trekhaak

Technische aanpassingen gedaan aan je LJ80? Doe in dit topic verslag (met foto's) en deel je kennis met andere LJ80-owners, of stel vragen als je het even niet meer weet.
Plaats reactie
Steven
Kenteken: Nog Geen
Bouwjaar: 07 jul 1980

trekhaak

Bericht door Steven »

Dames, Heren

Na veel zowoegen heb ik een originele terkhaak bewerkt tot een nieuwe originele terkhaak, ...
De ze blijkt perfect te passen wat een hele opluchting was.
Maar ik merk dat er geen gaatjes zijn in mijn chassis.
Ik dacht er gatjes in te boren en er draat in te tappen, heeft er iemand een beter id?
Heeft er iemand zo een gemonteerd en hoe zit die juist vast aan de twee baren die onder de benzine tankt lopen en zo naar de chasis balk?

Groeten
S
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Re: trekhaak

Bericht door Offroadrunner »

Ehm... je hebt een 'originele trekhaak' verbouwd tot een 'originele trekhaak'? :? Wat heb je er aan verbouwd dan? :scratch:

Ik zou niet in je chassis gaan boren, de dikte van je chassis is veel te dun om er fatsoenlijk draad in te tappen! Maak je trekhaak zo dat hij met platen en bouten / moeren om je chassis wordt geklemd! Zo zitten de meeste trekhaken gemonteerd en dat werkt goed!

Plaats anders even een foto van hoe de trekhaak onder de auto komt... en misschien één van de trekhaak los op de grond. Weten wij ook waar we over praten :wink:
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Bericht door Frankenstein »

Bij mij zat er een Duitse trekhaak onder en die zit gewoon met bouten door het chassis heen. Grote gaten waar de bouten ruim doorheen gaan. Er zit om elke bout nog een stalen buisje wat net iets smaller is dan het chassis. Die buisjes voorkomen dat je je chassis gaat pletten met aandraaien. Draad tappen houdt zeker niet, veels te dun materiaal. Als je trekhaak platen heeft waar de bouten door het chassis heen gaat hoort hij te zitten zoals die van mij.
Bijlagen
PB040388.JPG
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
Steven
Kenteken: Nog Geen
Bouwjaar: 07 jul 1980

Bericht door Steven »

t zal dus niet zo eenvoudig zijn, om de terkhaak te verbuiwen heb ik de twee beugels die onder de benzine tank door lopen vervangen door 2 andere vermits deze rot waren.
ze zijn nu steviger dan de originele, zal m terug los maken en foto van maken.

ik zou dus deze beugels moeten vast maken op platen die op hun beurt rond het chassis spannen ... pfff miserie, nog metaal werk!
Plaats reactie