Alternatief voor vloermatten

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
Plaats reactie
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Alternatief voor vloermatten

Bericht door Offroadrunner »

Ik ben op zoek naar een alternatief voor de vloermatten in m´n LJ80.
Ik heb er nu een soort rubber loopband in liggen, je weet wel, zo´n loopband in een fabriek waar spullen over vervoerd worden. Stukkie van gekregen destijds en die pas gesneden als voetenmatten. Heeft een tiental jaren dienst gedaan maar ze vallen nu uit elkaar!
Wie weet er een mooi alternatief? Het liefst iets van rubber wat vochtig mag worden omdat de LJ grotendeels open gereden wordt en regenwater moet kunnen weglopen onder de vloermatten door. Ik wil de matten vervangen voordat de lak van de bodem begint weg te slijten...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Re: Alternatief voor vloermatten

Bericht door lj80Robbie »

ik heb de rubbere matten bij brezan gehaald ,deze zijn pas te maken met een schaar .bevalt mij goed ,
suzfan
Site Admin
Site Admin
Kenteken: HK-04-TG
Bouwjaar: 18 jan 1982
Contacteer:

Bericht door suzfan »

Ik heb matten van de gamma uit zo'n set er inliggen. Ze liggen nu 3 jaar er in en regenen ook nat ziet er nog steets goed uit. Ik heb allee het probleem dat het er onder altijd een beetje vogtig is waar door het erg hard roest maar daar heb jij geen last van.
Roest?? NEE, HIJ IS VAN POLYESTER !!!!
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie »

je moet niet van die matten hebben die met de geheel loopvlak op het metaal ligt
dat bevordert roest ook ,
Tinus
Contacteer:

Bericht door Tinus »

ik gewoon voordeur mat op maat gesneden werkt ook goed
Bijlagen
fotos14-6-07 134 (Small).jpg
Afbeelding
Grabber

Bericht door Grabber »

Ik heb er (in navolging van Tinus) gewone rubber buitenmatten inliggen van de bouwmarkt die bestemd zijn om het ergste vuil eraf te halen (allemaal van die ringen naast elkaar zeg maar). Je knipt er een hoekje uit en het past perfect. Water gaat er doorheen, bodem blijft heel.
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Mja, ik heb idd ook aan van die matten gedacht... alleen vind ik het geen gezicht om die dingen in de auto te hebben liggen... Ik ben ook bang dat die matten te dik zijn, ik zit nu al met m'n knieen tegen het stuur en het dashboard aan...

Moet dus op zoek naar iets van rubber matten die dunner zijn en eenvoudig op maat te knippen/snijden
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

In de sj410 liggen op maar gesneden droogloopmatten, die kunnen ook aardig tegen vocht. Op oldtimerbeurzen kom je ook vaak rollen tegen met een traanplaatmotief, ziet er ook erg grappig uit!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Thomas

Bericht door Thomas »

Stalmatten kunnen ook, maar die zijn ook vrij dik en haast niet meer te krijgen. Kun je niet van die rubberen automatten nemen en op maat maken en daar gaten in boren of knippen? Ik zit namelijk met hetzelfde probleem in de toekomst en ik denk dat ik die optie ga proberen. Het vocht wat eronder zit moet namelijk wel weg kunnen lijkt me en dus moet er lucht bij kunnen komen.
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Er moet zeker lucht onder de matten door kunnen om vochtophoping te voorkomen, daarom zoek ik ook naar een rubber mat die stug is zodat 'ie op de ribbels in de vloer blijft liggen en niet het profiel van de vloer volgt... Maar ze moeten dus ook goed op maar te knippen/snijden zijn...
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
mr suzuki
Kenteken: 40 NB 55
Bouwjaar: 0- 0-1978

Bericht door mr suzuki »

Offroadrunner schreef:Er moet zeker lucht onder de matten door kunnen om vochtophoping te voorkomen, daarom zoek ik ook naar een rubber mat die stug is zodat 'ie op de ribbels in de vloer blijft liggen en niet het profiel van de vloer volgt... Maar ze moeten dus ook goed op maar te knippen/snijden zijn...
Bij een goede tapijthandel kun je rubber traanplaat krijgen,makelijk te snijden traan naar de plaat,heb je een hele mooie mat.

succes
2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

mr suzuki schreef:
Offroadrunner schreef:Er moet zeker lucht onder de matten door kunnen om vochtophoping te voorkomen, daarom zoek ik ook naar een rubber mat die stug is zodat 'ie op de ribbels in de vloer blijft liggen en niet het profiel van de vloer volgt... Maar ze moeten dus ook goed op maar te knippen/snijden zijn...
Bij een goede tapijthandel kun je rubber traanplaat krijgen,makelijk te snijden traan naar de plaat,heb je een hele mooie mat.

succes
Begin tegen Harold maar niet over traanplaat, krijgt hij vlekken van en begint hij te schuimbekken :wink: Het is wel perfect spul, dik, stevig maar wel soepel.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Frankenstein schreef: Begin tegen Harold maar niet over traanplaat, krijgt hij vlekken van en begint hij te schuimbekken :wink: Het is wel perfect spul, dik, stevig maar wel soepel.
:lol: True! :mrgreen:
Komt waarschijnlijk omdat een aantal jaren geleden iedereen plotseling van die aluminium traanplaat panelen in z'n deuren wilde ipv de originele binnenbekleding. Jak! :shock:
Eneuh... inmiddels ben ik voorzien van mooie rubberen matten in mijn LJ80. Afkomstig uit m'n vrachtwagen omdat die zijn verwisseld voor mooie stoffen matten :mrgreen: Met enige aanpassingen passen deze perfect in mijn LJ80 :thumleft:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
Steven
Kenteken: Nog Geen
Bouwjaar: 07 jul 1980

Bericht door Steven »

Miss niet onmiddelijk waar je aan denkt als vloermat, maar ik ruik pottentieel ...

Vermoedelijk verkrijgbaar in de kleur van je LJ80, ... en het is Vandalismebestending :mrgreen:

Eigenschappen van een gietvloer:

waterdoorlatend
schokabsorberend - valdempend, voldoet aan de EN1177
kleurvast
anti-slip
vrijwel onbeperkt in vormgeving
naadloos
makkelijk te onderhouden
vandalismebestendig
lange levensduur van 10-15 jaar
Pike
Bouwjaar: 13 mei 1982
Contacteer:

Bericht door Pike »

Offroadrunner schreef:
Frankenstein schreef: Begin tegen Harold maar niet over traanplaat, krijgt hij vlekken van en begint hij te schuimbekken :wink: Het is wel perfect spul, dik, stevig maar wel soepel.
:lol: True! :mrgreen:
Komt waarschijnlijk omdat een aantal jaren geleden iedereen plotseling van die aluminium traanplaat panelen in z'n deuren wilde ipv de originele binnenbekleding. Jak! :shock:
Haha, zo zie je maar. Smaken verschillen!
Ik vind traanplaat heel mooi in een terreinwagen!
Goedkoop en onverwoestbaar. En nog een stoere uitstraling.
Maar niet in mijn LJ :wink:
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Plaats reactie