bladveren

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
Gebruikersavatar
man power
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 sep 2010 09:25
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Locatie: woensdrecht
Contacteer:

Re: bladveren

Bericht door man power »

he brammie ik kraak spoa niet af hoor heb er zelf ook 1 maar die staat redelijk door zijn veren gezakt en iets breeder op zijn banden zie foto,maar rij ook met een standaard lj de trail mee en dan moet je alleen maar oppassen dat je niet op een scherp heuveltje blijft hangen.
Bijlagen
Herschaalde kopie van 04012011078.jpg
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!
brammie
Berichten: 1128
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: bladveren

Bericht door brammie »

tja ik zit me eigenlijk ook af t vragen of een spoa op een lj wel voordelig is
de wielbasis is zo kort dat je veel minder hoogte tussen je wielen nodig hebt dan bij een sj :D

ik zou iig verder niks verhogen dan
en de spoa zo laag mogelijk houden
een bodylift en wat klapschommels geeft je ook ruimte voor grotere banden en meer wieluitslag misschien een locker en gaan met die kar

wat past er standaard voor band onder een lj?

je kan de veren evt ook nog een beetje opbollen
en een xtra blaadje ertussen steken(er leiden vele wegen naar rome)
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
Gebruikersavatar
man power
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 sep 2010 09:25
Kenteken: hk-82-xy
Bouwjaar: 09 jan 1981
Locatie: woensdrecht
Contacteer:

Re: bladveren

Bericht door man power »

ik heb nu 31x10.5-15 onder men lj liggen en die is niet verhoogt ook,ik vind die eigenlijk te breed ik heb ook 245x85-16 er onder gehad maar die zijn 8ply dus weer een stuk stugger dan een 6ply.
met challenge of trail je banden op 0.5 bar zetten geeft ook weer veel meer veer weg. men sam die tractorbanden staan meestal maar op 0.5 als die ergens op een berg rijd zakken die bijna op de velg dus weer 10 cm gewonnen.
ik gebruik mijn 4wd regelmatig!!!
brammie
Berichten: 1128
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: bladveren

Bericht door brammie »

31ers 10,5j das een flinke maat die eronder past :shock:
loopt dat nergens aan op je veren of spatborden met flex?
dan hoef je inderdaad alleen nog maar voor een uitgaande veerweg te zorgen
ik rijd op 235 85 16 met binnenbanden in het terrein op 0,4 of 0,5
dat scheeld zeker in je flex


krijg steeds meer zin in een lj :mrgreen:
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Re: bladveren

Bericht door Tinus »

Ik had op de lj eerst ook spoa
Maar vond het helemaal niet lekker rijden
elke keer als de auto schuin hing had ik het idee dat hij omviel

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem daarna weer terug gebouwt naar voor achterbladveren gemonteerd en de as weer boven op de bladveren
en achter wel spoa maar dan met 2 badveren ipv 4
dit geheel geeft redelijk veel flex in kombi met klapveerschomels

Afbeelding

enkel met de achterbladveren is het wel zo dat ze verder door steken zodat vrij snel de grond in boren
Afbeelding
brammie
Berichten: 1128
Lid geworden op: 10 dec 2011 21:58
Kenteken: BB-02-BD
Type: LJ80V
Bouwjaar: 01 dec 1981
Locatie: langweer

Re: bladveren

Bericht door brammie »

Tinus schreef: enkel met de achterbladveren is het wel zo dat ze verder door steken zodat vrij snel de grond in boren
de achterveren die je voor hebt zitten bedoel je daar mee neem ik aan.
dat is dan weer een nadeel van langere veren en spua
je zou de vooras wat naar voren kunnen zetten dan los je dat weer een stukje op.(als dat kan bij een lj levert ook weer wat helling voordeel op)
en ik zie op de foto(misschien zie ik het verkeerd) dat je schommels naar achteren klappen
als je de punt naar voren zet en je rijd tegen iets aan drukt ie de as naar beneden waardoor je weer makkelijker vrijrijd

of heb je daar een andere mening over dat ze zo zitten
met klapschommels ben je natuurlijk altijd al wat wiebeler dan zonder!
Pas op nonpurist in actie
Ooit trots eigenaar van drie mrb vrije oldtimers
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Re: bladveren

Bericht door Tinus »

Als de schommels naar voren wijzen past hij niet in de aanhanger :oops:

En idd de as iets verder naarvoren plaatsen op de bladveer heb ik nu ook op de sj toegepast :wink:
Afbeelding
mr suzuki
Berichten: 566
Lid geworden op: 12 nov 2010 21:37
Kenteken: 40 NB 55
Bouwjaar: 0- 0-1978
Locatie: Heelsum

Re: bladveren

Bericht door mr suzuki »

Tinus schreef:Ik had op de lj eerst ook spoa
Maar vond het helemaal niet lekker rijden
elke keer als de auto schuin hing had ik het idee dat hij omviel

Afbeelding

Afbeelding

Ik heb hem daarna weer terug gebouwt naar voor achterbladveren gemonteerd en de as weer boven op de bladveren
en achter wel spoa maar dan met 2 badveren ipv 4
dit geheel geeft redelijk veel flex in kombi met klapveerschomels

Afbeelding

enkel met de achterbladveren is het wel zo dat ze verder door steken zodat vrij snel de grond in boren
Leuke foto,s
2013 Lustrum,dan zit ik al 30 jaar in de suzuki wereld.
Veel moois beleeft al die jaren pffff
Gebruikersavatar
Tinus
Berichten: 660
Lid geworden op: 13 mei 2007 22:06
Locatie: Langeraar
Contacteer:

Re: bladveren

Bericht door Tinus »

dank u t waren/zijn ook mooie evenementen :wink:
Afbeelding
Plaats reactie