Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Het cafè voor alle zin en onzin. Hier kan het over van alles en nog wat gaan, het hoeft niets te maken te hebben met Suzuki en/of LJ80.
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8142
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door Frankenstein » 13 jun 2019 23:37

suzuki.pickup schreef:
13 jun 2019 22:59
ja, oudere motoren blijven leuk: heb mijn eerste ook nog en rijdt daar toch nog nog wel twee keer per jaar op. wat natuurlijk veel te weinig is. Een yamaha sr 250 se uit 81 die ik in 85 kocht. Nu moet ik eerlijk zeggen dat ik bijna elke tweede week wel even op mijn kreidler lf uit 75 rijdt: heb ik in juni 1982 gekocht en destijds tot aan mijn motorrijbewijs meegereden. twee jaar geleden helemaal weer opgeknapt en blok laten reviseren.
Hoezo tweede jeugd ? Ik zit nog steeds in mijn eerste ! :mrgreen:
Ben aan mijn derde motor bezig. Eerste was een honda cb450S, gekocht voordat ik mijn motorrijbewijs had. Licht ding en je schakelde je het apenlazerus maar dat ding kon je blind elke bocht ingooien en gewoon met het rubber nog steeds onder er weer uit! Daarna een Suzuki vx800 gekocht. Mooie motor om te zien, dikke 800cc v twin met bijpassend geluid en trekkracht maar een stuurgedrag van een flatgebouw. Ding moet je ongeveer een bocht in laten vallen en hopen dat je er goed uitkomt. Uiteindelijk toch maar verkocht (veels te lang gewacht en ondertussen daardoor veels te weinig gereden) en toen een Suzuki gsx750et gekocht uit 1982 voor 350 euro! Opgeknapt en weer beetje lol in het rijden gekregen! Maar dan komt het tijdgebrek weer om de hoek kijken met 2 kinderen, een huis bouwen+ verhuizen, de tuin, lj restauratie en aanverwante dingen en ondertussen dus weer veels te weinig gereden. Afgelopen zondag weer eens een stukkie wezen toeren en blijft toch een oude maar fijne motor! Ben wel van mening dat de modernere (ik vind vanaf 1998 al modern :mrgreen: ) motoren veel makkelijker en beter rijden dus mocht ik veel meer kilometers gaan maken komt er weer wat anders. En wil ook nog een keer een lichte motor verbouwen tot Tracker... En, nog een keer een oldtimer brommer, en en en... Zie daar ook een beetje het probleem, vind te veel dingen leuk en de ruimte en tijd zijn beperkt maar daar heeft denk iedereen hier last van :shock:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl

suzuki.pickup
Berichten: 380
Lid geworden op: 23 okt 2016 15:02
Kenteken: 34-skd-1
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 23 apr 1981

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door suzuki.pickup » 14 jun 2019 08:08

klopt. helemaal met je eens. maarrr nu kunnen we het nog dus niet te veel nadenken over later. Eerst maar koffie.
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
sam Q '92
Volvo 240 '90
grand vitara 5drs '99

brammie
Berichten: 1060
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: Cafè "d'n Vergulde LJ80", met 16" velgen als barkrukken!

Bericht door brammie » 20 jun 2019 10:38

Met een 2cv, HY, lj80V, lj80q, zundapp ks50 en een honda mt5 heb ik wel even genoeg hobby's........zegt mijn vrouw :mrgreen:

Ik zwijg over de ford mondeo en de ford saai. :ljgr
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers

Plaats reactie