Sleurhut achter de LJ??!!

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Gebruikersavatar
Henri Berends
Berichten: 1236
Lid geworden op: 20 mei 2007 00:32
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Locatie: Doorwerth, Gelderland
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Neen NOOIT meer doen. :oops: Althans niet op de verharde weg. :scratch:

Je voelt de aandrijflijn aanmerkelijk wringen. Wist dat de draaicirkel ook groter is bij ingeschakelde 4-wielaangedreven wielen.

Bij behendigheidsproeven zou je eventueel een bocht in twee-wiel-aandrijving kunnen zetten. Scheelt korte draaicirkel en makkelijk sturen! :idea:

Henri
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8455
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Wel gefeliciteerd met de nieuwe aankoop!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Gebruikersavatar
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Berichten: 3350
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie »

is dat alleen als je iets trekt ,
of bedoel je dat algemeen,
met gladheid of sneeuw rijdt je toch ook in de hoge geering
teminste dat deed ik wel met de 413



enuuh, NOOIT in 4wd rijden op de verharde weg, ook niet als je een (zware) aanhanger trekt! Je hebt in je tussenbak geen differentieel zitten en dus trek je de boel kapot als je op verharde wegen in 4wd rijdt!
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9972
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Bij sneeuw en gladheid is de ondergrond glad, en dus kan je dan wel in 4wd rijden. Wielen kunnen dan doorslippen in een bocht omdat ze te weinig grip hebben. Zodra het wegdek stroef is gelijk de 4wd uitschakelen omdat er anders enorme spanningen op de aandrijflijn komen te staan waardoor je alles kapot draait!

Onthoudt alleen wel heel goed dat als je op sneeuw rijdt, je met 4wd ingeschakeld enorm veel meer kan dan een 2 wiel aangedreven auto, maar zodra je moet remmen kan je net zo weinig als een 2wd!! Je remweg is even lang, en als je blokkeerd glijdt je net zo ver door!!
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Bericht door Tinus »

Leuke combi. Lig je er in iedergeval warmpies bij in april :wink:
Offroadrunner schreef:Bij sneeuw en gladheid is de ondergrond glad, en dus kan je dan wel in 4wd rijden. Wielen kunnen dan doorslippen in een bocht omdat ze te weinig grip hebben. Zodra het wegdek stroef is gelijk de 4wd uitschakelen omdat er anders enorme spanningen op de aandrijflijn komen te staan waardoor je alles kapot draait!

Onthoudt alleen wel heel goed dat als je op sneeuw rijdt, je met 4wd ingeschakeld enorm veel meer kan dan een 2 wiel aangedreven auto, maar zodra je moet remmen kan je net zo weinig als een 2wd!! Je remweg is even lang, en als je blokkeerd glijdt je net zo ver door!!
Hele wijze worden :thumright:
Afbeelding
Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Hoe werkt dat dan bij een permanente 4x4?
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

Auto's met permanente 4wd hebben wel zo'n tussendifferentieel, dus die hebben dat probleem niet...
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Grabber

Bericht door Grabber »

Leuke kleurencombiantie ook Sytze! Toppie
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

In het echie zit er kleine kleurverschil in maar de kunstof onderdelen kleuren zijn gelijk.

Moet alleen even kijken waar ik al mijn gereedschap in de caravan laat voor de LJ :lol:
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Grabber

Bericht door Grabber »

Als je de hele combinatie op een Bedford rijdt kun je er nog een aanhanger achter hangen! :idea:
SWuzuki
Berichten: 731
Lid geworden op: 11 mei 2007 08:45
Locatie: kollum

Bericht door SWuzuki »

:idea:
Suzuki LJ80, a way of life.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8455
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Wel e achter b dan he :D
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9972
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Nee joh, gewoon een bagage-aanhangertje, blijf je nét onder de 3.500 kg :lol:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8455
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Dan moet je zelf wel je adem inhouden, dan ben je lichter :wink:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Gebruikersavatar
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Berichten: 3350
Lid geworden op: 10 mei 2007 17:13
Kenteken: 98-XRL-2
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 19 feb 1982
Locatie: Zutphen

Bericht door lj80Robbie »

een bagage sleutelaanhanger die aan alle kanten uitschuifbaar is tot voormaat stacaravan dat lijkt mij wel wat
ik zie het al voor me
Plaats reactie