benzineleidingen

Je bent bezig met je LJ80, en je komt er niet meer uit? Hier kan je je vragen kwijt. Domme vragen bestaan niet, alleen domme antwoorden. Schroom dus niet je vraag te stellen, en schroom ook niet een vraag te beantwoorden!
Plaats reactie
Lammert

benzineleidingen

Bericht door Lammert » 17 dec 2018 17:21

beste mensen,

ik ben bezig met het plaatsen van een alu tank. De aansluitpunten op de tank zijn 3/4 inch draad en daarin passen haakse koppelingen die ook in de pneumatiek worden gebruikt. Aan de ene zijde 3/4 inch schrofdraad die ik in de tank kan draaien en aan de andere zijde een klikverbinding naar 6 mm kunststofslang (binnendiameter) slang die benzine bestendig is. Vanuit de zuigzijde op de tank wil ik naar een nieuw te plaatsen filter gaan en dan met 6 mm(weer binnendiameter) kunststofslang naar voren naar de brandstofpomp.
De retour wil ik op dezelfde manier maken ook met 6 mm binnendiameter slang. De vraag is of ik met genoemde diameters goed zit.

Van de door Soefzuki 2 geleverde benzineleidingen (korte en lange) is de korte wat dikker dan de lange. Zoals ik het bekijk loopt de korte tot de plaats waar het filter gezet moet worden. Zou dus de zuigzijde moeten zijn.
Van de lange leiding met een binnendiameter van ca 5 mm kan ik niet zien waarop deze aangesloten is geweest.

Op de aluminium tank zit in de vulpijp ook een 3/4 inch aansluitpunt. Deze zit echter lager dan de bovenzijde van de tank en kan dus naar mijn idee niet als retourleiding dienst doen omdat bij een volle tank dit niet als retour kan werken.

Wie heeft advies voor mij? (ik heb een tank die door Olly is gemaakt staat een artikel van op dit forum onder projecten op pagina 2... ik dacht rond 2009)

Offroadrunner
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: benzineleidingen

Bericht door Offroadrunner » 17 dec 2018 18:39

ff Uit m'n hoofd moet je slangen hebben van 6 en 8 mm inwendig.... maar het is alweer wat jaartjes geleden sat ik mijn tank heb vervangen dus ik kán me vergissen... :roll:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Poland, France, Italy, Norway, Germany

Lammert

Bericht door Lammert » 17 dec 2018 19:17

oke, dank je.
maar wat is dan 6 mm de zuigkant of de retourkant...

Lammert

Bericht door Lammert » 22 dec 2018 19:37

heb inmiddels een reactie vanuit het Duitse Suzuki forum gekregen voorzien van tekeningen. Gaat dus helemaal goed komen.

zoefsuki
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Bericht door zoefsuki » 25 dec 2018 12:04

Blij dat het goedkomt. Toch wel handig zo'n forum!😁
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!

Plaats reactie