F6a motor

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

F6a motor

Bericht door Pike »

Welke versnellingsbakken passen er op een F6a motor van een Cappuccino?
Behalve uiteraard die er al op zit :lol: !

En zou eventueel de turbo pas gemaakt kunnen worden voor een LJ80 motor?

De turbo zal wel te klein zijn voor een 1300 motor...
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9971
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Offroadrunner »

Ik ken de F6a motor niet, en weet ook niet hoe de bak die er nu aan hangt eruit ziet...
Is dit een combi die in de lengte is ingebouwd? Of hangt de motor dwars voorin en is het een heel kort klein bakje?

In het eerste geval zou ik gewoon de huidige combi overbouwen in je LJ. Lijkt mij de simpelste oplossing. Een andere bak vinden die aan deze motor past lijkt mij een onmogelijke opgaaf, volgens mij is deze motor zo'n beetje alleen op de Japanse markt geleverd, op enkele exemplaren in Engeland na... De paar exemplaren in Nederland niet eens mee gerekend.
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8454
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Frankenstein »

Zou best kunnen dat de lj80 en sj410 bak er gewoon oppast, zijn tenslotte allebei F serie motoren. Ik zou het hele blok overbouwen, alles is op elkaar aangepast en als je onderdelen op een ander blok zet is het altijd weer afwachten of het wel goed werkt.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Pike »

Afb0047.jpg
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Pike »

Plan is om ooit nog eens van al het reservemateriaal een LJ80 trayback te bouwen.
Lekker lichtgewicht.
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Gebruikersavatar
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9971
Lid geworden op: 09 mei 2007 21:58
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Locatie: 52°09'44.86"N 5°18'38.45"E
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Offroadrunner »

Hoeveel vermogen heeft de F6a met die turbo?
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Pike »

Is gelimiteerd op 47 kW door Japanse wetgeving.
Door deze weg te nemen zit je al gauw op 80 PK
Er zijn blokjes met 200 PK, maar dat is serieus tunen!
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8454
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Frankenstein »

Voordeel is dat het waarschijnlijk een lekker licht blok is, nadeel is dat hij denk veel toeren moet draaien om het vermogen eruit te krijgen...
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Gebruikersavatar
Pike
Berichten: 1334
Lid geworden op: 11 jun 2007 23:37
Bouwjaar: 13 mei 1982
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Pike »

Kan ook nog een LJ80 'lowrider' maken :wink: !
Met blingbling velgen :lickbarf:
Never argue with stupid people.
They will only drag you down to their level and then beat you with experience!
Gebruikersavatar
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Berichten: 8454
Lid geworden op: 09 mei 2007 20:22
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Locatie: Schipluiden
Contacteer:

Re: F6a motor

Bericht door Frankenstein »

Patrick4x4 schreef:Kan ook nog een LJ80 'lowrider' maken :wink: !
Met blingbling velgen :lickbarf:
Jij en kleine bandjes???
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Plaats reactie