lj80 interieur tips

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
zoefsuki
donateur2123
donateur2123
Kenteken: BN-04-LV
Type: LJ80V
Bouwjaar: 09 mei 1979

Re: lj80 interieur tips

Bericht door zoefsuki »

Daar komen ze dan. De plaatjes van de Smartstoelen!
Smartstoelen 001 (Custom).jpg
De eerste. Heb ik ruim een dag over gedaan, omdat het nèt niet helemaal zo ging als ik wilde. Uiteindelijk moest ik toch eieren voor mijn geld kiezen. Als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan . . .
Smartstoelen 002 (Custom).jpg
De hoekjes van de passagiersstoel omgebogen. Niet helemaal strak, maar het onderstel is niet makkelijk van de stoel af te halen. En de hele stoel in de werkbank vond ik een beetje teveel van het goede . . . :mrgreen:
Smartstoelen 003 (Custom).jpg
Smartstoelen 004 (Custom).jpg
Smartstoelen 005 (Custom).jpg
Het meeste werk was (voor de eerste keer) om precies te bepalen waar de gaten moesten komen in de kokers en corresponderend met de stoeldragers. Hier is de meeste tijd mee aan de haal gegaan. Bij de tweede stoel heb ik de kokers eerst op de stoel pasgemaakt. Omdat ik toen wist dat het nét paste.
Smartstoelen 006 (Custom).jpg
Als je nog wilt schuiven moét het wel wat uitsteken . . .
Smartstoelen 008 (Custom).jpg
Let op! Als je dít niet wilt moet je het onderstel anders maken. De stoel zit namelijk erg krap tegen de deurstijl aan. Je moet dan andere kokers gaan gebruiken. Een koker met aangelaste zijstukken waar de gaten in komen en hoger dan die 3 centimeter die ik gebruikt heb. Alleen op die manier kun je de stoel meer naar het midden krijgen. Ik heb er geen last van. Het leunt wel lekker . . . :mrgreen:
Smartstoelen 009 (Custom).jpg
Zo, nog even een overzichtsplaatje. Ik vind ze mooi! En ze zitten ook lekker. Alleen de rugleuning van de passagiersstoel heeft maar een stand. Als je dus van achteruitleunen houdt, moet je dat in de plaatsingsfase oplossen.
Hoe ze zitten op een lange rit weet ik nog niet. De demping is wel minder dan de org. stoelen, of de oude stoelen die ik hiervoor had. We gaan het binnenkort wel eens uittesten.
Succes voor diegenen die gaan verbouwen . . . :D
Groetz, Fred
Love my big red Landscorpio.
But . . . LJ80: The smaller, the Better!!!!
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Ziet er netjes uit Fred! Dus met 3cm komt de stoelrail over de vloer van de laadruimte heen? Misschien een koker van 3 hoog en 5 of 6 breed en hij kan een stukje opzij.
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Ok. Een echte smart-oplossing!
Nu heb ik een goed referentie gevonden. Heb toevallig ook het blauwe setje voor mijn witte LJQ.
Zou je met een LJ80Q ook "last" hebben met de breedte van je rugleuning?
Laatst gewijzigd door Henri Berends op 07 nov 2011 22:14, 2 keer totaal gewijzigd.
Wie bewaart, die heeft wat.....
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Frankenstein schreef:Ziet er netjes uit Fred! Dus met 3cm komt de stoelrail over de vloer van de laadruimte heen? Misschien een koker van 3 hoog en 5 of 6 breed en hij kan een stukje opzij.
Dat zal met de buitenste koker wel gaan, maar met de binnenste niet. Te zien op foto 5, de koker zit al tegen de tunnel aan. :wink:

Ziet er netjes uit Fred, ik zit er zelf ook wel eens aan te denken alleen is het zo jammer dat blauwe stoelen niet zo goed in een oranje / witte LJ passen... en zwarte of grijze (evt. leren) stoelen zijn nog steeds niet te betalen voor een armoedzaaier als ik :mrgreen:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
zoefsuki
donateur2123
donateur2123

Bericht door zoefsuki »

Hoi Frank!
Fijn dat je het mooi vindt.
Daar zit em nou het de crux. Je kunt beter een koker van vier cm gebruiken met een paar aangelaste lippen
Kokerframe.JPG
Kokerframe.JPG (11.29 KiB) 1838 keer bekeken
Ben vergeten bouten aan te geven van koker naar autoframe. Maar dat snappen jullie wel toch?
Groetz, Fred
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Tuurlijk snappen we dat! Moet alleen wel gaan kijken of het hele spul niet te hoog uitkomt, Armin en ik zijn een ietsiepietsie langer dan jou :wink: Eerst de stoelen maar eens in het echie bekijken en dan puzzelen wat het makkelijkste is. Een paar lippen aan een koker lassen is iig geen punt!

Harold, er zijn mooie hoezen te koop voor smartstoelen voor niet al teveel. Valt trouwens wel op dat (bijna) iedereen blauwe stoelen heeft!
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie »

mooi hoor ,valt wel lekker op in een witte lj :mrgreen: zie je teminste dat je stoelen heb :D
ik moet ook nog op zoek ,maar geen blauw dat wordt teveel van het goeie
maar zitten ze hard ,en dus hard gedempt,?
zoefsuki
donateur2123
donateur2123

Bericht door zoefsuki »

Frankenstein schreef:Tuurlijk snappen we dat! Moet alleen wel gaan kijken of het hele spul niet te hoog uitkomt, Armin en ik zijn een ietsiepietsie langer dan jou :wink: Eerst de stoelen maar eens in het echie bekijken en dan puzzelen wat het makkelijkste is. Een paar lippen aan een koker lassen is iig geen punt!

Harold, er zijn mooie hoezen te koop voor smartstoelen voor niet al teveel. Valt trouwens wel op dat (bijna) iedereen blauwe stoelen heeft!
Ruud (Highlander) heeft er vanmiddag in gezeten. Hij is 1.87 geloof ik. Een makkie. Hij kon zelfs de pedalen nog bedienen. Ik heb de stoelen niet al te veel voorin geplaatst zodat je wat meer speling hebt in de afstand tot het stuur.
Ik heb trouwens een sportstuur met zo'n brede kraag, waardoor de afstand stuur - dashboard iets groter is.
Groetz, Fred
Henri Berends
Kenteken: 85-RB-70
Bouwjaar: 01 feb 1980
Contacteer:

Bericht door Henri Berends »

Frankenstein schreef:Harold, er zijn mooie hoezen te koop voor smartstoelen voor niet al teveel. Valt trouwens wel op dat (bijna) iedereen blauwe stoelen heeft!
Had eerder een bod gedaan op stel lederen cognac-kleurige Smarts. Maar die waren aan de prijzige kant...
Wie bewaart, die heeft wat.....
zoefsuki
donateur2123
donateur2123

Bericht door zoefsuki »

lj80Robbie schreef:mooi hoor ,valt wel lekker op in een witte lj :mrgreen: zie je teminste dat je stoelen heb :D
Ik vind ze lekker zitten, maar ze zullen in het terrein wel iets harder zijn dan je gewend bent. Ik moet het nog proberen. We zien wel.
Groetz, Fred
lj80Robbie
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 98-XRL-2
Bouwjaar: 19 feb 1982

Bericht door lj80Robbie »

zoefsuki schreef:
lj80Robbie schreef:mooi hoor ,valt wel lekker op in een witte lj :mrgreen: zie je teminste dat je stoelen heb :D
Ik vind ze lekker zitten, maar ze zullen in het terrein wel iets harder zijn dan je gewend bent. Ik moet het nog proberen. We zien wel.

ik weet het Fred , je moet het nog even uitzitten
ga er maar even bijzitten.
maar gave stoeltjes
zoefsuki
donateur2123
donateur2123

Bericht door zoefsuki »

Henri Berends schreef:Ok. Een echte smart-oplossing!
Nu heb ik een goed referentie gevonden. Heb toevallig ook het blauwe setje voor mijn witte LJQ.
Zou je met een LJ80Q ook "last" hebben met de breedte van je rugleuning?
Ik denk dat het bij de Q wat makkelijker gaat omdat die geen zware balk heeft die doorloopt in het dak. Het scheelt echt maar een centimeter of anderhalf tot vrijstand van de stoel. Het enige wat ik kan bedenken is dat het frame van de softtop misschien roet in het eten kan gooien.
Groetz, Fred
erwin
Kenteken: 32 zb 99

Bericht door erwin »

Fred, even off topic, op je 1e foto staat een luxe bestuurders stoel, waarom heb je deze vervangen ?

Gewoon even nieuwsgierig :D

Erwin
feb 1992-jul 2015 23jaar Suzuki SJ/Samurai
jan 2002-nog steeds Suzuki LJ 80
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

zoefsuki schreef:
Ik heb afgelopen zaterdagavond/nacht even in de Smart van Arjan gezeten, een cabrio met iets van geel/cognac kleurige bekleding. En ik moet zeggen dat het me verraste (in positieve zin). Die stoeltjes zitten verrassend comfortabel met voldoende zijdelingse steun! Ik vond ze ook niet echt hard in de zitting, ondank dat de zitting erg dun is! Wellicht is het comfort bij de oudere modellen wel wat harder, maar dat weet ik niet...
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
zoefsuki
donateur2123
donateur2123

Bericht door zoefsuki »

Ik zei het toch . . .! :mrgreen:
Groetz, Fred
Plaats reactie