders dus...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Autoblog.nl
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Denmark, Germany, Belgium, Luxembourg, Monaco, Andorra

Gebruikersavatar
Henri Berends
Berichten: 1236
Lid geworden op: 20 mei 2007 00:32
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Locatie: Doorwerth, Gelderland
Contacteer:

Re: Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Bericht door Henri Berends » 14 aug 2009 14:43

Net als bij de Sedici zit het belangrijkste nieuws onder de motorkap: daar maat de 1,9 liter dieselmotor plaats voor een nieuw 2,0 liter blok van 135 pk en 320 Nm. Tegelijkertijd daalt het gemiddelde verbruik tot 4,9 liter per 100 kilometer en wordt de uitstoot van CO2 gereduceerd tot 129 gram. De nieuwe dieselmotor voldoet aan de Euro5 emissienorm. De importeur heeft nog niet besloten of deze krachtbron ook in Nederland in de prijslijst verschijnt; wellicht houdt men het bij de 1.6 benzineversie, waarvan het vermogen van 109 pk naar 120 pk stijgt.

Optische kenmerken van de vernieuwde SX4 zijn een licht gewijzigd fornt, een ander ontwerp 16-inch lichtmetalen velgen, verchroomde deurgrepen binnen in, verbeterde verlichting voor het instrumentarium, zachtere bekledingmaterialen en een herontworpen middenconsole. Nieuw is de speciale City versie. Deze heeft audiobediening op het stuur en een luidspreker in de middenconsole. Verder zijn er een CD-speler met MP3-afspeelfunctie, airconditioning, verwarmbare buitenspiegels en Keyless Entry.
Wie bewaart, die heeft wat.....

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8307
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Bericht door Frankenstein » 14 aug 2009 17:11

Grappig dat ik dit front al bijna 2 jaar op mijn sx4 heb zitten :D Dit is de bumper die ze in Japan op de auto's zetten en die verschilt met de bumpers uit de Hongaarse fabriek...
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

Grabber

Re: Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Bericht door Grabber » 01 sep 2009 20:16

Heb jij je auto ergens anders vandaan als de meeste andere nederlandse sx4 rijders dan?

Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8307
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Officiele foto’s Suzuki SX4 2010-facelift

Bericht door Frankenstein » 01 sep 2009 22:14

Grabber schreef:Heb jij je auto ergens anders vandaan als de meeste andere nederlandse sx4 rijders dan?
Valt wel mee. De meeste komen uit de fabriek in Hongarije maar daar konden ze op een gegeven moment niet meer aan de vraag voldoen dus werd er een speciale uitvoering (de shogun) uit Japan gehaald, en die heb ik dus! Heel veel extra's en dus ook een andere bumper!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl


Plaats reactie