Welk Navigatie systeem kiezen?

Algemene zaken, huisregels, mededelingen, tips, op- en aanmerkingen voor het gebruik van Suzuki-LJ80 en zaken die alle Suzuki-LJ80 gebruikers betreffen.
Plaats reactie
Suzie Q

Welk Navigatie systeem kiezen?

Bericht door Suzie Q »

Graag jullie hulp bij het volgende; na jaaaaren zonder zo'n ding ga ik nu toch overstag en wil een navigatie gaan kopen.
Mijn budget is ca 200euro. Nu heb ik de volgende 3 apparaten en ik weet echt niet welke een goede keuze is.
Het gaat om;
1- Becker Traffic Assist Pro 7916, komt volgende week in de aanbieding
bij de Lidl voor 229euro
2- Garmin Nuvi 250 Europa, bij de ANWB-winkel voor 199,- met een
kortingsbon van 25,- voor leden
3- TomTom One Europa V3 voor 229,-

Wat is een goede keuze en het gaat ons mn om het gebruikersgemak en de snelheid waarmee dat ding z'n routes berekent.

groet, ruud
Grabber

Bericht door Grabber »

Wat ik er van gelezen heb op internet (staan wel wat reviews) toen ik vorig jaar ook op zoek ging is dat tomtom gewoon de beste is en blijft; makkelijk en betrouwbaar. De anderen hebben vaak kuren of minpunten.
Ik heb zelf ook een tomtom gekocht (tweedehands) en dat bevalt me prima.
Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Thanks Grabber. Gisteravond heb ik ook veel gelezen hierover en heb mijn keuze beperkt tot de 3 bovenvermelde navigatie-dingen.
Grabber

Bericht door Grabber »

Ik kan je wel vast verzekeren dat het ideaal is! :wink:
suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Garmin is heel goed. Maar Tom tom is gebruikers vriendelijker. Heb daar om zelf ook voor tom tom gekozen.

voor tom tom is ook wat meer te downloaden
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Ik ben er pas zelf ook eens ingedoken voor de komende vakantie en ik ga denk voor de garmin nuvi 250. De tomtom one v3 is vergelijkbaar maar gaat volgens de reviews erg snel stuk. Plus er zit geen sd kaartslot in dus een andere kaart erin gaat niet. De garmin is goed vergelijkbaar met de tomtom one. Hij heeft iets minder toeters en bellen maar is wel goedkoper. Becker schijnt ook een goed merk te zijn maar is vrij onbekend.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Tis nr2 geworden. De Garmin Nuvi 250. Aanzetten, wachten op sateliet-signalen en rijden maar.
Werkt prima, niet moeilijk, duidelijk en snelle reacties na bewust "verkeerd" rijden!

gr ruud
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Mooi dat je een keuze hebt kunnen maken. Laat eerdaags even weten hoe hij bevalt na een paar keer gebruiken, ben zeer benieuwd!
Eerst koffie...

Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Het "ding" werkt prima. Vrijdag-avond gebruikt voor twee adressen in de buurt en we werden alle twee de keren precies op de plaats van bestemming "gebracht".
Vandaag op de motor naar Boxmeer en Castricum geweest en de Garmin mee, op de tank van de motor. Wederom perfect. Alleen bij snelheden boven de 70km/h werd het moeilijk om de stem nog te horen. Effe irritant; ga je van de autoweg naar een parkeerplaats dan grijpt "mevrouw" meteen in en geeft je aanwijzingen hoe je verder moet.
Achja, tis een vr... Maar ik ben een tevreden mens met deze aankoop en alle anderen met een ander merk zullen dat hopenlijk ook zijn. :D
gr ruud
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Klinkt goed! Ik denk dat wat navigeren betrefd alle merken niet voor elkaar onderdoen. Het is belangrijker dat een navigatie makkelijk werkt, en volgens mij werkt de garmin heel simpel :D
Eerst koffie...

Suzie Q

Bericht door Suzie Q »

Als iemand met 7 jaren lagere school (ikke) het begrijpt en nagenoeg zonder boekje dan is het echt eenvoudig. Heldere en logische aanwijzingen op het scherm en menu. Tis geen XL-scherm maar heel helder en overzichtelijk en groot genoeg.
Vergelijken met andere systemen kan ik niet maar deze Garmin doet en geeft aan wat ik wil.
Oja, rij je "verkeerd" dan wordt niet gezegd "Keren", maar wordt supersnel een nieuwe route berekend. Wel zo veilig!
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Zaterdag hebben wij ook een Garmin Nuvi 250 gekocht en zondag gelijk getest en het werkt perfect! Bediening is supersimpel en de route is zo berekend. We zijn een aantal keren lekker eigenwijs de verkeerde kant opgegaan en hij pakt het zo weer op. 1 keer was hij in de war maar even op "omrijden" drukken doet wonderen :D
Eerst koffie...

Plaats reactie