Een samenwerking met Suzuki zou een model moeten opleveren ónder de Up. Daarvan start in 2011 de productie in Bratislava. Dat meldt persbureau Reuters. Volgens hun bron zouden de besprekingen zich nog in een pril stadium bevinden. VW geeft geen commentaar op het verhaal.
Ferdinand Piëch heeft bevestigd dat er interesse is in Suzuki. Tijdens de introductie van de nieuwe Polo, noemde hij de naam van het Japanse merk op de vraag met welke merken het VW-concern zou kunnen worden uitgebreid.
In Japan doet Suzuki goede zaken met de compacte modellen. Op de thuismarkt is het inmiddels het derde grootste merk na Toyota en Daihatsu. Die laatste is een submerk van Toyota dat eveneens grossiert in kleine modellen.
Verder heeft Suzuki veel succes in India. Daar is Suzuki-Maruti het bestverkochte merk. Aan het einde van vorig jaar heeft General Motors in de overlevingsstrijd het aandeel van tien procent in Suzuki moeten terugverkopen aan het merk.
Volkswagen-paus Piëch zal het goed kunnen vinden met Osamu Suzuki, beiden zijn zeventigers die het familiebedrijf leiden. Suzuki zat dertig jaar op het pluche waarna hij afscheid nam. Onlangs keerde hij echter terug in de directiekamer.


Bron: Autoweek.nl