en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Is je LJ80 toe aan een reguliere onderhoudsbeurt? Hier kan je vragen stellen hoe te werk te gaan, en verslag uit brengen (met foto's) van je werkzaamheden.
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Kenteken: KD-315L
Type: LJ80Q
Bouwjaar: 26 mei 1983
Contacteer:

Re: en wat heb jij vandaag aan je voertuig gedaan

Bericht door Frankenstein »

DArtagnan schreef: 17 apr 2021 21:25 Laatste Limburgtreffen?
Dat is alweer een jaartje of 5 geleden, denk ik.
Zoiets denk ja. Spanrol heeft het toch nog lang uitgehouden sinds die tijd :mrgreen:
Eerst koffie...

The older I get, the better I was...

http://www.suzukilj80.nl
DArtagnan
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 79-ZR-RS
Bouwjaar: 10 mei 1984
Contacteer:

Bericht door DArtagnan »

Zuinigheid met vlijt! :P
Es tat mer good kump...

Afbeelding
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Kenteken: 63-ZB-67
Bouwjaar: 18 apr 1981
Contacteer:

Bericht door Offroadrunner »

Laten we dit verhaal 2 weken geleden beginnen. Telefoontje van Wim, of ik zin had een ritje mee te rijden met de LJ80. Prima, leuk, eindelijk, het kan allemaal weer een beetje!
Verzamelt in Delden, en vanaf daar een onwijs mooie rit over zandpaden en leuke weggetjes om aan het eind van de dag in Didam te eindigen.

Maar... 's middags begint de LJ te stotteren en in te houden. Brandstoffilter onder de auto vandaan en daar blijkt vocht in te zitten. Hoe dat daar komt? Geen idee! Kan uiteraard condens zijn na een winter stilstand, maar wellicht ook het laatste uit de tank getankt bij de pomp... Wie zal het zeggen!?
Onderweg naar huis maar binnendoor, en dus door Arnhem heen, de snelweg was geen optie meer! En door Arnhem achteraf ook niet, want net buiten de stad wilde de auto echt niet meer! Alleen nog na heel veel doorstarten enigszins stationair lopen, maar meer echt niet meer!

Tja, en wat dan? ANWB bellen? Of hebben we een andere optie? Hmm... eigenlijk niet! Dus ANWB gebeld, en die zouden er ongeveen als ik geluk had wel zijn met een uur... En dan sta je daar... beetje te wachten en te kijken op je foon of er nog meer opties zijn... Misschien woont er nog iemand in de buurt die ik ken?...

Hmm... Arno... Suzi's Place... Laat ik eens brutaal zijn en hem een berichtje sturen...
Lang verhaal iets korter; een half uur later stond mijn vader naast me om mij op e halen, en nog eens 5 minuten later was Arno er ook om de LJ op te halen! WOW, wat een service op zondagavond, terwijl hij eigenlijk zou gaan eten bij familie!

De auto heeft een goeie week bij Arno gestaan, en uiteindelijk was het vocht in het brandstoffilter niet het euvel! Wat dan wel?
De Samurai ontsteking heeft een oliekeerring die kapot was, waardoor de olie in de ontsteking terecht kwam, en daar ook nog even een kortsluiting heeft veroorzaakt! Zo'n klein k*t ringetje, en zoveel problemen!

Omdat Arno wist dat ik bijna vakantie heb, en we weer een mooie tour willen maken, heeft hij er ruim 100 km mee test gereden, en dit weekend heb ik er nog maar even 650 testkilometertjes aan vast geplakt! We kunnen over 1,5 week dus met een gerust hart gaan toeren door het mooie Duitsland! (Corsica is helaas voor de 2e keer opgeschoven ivm Corona)
Groeten / Grüße / Regards, ]-[arold
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

De kleinste en goedkoopste onderdeeltjes kunnen de grootste problemen veroorzaken. Maar super dat het probleem weer verholpen is en je een mooi en probleemloos weekend hebt gehad!!!
Eerst koffie...

suzuki.pickup
donateur2123
donateur2123
Kenteken: 34-skd-1
Bouwjaar: 23 apr 1981

Bericht door suzuki.pickup »

zelfde verhaal gehad met gatenkaasje 2 jaar geleden, ook olie keerring van de ontsteking.
lj 80 d '80
lj 80 '81
sj 410 Q '82
sj 410 v '84
sj 413 k '86
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

En het mooiste van alles;
Woensdagmiddag afspraak gemaakt dat ik de LJ donderdagavond weer kom ophalen, en bij thuiskomst woensdags ligt er een envelop van het RDW, of ik voor 18 juli mijn LJ wil keuren... :?
Donderdagmorgen 9 ur Arno maar weer gebeld, en het de uitdaging voorgelegd om de LJ dezelfde dag nog even tussendoor van nieuwe APK te voorzien, en om 14 uur een belletje dat hij klaar staat, mét verse APK! Enige aanmerking was dat de claxon niet werkte, maar Arno kent mij LJ en hij wist de keurmeester te overtuigen dat er wel degelijk een andere knop onder het dashboard hangt waarop de claxon is aangesloten! :mrgreen:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
LJ80-traveling to: Andorra, Belgium, Denmark, France, Germany, Italy, Luxembourg, Monaco, Norway, Poland
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

:facebook :facebook :facebook
Eerst koffie...

lemor5
donateur2123
donateur2123
Kenteken: GY-16-TR
Bouwjaar: 0- 0-1981

Bericht door lemor5 »

Na veel gedoe over vergeten wachtwoorden enzo uit pure wanhoop maar een nieuw account aangemaakt bij de off road shop en kijk het werkt weer,
Heb een voorpijp besteld, had op ebay al een imasaf achterpijp besteld inclusief ophangbeugels en een pakking.
Dus uitlaat is nu compleet. En staat op de plank.
De oude is ook niet slecht, maar dan heb je wat achter de hand.
Sommige onderdelen worden schaars
let the sunshine in
lemor5
donateur2123
donateur2123

Bericht door lemor5 »

Merk dat ook bij mn fiat, sommige onderdelen worden gewoon niet meer gemaakt, ook niet door de fabriek.
Waardoor er absurde prijzen worden gevraagd op MP en Ebay, voor soms totaal versleten onderdelen.
Of handelaren die denken dat ze goud in handen hebben en de hoofdprijs vragen.
Heb laatst uit india spul gekocht.
Niet duur en gratis verzenden.
Wel even zoeken op ebay.
let the sunshine in
Offroadrunner
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Klopt helemaal, was er laatst een op de facebookgroep van de LJ80Freunde die een tankbeschermplaat aanbod. Ding was volledig door gerot en hij vroeg met gemak 100 euro! :shock:
Afbeelding
WWW.OFFROADRUNNER.NL
Frankenstein
Kroegbaas
Kroegbaas
Contacteer:

Gisteren nog even zitten prijzenlachen op een bepaalde site uit Friesland. Bizar wat ze denken dat sommige dingen waard zijn.
Eerst koffie...

lemor5
donateur2123
donateur2123

Bericht door lemor5 »

Haha ik weet wat je bedoeld, koop daar uit principe niks, ben de eerste keer dat ik daar wat kocht bedonderd.
Heb ondertussen al heel wat onderdelen gekocht dus dat is hij misgelopen.
let the sunshine in
Dick
donateur2123
donateur2123
Kenteken: Vbp 62 r
Type: Overig
Bouwjaar: 06 apr 1986

Bericht door Dick »

Frankenstein schreef: 17 jun 2021 12:38 Gisteren nog even zitten prijzenlachen op een bepaalde site uit Friesland. Bizar wat ze denken dat sommige dingen waard zijn.
Maar wat is duur he, ik heb een orgineel hitteschild gekocht in indonesie, 170euro en de pech dat ik ook ff nog een tik van de douane meekreeg dus kwam op 225euro uit.

Pieter is duur mischien maar hij houd wel een massa onderdelen vooradig.

We hebben nu allemaal individueel wel wat liggen maar als je echt wat nodig bent met spoed is t toch mooi dat t ergens te koop is.

En nee pieter is geen kennis ofzo, persoonlijk ken ik m niet eens maar ik zeg niet dat ik in de toekomst niets bij m haal als ik wat nodig ben.

Onze autos zijn allemaal kleine spaarboekjes en dus lijkt mij dat er ook wel eens een keer een beetje geld naar toe mag om ze mooi te laten blijven, en dat is soms een kleine aanslag op de rekening.
D'N AERDVRUTTER
Lj81 1979
Sj413 K 85
Sj410 V 87
lemor5
donateur2123
donateur2123

Bericht door lemor5 »

Maak je maar geen illusies over de waarde van je lj, over een aantal jaren mag je niet meer rijden met je vervuilende vebrandingsmotor,
let the sunshine in
Dick
donateur2123
donateur2123
Kenteken: Vbp 62 r
Type: Overig
Bouwjaar: 06 apr 1986

Bericht door Dick »

lemor5 schreef: 18 jun 2021 23:20 Maak je maar geen illusies over de waarde van je lj, over een aantal jaren mag je niet meer rijden met je vervuilende vebrandingsmotor,
Onder de laadbak passen accu's zat :mrgreen:
Moet er van armoe maar een electro moter in :flush: :flush: .
Maar zelf heb ik t idee dat de benzine nog duurder word maar niet word verboden.

De duitsers gaan op het aardgas nu, hoe gek zijn wij dan om als een malle idioterie alles zo elektrische mogelijk te maken

Laat ze de subsidie is van die auto's halen word t rap minder met mensen die zogenaamd groen zijn.
D'N AERDVRUTTER
Lj81 1979
Sj413 K 85
Sj410 V 87
Plaats reactie