Nieuwe aanwinst

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2747
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Heb je een multimeter? Ik zal vanmiddag eens voor je kijken in het schema waar je kan meten.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Tja meten....Ik ben daar niet super goed in maar ga het even proberen..Geweldig dat je dat even nakijkt waar ik moet meten dan...

Ik heb de tank er onderuit gehaald. In de aanzuigleiding zat het probleem. Ik heb met een lasdraad de leiding vrij proberen te maken. Dit ging tot heel ver maar het laatste stukje in de tank wilde niet. Alles geprobeerd maar h\geen resultaat. Nu heb ik er een andere tank in zitten en de oude gaat naar het schroot. Daar is geen eer aan te behalen. Wel jammer want hij ziet er nog mooi uit... Ik denk een dikke verstopping in de aanzuigleiding die niet los wil.
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9972
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Je kunt de vlotter met de aanzuigbuis uit de tank halen als ik het goed heb! (bij de SJ/Sam tank in ieder geval) Je hoeft dan niet de komplete tank weg te gooien, zou toch zonde zijn. :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8455
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Je kan de aanzuigbuis volgooien met benzine of een of ander oplosmiddel en een nachtje laten staan. Waarschijnlijk komt het dan wel los.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Ligt niet aan de vlotter....Die had ik al verwijderd. De aanzuigbuis staat los hiervan... Die is dan ook niet te verwijderen.

Als ik al niet met een staaldraad de troep los krijg dan lijkt mij dat het met een oplosmiddel ook niet gaat werken.
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2747
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Alle dingen die bij jou niet werken zitten op 1 zekering weetje zeker dat de midelste zekering nog heel is (15 A)(als je de originele zekering kast hebt) Alles wat jij opnoemt zit met de geledraad aan gesloten.

ps de toeter zou het dan ook niet moeten doen
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Met de gele draad op de zekeringkast?

De claxon doet het wel...De rest inderdaad niet...
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Hierbij de zekeringkast
Bijlagen
3.JPG
2.JPG
1.JPG
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2747
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Het zou volgens mij echt in de gele draad moeten zitten als de zekering nog goed is zou er ergens in de draad een breuk moeten zitten.

Ik zou beginnen met meten of er op de gele draad 12 v staat (tussen geledraad en aarde) vergeet niet het contact slot aan tezetten.

Als daar 12 volt op staat. Kan je de stekker achter in het dachboard los halen en meten of daar 12 volt op de geledraad staat.

daarna de schakelaar voor de richingaanwijzer. kan je ook bij de stekker los halen (ook hier de geledraad controleren sorry hij is daar groen)
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
Gebruikersavatar
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Berichten: 3350
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie »

ik heb die zekering kast veel kleiner volgens mij ?
of zit daar weer verschil in kwa bwjr
Gebruikersavatar
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Berichten: 3350
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie »

nooit weggooien er zijn altijd wel liefhebbers voor een tank
of op marktplaats zetten tank tekoop met verstopping ,
of de ontstoppingdienst er bij halen als laatste optie :lol:







Nu heb ik er een andere tank in zitten en de oude gaat naar het schroot.
Gebruikersavatar
suzfan
Site Admin
Site Admin
Berichten: 2747
Lid geworden op: 09 mei 2007 12:07
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door suzfan »

ok de elektra is niet origineel meer je hebt veel meer zekeringen.
Ik ga er even rustig naar kijken
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Is een spanningsmeter ook goed?
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Euh...De gele draad daarvan heb ik gemeten of er spanning op stond...Dat stond er niet. aan de andere kant van de zekering wel. Ik heb de gele draad op die uiteinde geplaatst en vervolgens deed alles het....??!!

De linkerkant van de zekeringkast is de plukant? In dat geval heb ik de gele draad, nu, ongezekerd geplaatst?

De zekering die er tussen zit zou goed moeten zijn maar ik denk dat ik er maar een andere tussen moet zetten. Eerst even nieuwe halen... :?
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9972
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Als je een nieuwe gaat halen zou ik een zekeringkast halen met steekzekeringen. Niet origineel, maar dat is jou zekeringkast nu toch ook al niet meer. Origineel heb je maar 3 zekeringen, en steekzekeringen zijn makkelijker verkrijgbaar tegenwoordig, mocht je eens ergens met een kapotte zekering staan en je hebt geen reserve bij je... :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Plaats reactie